Blog
A múltkor gázolajszagra és az autó alatt egy apró tócsára lettem figyelmes. Hamar megtaláltam a hibát, a résolajcsövek némelyike gázolajtól volt nedves, egy pedig látványosan engedte az anyagot. Vettem 1m új résolajcsövet (Gates) és reggel levagdostam a régit, feltettem az újakat. Most minden OK.
Mint minden alfásnak nekem is eljött az ideje az EGR szétszedésének és kitisztításának.
Leszedésénél az egyik inbusz csavart sikeresen szétgyilkoltam, így az nem jött ki és az alsó bilincsnél tudtam leszedni csak a szerkezetet.
Zsíroldóban mostam ki a szétszedett részeket és a pillangószelepet gázolajjal.
Levegővel jól kifújtam és jött belőle rendesen fekete lé.
Szerelésnél néztem nagyot, hogy le van falazva. De úgy raktam vissza mindent ahogy levettem. Semmi hibajel, semmi gond.(ért ez így valamit??)
ui: rá egy napra a falazást levettem és azt tapasztaltam, hogy egyáltalán nem húz az autó...visszaraktam, de még lesz ennek folytatása úgy érzem:(





A kormányt gondoltam lecserélem bőrösre, ha már belül is az minden.
Nem tűnt bonyolultnak viszont valami mindig bonyolítja...
A légzsákot nem tudtam visszatenni, hogy szépen álljon és ne legyen felül se nagy hézag.
Ez az alkatrész kitartotta. Jött a régiből a csere vissza.
Oké használt volt, de így elhajlítani?!
Köszönöm Zé a segítséget!


A ledes belső világítást itt láttam valakitől, elég jó fénye van és megtetszett.
Így le lett cserélve az összes rizsszemes. Eszméletlen milyen fényt ad sötétben! Tudom ajánlani:)
Viszont az órák háttérvilágításával nagyon nem voltam megelégedve; főleg úgy, hogy közbe egy-kettő meg is adta magát.
Ventilátornál forrasztással lettek kicserélve a hőfokos, üzemanyagszintesnél régebbi Fiat-ból, melyek még jó fényt adtak.
Egyszer kell megcsinálni, de akkor az összes izzót érdemes kicserélni.
Van különbség!
A légzsák visszajelző még hibát jelez.





Ma végre visszakerült a motor,,és a többi motyó is!Az összerakáshoz szükséges alkatrészek folyamatban vannak!




