Blog
A ledes belső világítást itt láttam valakitől, elég jó fénye van és megtetszett.
Így le lett cserélve az összes rizsszemes. Eszméletlen milyen fényt ad sötétben! Tudom ajánlani:)
Viszont az órák háttérvilágításával nagyon nem voltam megelégedve; főleg úgy, hogy közbe egy-kettő meg is adta magát.
Ventilátornál forrasztással lettek kicserélve a hőfokos, üzemanyagszintesnél régebbi Fiat-ból, melyek még jó fényt adtak.
Egyszer kell megcsinálni, de akkor az összes izzót érdemes kicserélni.
Van különbség!
A légzsák visszajelző még hibát jelez.





Ma végre visszakerült a motor,,és a többi motyó is!Az összerakáshoz szükséges alkatrészek folyamatban vannak!




Teljesen véletlenül, a neten böngészve, ráakadtam egy használt Novitec Powerrail 5 M100 tuning boxra. Nem akartam feltétlenül tuningot, illetve ez, csak a listám végén szerepelt, de ennyiért nem hagyhattam ott.
A box korábban egy 1.9 8V-s Fiat Bravoban szolgált, de mikor gazdája megvált autójától a doboz nála maradt, s így meghirdette!
Egy gyors egyeztetés a gyártóval, és már rendeltem is meg!
Két dolgot nem szeretnék:
1. Az eredetinél magasabb fogyasztást
2. A DPF gyorsabb tömődését!
A felépítés, beszerelés:
Először is le kell szedni a motor felső burkolatát. Tulajdonképpen a tuning egy műanyagdobozból (1. kép), és egy gégecsővel védett kábelkötegből (3. kép) áll. A kábelköteg egyik vége (2. kép) értelemszerűen a boxba megy, a másik vége pedig az autóra. Itt 2 kábel található 2-2 véggel. Az egyik kábel a rail cső végén található nyomásmérőre (rail pressure sensor) (6-7. kép), a másik pedig a szívócsövön található nyomásmérőre (Ladendrucksensor) (8-9. kép) megy, sorba kötve a dobozt a gyári kábel csatlakozója, és az érzékelő csatlakozója közé.
Egyenlőre a boxnak nincs végleges helye, azt az akksi elé szorítottam be egy szivacs darabbal. Ha jobb idő lesz majd fixen rögzítem valahova. A kábeleket a gyári kötegekhez fogom kötegelni. A művelet végeztével a burkolat megy vissza a helyére
Az élmény:
Az autó a dobozkától megtáltosodott. Mondhatnám úgy is, hogy tömegéből vagy 200 kg-ot letagadhat. Alacsony sebességi fokozatban, ugrik mint a gepárd - még száraz úton is sokszor pörgeti a kerekeit -, sokkal gyorsabban és vehemensebben reagál 1-ben és 2-ben a gázpedál lenyomására. Utazó tempónál pedig jóval rugalmasabb, nincs akkora gondolkodási idő! Egyenlőre nincs sok közös km. Később frissítek.
Egyéb észrevétel:
A turbónyomás mérő óra nem megy fel csak 1,6-ig, és ha eléri ezt a szintet, onnan 0,1-0,2 bart hirtelen visszaesik a mutató. Ez a visszaesés a dinamikán nem érezhető.
A FES az egészből nem lát semmit, hibaüzenetet nem dob ki!
Fontos:
A motort hidegen, még jobban kell kímélni, amíg az be nem melegszik, a turbó nyomás nem mehet 0,8 bar fölé.
Paraméterek elméletileg:
150 HP => 180 HP
320 Nm => 360 Nm
Fogyasztás:
Egyenlőre, semmilyen fogyasztás emelkedést nem tapasztaltam. Az előrejelzések szerint ez ± 1 liter a gázpedál kezelésének függvényében. Az elmondások alapján várható az is, hogy a Compot is átvágja. Az utóbbi, tankoláskor majd kiderül. A blogomat ekkor majd frissítem...
Update 2012.04.28.:
Sajnos nem sok mérési adatot szereztem a fogyasztásról, amihez hozzá is jutottam, azt is torzítja a ti felni.
A kevés adatból úgy tűnik, hogy többet nem eszik tőle.
Viszont az amúgy is viseletes kuplungomra nincsen jó hatással. Mondhatni összeférhetetlenek. Padlónál, amikor megjön a nyomatékcsúcs 2000-es fordulaton "csusszan" egyet.
Ennek okán, most kivettem belőle. A kuplung eddig jónak tűnik, nem csúszik. Lassan elkezdhetek gyűjteni egy kuplung szettre...
A másik ok, hogy kiszedtem, a fogyasztási adatok gyűjtése a ti felnikkel. Szeretnék összehasonlítási alapot. A további tapasztalataimat itt publikálom!
Update 2012.05.29.:
A mai napon egy teli tank boxnélküléség után visszatettem a kis csodatevőt!
Sikerült neki "végleges" lakhelyet találni az ECU tartóján (8-12. kép) az akkumulátor előtt.
Rögzítést az egyik oldalon egy db A2-es M5x15-ös csavarral, a másik oldalon egy kábelkötegelővel oldottam meg.












