Blog
Az olaj tovább fogy! Kizárásos alapon megállapítottuk a motor felfalja! Hosszas tanakodás után azt a pénztárca kímélő megoldást választottuk a motor bontása helyett, hogy kap új olajat. Castrol 10W40 lecserélve Meguin Racer 10W60-ra, plusz kapott egy Meguin tömítéspuhító adalékot. Óraállás 144000 km, várom meddig tart ki az olaj.
Két nap után, elkészült a mű! Volt olyan kép, amit másfél óráig renderelt a PC-m! Most sem tökéletes, de mivel nem tudom, hogy mikor tudnám végleg befejezni, inkább megmutatom. S közben ezzel kívánok minden Alfás és nem Alfás ismerősömnek egy boldogabb új esztendőt! :)
További képekhez klikk ide

Ma elmentem Alfiért, gondoltam megjáratom egy kicsit, nehogy ellustuljon...
Hát nem jött össze, mivel indításnál meg se nyikkant szegényke. Aksi ki, töltőre felrak, holnap pedig megpróbáljuk ismét :)
24 órás aksi töltés után, Alfi pöccre indult, ezek után mentem is vele egy keveset, és gusztustalan idő ide, vagy oda, most kicsit itthon fogom és járkálok vele... :)
Némi ötletelés, a Brera emlékei és Halesz autójának többszöri szemrevételezése után megszületett az elhatározás! Tetőfóliázás! (Nem akartam túlzásokba esni, de szerintem jól állna némi optikai karcsúsítás hófehér tetejének.) Az ötletből hamar valóság lett az autódekorosoknak köszönhetően. Először csak a tető lett lakk fekete, mint egy fényes üvegtető, végül a hátsó kis szárny felső része is. Így már egyedibb és az én ízlésemre szabott. Egyszerűen szép! (Remélem hamar itt a tavasz és felkerülnek a grafit nyári kerekek is! :-)) Kár, hogy gyárilag nem volt ilyen panoráma üvegtetős megoldás.











Nem tudom, mennyire extra, ha a gyári nyereg helyére másik gyári féket teszek fel, de azért tuningnak minősül. Történt egyszer ugyan is, hogy Marklartól beszereztem egy garnitúra 284-es fékrendszert. Igen ám, de V6-ból való, tehát vastagabb a gólyaláb és a tárcsa is más. Mondanom sem kell, hogy 1,5x drágább a tárcsa hozzá, mint a 16V-hez. Úgy 1 éve vissza kellett vinnem, mert egy srácnak kellett a szett. Öröm, bódottá, megszabadultam a drága futóműtől!
Kaptam helyette egy 16V fékrendszert Buksi 100km-t futott tárcsáival és betéteivel.
Most, kihasználva a karácsony utáni szabadidőt, elkezdtem felújítani. A csonkállványba új csapágyak is mennek, a féknyereg le lesz rozsdátlanítva és pirosra festve. Csonkállvány szintén kap védő festékréteget: feketét.
Az első dolog, amit megvettem az 2 liter RO-55 nevű rozsdaoldó szer volt. Feláldoztam magam, így egy vödrös nápolyi elfogyasztása után volt edényem hol vegyszerezni. Ebben ázik az alkatrész egy ideje, viszonylag jól működik. Lehet, hogy célszerűbb lett volna elvinni homokfuvatni, de talán majd egyszer.
Vettem féknyereg felújító szettet is. Ebben a féknyeregben a dugók 54mm átmérőjűek , ezért nem volt más szett, csak az, amelyikben új dugattyú is található.
Borsos ára miatt kénytelen voltam a pontjaim egy részét is beáldozni a célért.
Eddig:
2 liter RO-55: kb. 1000,-
2 féknyereg felújító klt. : 5030,-





Elkezdett szórakozni a kuplung. A tünet az, hogy indítás után közvetlenül, hidegen nem emel ki, kell pár másodperc. Ha kevés (nincs maxközelben) az olaj, akkor szintén nem akar kiemelni, hosszabb nyomvatartás (pl. csúsztatva tolatgatás) közben pedig átengedi az olajat és elmegy a nyomás, nem lehet kivenni sebességből. Csöri és Piritu segített telefonon kisakkozni mi lehet a baj. Mivel az utastérben nincs nyoma szivárgásnak ezért a motortérben lesz a baj. Ott van is nedvesség, meg valahol lent látok csillogni olajat (kb. a lengőkar csatlakozásánál), valszeg oda folyt le. A kuplung munkahengert kell cserélni így első blikkre. Január elején meglátogatom Csöri mestert...
Miután megkaptam... egyből tettük fel az oldalsó indexet. Szerintem naggyon jól mutat.. csak kicsit sáros :$ :DD


Végre egy kis nyugalom az ünnepek között. Kicsit megkésve, de még idejében felkerült a téligumi garnitúra. A nyári gumik már cserére szorultak egyébként is, nomeg nem is akartam vesződni a két felni szettel, így a gyári 17''-es felniről lekerült a nyári szett és fel a téli. Hosszas ADAC teszt és fórum olvasgatást követően a Michelin Alpin A4-ra esett a választás. Tesztelés indul, tapasztalatok később...
Ma Zé-nek köszönhetően orvosoltam az irányjelző relé cseréjét. Készítettem pár képet róla, mert eddig nem találkoztam az oldalon ilyennel.
Az 1. képen látható a kormányoszlop alsó burkolata. 3 csavar fogja és mindkét oldalon műanyag patentok. Picit megráncigálva könnyen leszedhető.
A 2- 3. kép a relé maga.
A 4-5. képen a relé helye. Csak egy féle képpen lehet berakni. A felső részén van egy biztosító műanyag kampó, amit vissza kell nyomni a ki és beszereléshez.
Az autósboltban csak VW csoporthoz való volt készleten, de azzal is tökéletesen működik és a mérete is megfelelő.
Az össz költségem 1480 Ft.