Teljesen véletlenül, a neten böngészve, ráakadtam egy használt Novitec Powerrail 5 M100 tuning boxra. Nem akartam feltétlenül tuningot, illetve ez, csak a listám végén szerepelt, de ennyiért nem hagyhattam ott.
A box korábban egy 1.9 8V-s Fiat Bravoban szolgált, de mikor gazdája megvált autójától a doboz nála maradt, s így meghirdette!
Egy gyors egyeztetés a gyártóval, és már rendeltem is meg!
Két dolgot nem szeretnék:
1. Az eredetinél magasabb fogyasztást
2. A DPF gyorsabb tömődését!
A felépítés, beszerelés:
Először is le kell szedni a motor felső burkolatát. Tulajdonképpen a tuning egy műanyagdobozból (1. kép), és egy gégecsővel védett kábelkötegből (3. kép) áll. A kábelköteg egyik vége (2. kép) értelemszerűen a boxba megy, a másik vége pedig az autóra. Itt 2 kábel található 2-2 véggel. Az egyik kábel a rail cső végén található nyomásmérőre (rail pressure sensor) (6-7. kép), a másik pedig a szívócsövön található nyomásmérőre (Ladendrucksensor) (8-9. kép) megy, sorba kötve a dobozt a gyári kábel csatlakozója, és az érzékelő csatlakozója közé.
Egyenlőre a boxnak nincs végleges helye, azt az akksi elé szorítottam be egy szivacs darabbal. Ha jobb idő lesz majd fixen rögzítem valahova. A kábeleket a gyári kötegekhez fogom kötegelni. A művelet végeztével a burkolat megy vissza a helyére
Az élmény:
Az autó a dobozkától megtáltosodott. Mondhatnám úgy is, hogy tömegéből vagy 200 kg-ot letagadhat. Alacsony sebességi fokozatban, ugrik mint a gepárd - még száraz úton is sokszor pörgeti a kerekeit -, sokkal gyorsabban és vehemensebben reagál 1-ben és 2-ben a gázpedál lenyomására. Utazó tempónál pedig jóval rugalmasabb, nincs akkora gondolkodási idő! Egyenlőre nincs sok közös km. Később frissítek.
Egyéb észrevétel:
A turbónyomás mérő óra nem megy fel csak 1,6-ig, és ha eléri ezt a szintet, onnan 0,1-0,2 bart hirtelen visszaesik a mutató. Ez a visszaesés a dinamikán nem érezhető.
A FES az egészből nem lát semmit, hibaüzenetet nem dob ki!
Fontos:
A motort hidegen, még jobban kell kímélni, amíg az be nem melegszik, a turbó nyomás nem mehet 0,8 bar fölé.
Paraméterek elméletileg:
150 HP => 180 HP
320 Nm => 360 Nm
Fogyasztás:
Egyenlőre, semmilyen fogyasztás emelkedést nem tapasztaltam. Az előrejelzések szerint ez ± 1 liter a gázpedál kezelésének függvényében. Az elmondások alapján várható az is, hogy a Compot is átvágja. Az utóbbi, tankoláskor majd kiderül. A blogomat ekkor majd frissítem...
Update 2012.04.28.:
Sajnos nem sok mérési adatot szereztem a fogyasztásról, amihez hozzá is jutottam, azt is torzítja a ti felni.
A kevés adatból úgy tűnik, hogy többet nem eszik tőle.
Viszont az amúgy is viseletes kuplungomra nincsen jó hatással. Mondhatni összeférhetetlenek. Padlónál, amikor megjön a nyomatékcsúcs 2000-es fordulaton "csusszan" egyet.
Ennek okán, most kivettem belőle. A kuplung eddig jónak tűnik, nem csúszik. Lassan elkezdhetek gyűjteni egy kuplung szettre...
A másik ok, hogy kiszedtem, a fogyasztási adatok gyűjtése a ti felnikkel. Szeretnék összehasonlítási alapot. A további tapasztalataimat itt publikálom!
Update 2012.05.29.:
A mai napon egy teli tank boxnélküléség után visszatettem a kis csodatevőt!
Sikerült neki "végleges" lakhelyet találni az ECU tartóján (8-12. kép) az akkumulátor előtt.
Rögzítést az egyik oldalon egy db A2-es M5x15-ös csavarral, a másik oldalon egy kábelkötegelővel oldottam meg.












Mai napon sikeres műszaki vizsgát tett a verda, különösebb szervizelést nem igényelt, az első Koni csillapítók eléggé leszerepeltek a mérésnél.kemény nagyon.Főleg a defekttűrő téli gumikkal kiegészítve...Egyéb: egyenlőre a xenon szettet kiszereltem...majd ha jó idő lesz, újból beépítem :)

Alufelni+nyárigumi | 139500km 2011.10.10 | 100 000 Ft
Hátsó PU stab szilent2db| 145800km 2012.01.30 | 7 000 Ft
Motul 5w40 Xcess 5L | 147000km 2012.02.22 | 13 500 Ft
Levegőszűrő | 147000km 2012.02.22 | 5 000 Ft
Üzemanyagszűrő | 147000km 2012.02.22 | 2 500 Ft
Olajszűrő | 147000km 2012.02.22 | 1 700 Ft
1. Levettem a szélvédő előtti rácsot és megtakarítottam ecetes lemosószerrel, majd lefújtam,mert nagyon szürke színű volt már. (mint a Pinty )
Mielőtt visszatettem volna levegővel rendesen kitakarítottam a rács alatt és új pollenszűrő került be.
2. A csomagtérben az oldalsó tárolók elég karcosak voltak erre is fújtam és íme milyen jól mutat.
3. A motorburkolatot is lefújtam a fekete részeknél és a szürke résznél ahol elvált kissé kapott egy kevés ragasztót.







Itt volt az ideje a fékek rendbetételének.A tárcsákat felszabályozták,előre és hátra Brembo fékbetétek,valamint kézifék bowden csere.A kiszerelt fékbetétek már vason voltak és nem volt rajta egy csepp ferodol sem.Már nem nyikorog mikor a fékre lépek és most már fog is.