Mai napon sikeres műszaki vizsgát tett a verda, különösebb szervizelést nem igényelt, az első Koni csillapítók eléggé leszerepeltek a mérésnél.kemény nagyon.Főleg a defekttűrő téli gumikkal kiegészítve...Egyéb: egyenlőre a xenon szettet kiszereltem...majd ha jó idő lesz, újból beépítem :)

Alufelni+nyárigumi | 139500km 2011.10.10 | 100 000 Ft
Hátsó PU stab szilent2db| 145800km 2012.01.30 | 7 000 Ft
Motul 5w40 Xcess 5L | 147000km 2012.02.22 | 13 500 Ft
Levegőszűrő | 147000km 2012.02.22 | 5 000 Ft
Üzemanyagszűrő | 147000km 2012.02.22 | 2 500 Ft
Olajszűrő | 147000km 2012.02.22 | 1 700 Ft
1. Levettem a szélvédő előtti rácsot és megtakarítottam ecetes lemosószerrel, majd lefújtam,mert nagyon szürke színű volt már. (mint a Pinty )
Mielőtt visszatettem volna levegővel rendesen kitakarítottam a rács alatt és új pollenszűrő került be.
2. A csomagtérben az oldalsó tárolók elég karcosak voltak erre is fújtam és íme milyen jól mutat.
3. A motorburkolatot is lefújtam a fekete részeknél és a szürke résznél ahol elvált kissé kapott egy kevés ragasztót.







Itt volt az ideje a fékek rendbetételének.A tárcsákat felszabályozták,előre és hátra Brembo fékbetétek,valamint kézifék bowden csere.A kiszerelt fékbetétek már vason voltak és nem volt rajta egy csepp ferodol sem.Már nem nyikorog mikor a fékre lépek és most már fog is.
Már az autó hazahozatalánál támadt egy kis probléma.A kereskedésből kihozva jó 5 km után elment az alapjárat így hát a szerelőmig 35 km kellett megtenni alapjárat nélkül.Közben felhívtam a kereskedőt,panaszoltam a problémám és csak annyit felelt a drága,hogy mikor elvitted még jó volt,vegyél bele injektor tisztítót (erre elküldtem ......).
A szerelőhöz érve elkezdte regélni így olasz,úgy olasz persze több se hiányzott a boldogságomhoz.Természetesen ott kellett hagyni a vasat és másnap menni érte. A gond a légtömegmérővel és az alapjárati motorral volt,mindkettőt ki kellett tisztítani fék tisztítóval amit most már én is eltudok végezni.
Megjött az elég nehezen beszerezhető gyári könyöklő és váltógomb.A könyöklő anyaga plüss a váltógombé pedig fa.Beszerelés előtt kárpitoshoz kerül mindkét termék átbőrözésre.


