Blog
Az utóbbi hónapokban elmaradt néhány változás dokumentálása. A pályás élmények mellett nem tűntek fontosnak, pedig az autó vezethetőségének szempontjából – főleg pályán :-) - bizony sokat jelentenek. Elsőként az ülések cserélődtek le az augusztus 20-i pályanap hetében az Autostyle márkájú – valószínűleg valamilyen ázsiai gyártmányú – ülésekre. A kiválasztásánál több szempontot szerettem volna egyszerre szem előtt tartani, ennek megfelelően sokáig tartott a keresés (kb. 2 évig nézegettem az üléseket):
1. Oldaltartás – ez volt a legfontosabb,
2. Dönthetőség – megőrizve a mindennapi használhatóságot,
3. Kárpitozás – legyen igényes, és illeszkedjen az autó stílusához,
4. Nézzen ki Jól :-),
5. Csökkentsünk némi súlyt,
6. Végül ne legyen horror az ára.
A végeredményt volt lehetőségem tesztelni hosszabb távon, és meg kell mondjam őszintén, 2-3 óra vezetés után nagyon fárasztó a sportülés, alig vártam, hogy kiszállhassak. Ezzel szemben pályán össze sem lehet hasonlítani a gyári ülésekkel oldaltartás tekintetében, továbbá a 4 pontos övet is könnyebb installálni. A képek alapján talán érthető, hogy miért hívja a kedvesem Darth Vader üléseknek :-)
A gyári kormány is lecserélésre került a MOMO versenykormány kollekciójának MOD 88, GT és túraautó futamokon használt alul lapított típusára, mely több helyet biztosít a lábaknak, illetve a mérete miatt még kevesebb mozdulatot igényel a vezetés, ezzel még precízebben lehet lekövetni az íveket. Talán ez is hozzájárul majd a jobb köridőkhöz, sajnos ezt még nem volt lehetőségem pályán kipróbálni. :-)
A pályázáshoz ugyan nem kapcsolódik, de fontos fejlemény az autó éltében a GTA fenik megújulása. Korábban már tudtam, hogy a felniket görgőzni kell, és akkor már változzon meg a színük is. A nem oly régi divathoz igazodva antracit szint választottam. Az ősz folyamán került sor a kerekek felújítására is.








Egy kicsit meg volt fáradva az ablaktörlő rudazata. Csörgött, kotyogott, plusz a motorban is előjött a típushiba zsírosodás az érintkezőknél.
Szereztem egy bontott rudazatot amiben a csuklók jobbak, de sajnos a tengelyek abban is gatyák voltak... tehát esztergáltam két új tengelyt :)
A képen a régi, megkopott tengelyek láthatók.


Elérkeztünk az olajcseréhez, ezúttal Mobil Super 2000 Diesel 10W40 került bele + cserélve lett a légszűrő, pollenszűrő:)
Szokásos kocsi alá nézés, átvizsgálás is elintézve, tavasszal visszatérünk:)
Óra állás: 206578



Egyetlen Édes Barátnőm karácsony alkalmából meglepett egy egyedi alfás naptárral... természetesen a kis 146 képeivel:):)


Autórádiót cserélek. Az újat egy másik autóból szereltme ki, de sajnos a csatlakozóját nem hoztam el vele... 3900 Ft egy másikat szereznem bele...
Igazából még nem rész, csak kiegészítés, mert vettem a Norauto-ban piros féknyereg festéket. Régen már használtam ezt a fajtát és nagyon jól bevált. Most nem vártam az akciókkal, meg a többi humbukkal, csak megvettem.
Kétkomponensű nagyon strapabíró festék.



Ma megvolt a NAGY szerviz. Olaj+szűrő, váltó olaj, gázolajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő . Közben észlelt hiba: a jobb oldali külső féltengely porvédő gumiharang szétszakadt. Gyorsan vettem egyet és azt is kicseréltük. /1200 Ft/
A szerelő nagyon baráti áron dolgozott. Összesen 3000 Ft volt a munkadíj.
Kellemes karácsonyt mindegykinek!
Ma kaptam egy Alfa Romeo 155 Superleggerat, Balatonfűzfőn.
Hiányzik a fél eleje, de hazahozott a székletfővárosunkba. Magyarul összetörtem a kocsit :(
Ismert szakaszon, ismert kanyarban, a szép időre tekintettel, a 60-as táblánál 55-tel, csajommal a jobb 1-en, egyszerre csúszott meg a 4 kerék, úgyhogy egy gyors piruett után seggel a menetiránynak megálltunk az árok túloldalán.
Tudtam, hogy szar az aszfalt, tudtam, hogy csúszhat, ezért óvatos voltam. Úgy látszik nem eléggé, a sebesség annyira alacsony volt, hogy az Anyámtól kapott karácsonyi üvegtárgyaknak sem lett semmi baja a csomiban, de az árok két oldala lekapta az első lökőst, a hűtőt behajlította a lemölőre, és a vezető oldali B oszlop szerintem elmozdult, ill bejátszott még egy bal hátsó defekt, ami nem tudom, hogy ok vagy okozat. :(
Szerencsére jött egy Vitoval egy tisztességes pasi és kirángatott minket, utána a nem messze egy TSZ előtt mókoltam, és kijött a biztibácsi segíteni, neki is minden köszönet.
Egy villanyoszlophoz kikötöttem a hűtő alját, majd rüki, nagyjából visszahúztam, kereket cseréltem, letördeltem a lökhárító maradékát, aztán hazaballgtunk nyugisan. :(






KArácsony alkalmából az autó is megkapta, ami jár neki.A vélemények megoszlottak, hogy érdemes e bele a Selenia 20k, de mivel sikerült olcsón megszerezni, így kipróbálom.....vidéken voltunk, visszafelé már az új olajjal jöttem. HA nem bebeszélem magamnak, akkor jobban megy, és halkabb lett.Kérdés hogy fogja e enni, mert az előzőt(valvoline maxlife) nem ette..persze a szűrők cseréje is megtörtént(a pollen nagyon fekete volt, de hát Pest...) .
Olcsón megúsztam, sikerült mindent kedvezménnyel venni, így nem ment a minőség rovására , munkadíj nem volt, én és faterom(nyugdíjas autószerelő) csináltuk.