Blog
3 hete nem volt beindítva az autó. Aksi lemerült, ezt nem is nagyon kommentálnám... Nem tudom mi szívja le, de úgyis nem sokára jelenésem lesz az autóvillamossági szerelőnél a lámpák beszerelése miatt, akkor átnézetek vele mindent.
Rolibaba jött menteni, ezer köszönet érte! Sokkal tartozok már Neki...
Másfél hónap után megjött végre a BMC levegőszűrőm meg ráakadtam az Osram új Night Breaker Plus növelt fényerejű izzójára mely bekerült a fényszóróba a "sima" H1-esek helyére! Már az elődjével is nagyon jók voltak a tapasztalataim még a 156-ban ez viszont egy picit még jobban pirít a gyári xenonnal együtt már szinte nappali fényt terít! Picit kékes az üveg színezése pont jól eltalálták most már csak az élettartamára leszek kíváncsi! A ködlámpába is beraktam de ott nincs olyan látványos változás ill. itt megszenvedtem kicsit mivel nagyon rossz helyen van szinte hozzáférhetetlen így egyenlőre csak a bal oldalon sikerült kicserélni!
A légszűrő csere egyszerű eset de több ideig tartott annak a 20(!) csavarnak a kiszedése amik az alsó motorvédőt tartják! Km óra állás:17200.








Tegnap ismét szembesültem azzal, hogy az ablakmosó eléggé szar állapotban van. A bal oldali spriccelő 4 helyett egy sugárban, a jobb oldali 3 sugárban nyomatja a vizet. A dolog pikantériája persze, hogy ami velem szemben van, az egy sugárban, de nem a szélvédőre, hanem szépen az autó fölött átköpi, a hátsó ablakra, vagy nagyobb sebességnél a mögöttem jövőére.
Ma szétszedtem az egész cuccot, a szélvédő alján lévő burkolat eszméletlen rossz állapotban van: a csavarok lötyögnek a két szélén, a patentok közül egy törött (persze a balos, ami még rásegít, hogy följebb nyomja a vizet). Maga az ablaktörlőt tartó valami, amire rá kell nyomi a lapátot, eléggé kopottak a fogak. Valószínű, hogy ezért akad el néha (gyakran).
Kiszedtem a spriccelőket, kompresszorral kifújattam belőle az összes mocskot, most 8 sugár mossa a szélvédő közepét. Azért kicsit idegesítő, hogy egy csomó dolgot szét kell szedni egy ilyen kis szarhoz. Kettőhöz.
hátsó fékbetétcsere, plusz féknyereg felújítás....és maradt tartalékban 2 betét
Megérkezett a szett amit az e-bay-ről rendeltem. Szép fekete sebességváltó gomb, bőr sebváltószoknya és kézifékkarszoknya.
Nem mondanám, hogy feltétlenül szükséges és hasznos, de sokkal szebb, mint az eredeti rettenetes műbőr volt.

Mivel az olajcsere alkalmával láttam, hogy a hátsó dob és az összekötő cső is a végét járja, azaz tiszta rozsda és a szentlélek tartja a helyén, elvittem a B&S kipufogóhoz.
Ha már lúd legyen kövér alapon Kis Sárkány kapott egy szolid sport dobot és egy szép ovál véget.
Az összhatás nagyon pozitív. Szép a hangja, és a vég is nagyon jól néz ki. :)

Végre megvan, amire már azóta vártam, hogy megvettem Kis Sárkányt. Nagyon nem szerettem a gumi kormányt. Rideg a fogása, csúszik, meg nem kellemes.
Bőrmaci segítségével találtam egy jó bőröst, elvittem hozzá a kocsit reggel és délutánra már kész is lett. Nagyon szép munkát végzett. Esztétikailag is sokkal jobb, másrészt sokkal jobb érzés megfogni, nem csúszik és egy kicsit vastagabb is lett, amit nem bánok.
Szóval minőségi ugrás. :)
A jobbelső lengőkar egészen pontosan 33e km alatt megadta magát. Unixos "erősített" lom volt, soha többet ilyet. Vettem egy nagy levegőt, bementem a szalonba és rendeltem egy igazi gyári csomagolásos gyárit. A szerelőm Sanyi berakta, beállíttatta a futóművet, én meg reménykedek, hogy ezzel egy darabig nem kell kínlódnom.
Mellesleg megoldódott a bizonytalan kormányzás probléma is a futómű állítással. Egyre jobban hajlok afelé, hogy csak gyári alkatrésszel szabad egy autót szervízelni, kerül amibe kerül. Vicces, hogy hátsó lengőkarcsapágyak is voltak cserélve nem olyan irtózatosan régen, de határon van a hátsó futómű összetartása is. Úgy, hogy főleg pályán használom az autót.
Bal alsó/felső Jobb alsó/felső lengőkar csere,
kipuff leömlő utáni rezonátorcső csere,
komplett kézifék bovden csere,
komplett fékcsőcsere+fékolaj csere
+műszaki vizsga
Mindezért köszönet Zé. mesternek! Nagyon jó lett! :-)
Régi terv volt egyedibbé tenni a hátsó lámpáimat, már az előző autómnál is gondolkotam rajta, de végül ott nem valósult meg.
Eredetileg egy sokkal komolyabb terv volt az átledezésre, de be kellett látnom, hogy azt lehetetlen megvalósítani az eredeti lámpaburákban. Sajnos... Így egy egyszerűbb megoldást kellett választani. Több helyről is kértem árajánlatot, elég nagy volt a szórás az összegeket illetően. A legdrágább kereken 100ezret szeretett volna kérni, értelemszerűen nem találtam reálisnak az összeget. Értem én, hogy pepecs munka, nagy a munkaköltség, na de azért ezt nagyon erősnek tartottam. A Fanat-X csapatnak köszönhetően Székesfehérváron készültek el a lámpák, Tungsram ledek használatával, garanciával.
Lényegében azon kívül, hogy mindenhol led van izzó helyett, annyi a változás, hogy az index is funkcionál helyzetjelzőként, majd mikor villognia kell, színt vált. Valamint a ködlámpák is üzemelni fognak féklámpaként. Minden más maradt a helyén. Kívülről nem is látszik nagyon a változás, csak egészen közelről nézve, de arról nem tudtam képet csinálni. Azért ha be lesz kötve, gyanítom, hogy szembetűnőbb lesz a változás. Természetesen az elektronika is át lett verve, nem fog visszajelezni a műszerfalon a kiégés-visszajelző. Most, hogy jönnek az ünnepek, nem tudom, hogy idén be lesz-e szerelve, vagy csak jövőre. A bekötés, forrasztás miatt autóvillamossági szerelő segítségére lesz szükségem. Ha a helyére kerül, akkor terveim szerint lesz majd róla videó is.



