Blog

>> Tuning és extrakalizsoli // Alfa 156 2.5 V6 upgrade 3.2 V6 GTA look // 2012-01-01

Az utóbbi hónapokban elmaradt néhány változás dokumentálása. A pályás élmények mellett nem tűntek fontosnak, pedig az autó vezethetőségének szempontjából – főleg pályán :-) - bizony sokat jelentenek. Elsőként az ülések cserélődtek le az augusztus 20-i pályanap hetében az Autostyle márkájú – valószínűleg valamilyen ázsiai gyártmányú – ülésekre. A kiválasztásánál több szempontot szerettem volna egyszerre szem előtt tartani, ennek megfelelően sokáig tartott a keresés (kb. 2 évig nézegettem az üléseket):
1. Oldaltartás – ez volt a legfontosabb,
2. Dönthetőség – megőrizve a mindennapi használhatóságot,
3. Kárpitozás – legyen igényes, és illeszkedjen az autó stílusához,
4. Nézzen ki Jól :-),
5. Csökkentsünk némi súlyt,
6. Végül ne legyen horror az ára.
A végeredményt volt lehetőségem tesztelni hosszabb távon, és meg kell mondjam őszintén, 2-3 óra vezetés után nagyon fárasztó a sportülés, alig vártam, hogy kiszállhassak. Ezzel szemben pályán össze sem lehet hasonlítani a gyári ülésekkel oldaltartás tekintetében, továbbá a 4 pontos övet is könnyebb installálni. A képek alapján talán érthető, hogy miért hívja a kedvesem Darth Vader üléseknek :-)

A gyári kormány is lecserélésre került a MOMO versenykormány kollekciójának MOD 88, GT és túraautó futamokon használt alul lapított típusára, mely több helyet biztosít a lábaknak, illetve a mérete miatt még kevesebb mozdulatot igényel a vezetés, ezzel még precízebben lehet lekövetni az íveket. Talán ez is hozzájárul majd a jobb köridőkhöz, sajnos ezt még nem volt lehetőségem pályán kipróbálni. :-)

A pályázáshoz ugyan nem kapcsolódik, de fontos fejlemény az autó éltében a GTA fenik megújulása. Korábban már tudtam, hogy a felniket görgőzni kell, és akkor már változzon meg a színük is. A nem oly régi divathoz igazodva antracit szint választottam. Az ősz folyamán került sor a kerekek felújítására is.

 
>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-12-30

Egy kicsit meg volt fáradva az ablaktörlő rudazata. Csörgött, kotyogott, plusz a motorban is előjött a típushiba zsírosodás az érintkezőknél.
Szereztem egy bontott rudazatot amiben a csuklók jobbak, de sajnos a tengelyek abban is gatyák voltak... tehát esztergáltam két új tengelyt :)

A képen a régi, megkopott tengelyek láthatók.

>> SzervizJ-Imi // Alfa 146 1.9TD // 2011-12-30

Elérkeztünk az olajcseréhez, ezúttal Mobil Super 2000 Diesel 10W40 került bele + cserélve lett a légszűrő, pollenszűrő:)
Szokásos kocsi alá nézés, átvizsgálás is elintézve, tavasszal visszatérünk:)
Óra állás: 206578

 
>> EgyébJ-Imi // Alfa 146 1.9TD // 2011-12-30

Egyetlen Édes Barátnőm karácsony alkalmából meglepett egy egyedi alfás naptárral... természetesen a kis 146 képeivel:):)

 
>> Tuning és extraÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2011-12-30

Autórádiót cserélek. Az újat egy másik autóból szereltme ki, de sajnos a csatlakozóját nem hoztam el vele... 3900 Ft egy másikat szereznem bele...

>> EseményJorjie // Alfa 146 2.0 TD // 2011-12-30

Mai nap elértük a 150.000 km-ert.

 
>> Tuning és extraTSiga ( I am the TSIG) // Alfa 155 2000 T.S. 8V Super // 2011-12-29

Igazából még nem rész, csak kiegészítés, mert vettem a Norauto-ban piros féknyereg festéket. Régen már használtam ezt a fajtát és nagyon jól bevált. Most nem vártam az akciókkal, meg a többi humbukkal, csak megvettem.
Kétkomponensű nagyon strapabíró festék.

>> SzervizDuda // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2011-12-29

Ma megvolt a NAGY szerviz. Olaj+szűrő, váltó olaj, gázolajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő . Közben észlelt hiba: a jobb oldali külső féltengely porvédő gumiharang szétszakadt. Gyorsan vettem egyet és azt is kicseréltük. /1200 Ft/
A szerelő nagyon baráti áron dolgozott. Összesen 3000 Ft volt a munkadíj.

 
>> Eseményykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-12-26

Kellemes karácsonyt mindegykinek!

Ma kaptam egy Alfa Romeo 155 Superleggerat, Balatonfűzfőn.

Hiányzik a fél eleje, de hazahozott a székletfővárosunkba. Magyarul összetörtem a kocsit :(

Ismert szakaszon, ismert kanyarban, a szép időre tekintettel, a 60-as táblánál 55-tel, csajommal a jobb 1-en, egyszerre csúszott meg a 4 kerék, úgyhogy egy gyors piruett után seggel a menetiránynak megálltunk az árok túloldalán.

Tudtam, hogy szar az aszfalt, tudtam, hogy csúszhat, ezért óvatos voltam. Úgy látszik nem eléggé, a sebesség annyira alacsony volt, hogy az Anyámtól kapott karácsonyi üvegtárgyaknak sem lett semmi baja a csomiban, de az árok két oldala lekapta az első lökőst, a hűtőt behajlította a lemölőre, és a vezető oldali B oszlop szerintem elmozdult, ill bejátszott még egy bal hátsó defekt, ami nem tudom, hogy ok vagy okozat. :(

Szerencsére jött egy Vitoval egy tisztességes pasi és kirángatott minket, utána a nem messze egy TSZ előtt mókoltam, és kijött a biztibácsi segíteni, neki is minden köszönet.

Egy villanyoszlophoz kikötöttem a hűtő alját, majd rüki, nagyjából visszahúztam, kereket cseréltem, letördeltem a lökhárító maradékát, aztán hazaballgtunk nyugisan. :(

 
>> Szerviztolobiker // Alfa 155 2.0 16v super // 2011-12-29

KArácsony alkalmából az autó is megkapta, ami jár neki.A vélemények megoszlottak, hogy érdemes e bele a Selenia 20k, de mivel sikerült olcsón megszerezni, így kipróbálom.....vidéken voltunk, visszafelé már az új olajjal jöttem. HA nem bebeszélem magamnak, akkor jobban megy, és halkabb lett.Kérdés hogy fogja e enni, mert az előzőt(valvoline maxlife) nem ette..persze a szűrők cseréje is megtörtént(a pollen nagyon fekete volt, de hát Pest...) .
Olcsón megúsztam, sikerült mindent kedvezménnyel venni, így nem ment a minőség rovására , munkadíj nem volt, én és faterom(nyugdíjas autószerelő) csináltuk.