Blog

Beszereztem a minap egy 147-esbe való origy új csomagolású üléshuzatot. Kicsit küzdelmes volt berakni, de végül is sikerült. Egyenlőre jó lesz...bár hátul a könyöktámaszt most nem lehet kinyitni. Mondjuk, nem is szoktam használni, mert a gyerekeket minden áltorr reggeél be kell kötni az oviba menet, a lehajtott könyöklő meg csak akadályoz. A cél egyenlőre nem a jó kinézet, hanem hogy a kis rosszcsont gyerkőceimtől megóvjam az üléskárpitot. Ez teljesült.

 

A vasárnapi motormosás után csütrötökön vittem a vasat szimeringcserére...csakhogy szivárgás hiányában az akció elmaradt.
A váltóolajat viszont feltöltöttük. 2 dl maradt a flakonban (!). B*sszus, alig volt olaj a váltóban! Da hová latt, ha nem szivárog sehol?! Örök talány.

 
>> SzervizSkodra // Alfa 156 TI 2.4 JTD 20V M-JET // 2012-02-26

2012.02.23. 122800Km! Mivel a hűtővíz a hideg téli napokon, még tartós használat után sem érte el az 50-C fokot sem, cserélve lett a termosztát! Eps-Facet Ft -7.8676.tipus került bele! Reméljük beválik,és ezzel megoldódik a probléma! Az- az igazság hogy a nyári melegben sem akart 70-80 C fok fölé menni a vízhőmérséklet, ami ugye NEM jó....!

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2012-02-26

A tavaly év végén vásárolt Brembo féknyergek lakkozása nem volt tökéletes, meg egy-két helyen voltak sérülések is. Úgyhogy az újrafényezés mellett döntöttem. És bár így a fényezett Alfa Romeo felirat eltűnt, majd kap másikat, bár csak matrica formában. Egyre jobban közeleg az időpont, hogy az autóra kerüljenek. :-)

>> Tuning és extraGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2012-02-25

Sokat beszélgettünk már a chiptuning témáról. Ebben a posztban - a teljességre való törekvés igénye nélkül - fogok pár dolgot leírni erről.


Elöljáróban:

Boxok között a Novitec az egyik legjobb. Léteznek azonban rajtuk kívül is korrekt cégek, mint a Steinbauer, v. talán a G-Tech. Ezek legalább tesztelték is olyan motorokkal a terméküket, amikhez kínálják...

Azonban, ha egy mód van rá a hozzáértő remap elegánsabb megoldás!

 
>> SzervizLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2012-01-27

Az autókám nem romlott el, mégis sikerült jelentősen 100.000 feletti kiadást produkálnom. Ezen okokból:
- Vizsga
- Repedt szélvédő – csere
- Féktárcsa, fékbetét csere elöl, hátul
- Kézifék bowden
- Csomagtartó teleszkóp csere
- Ablaktörlő lapát csere
- Bal első ajtókárpit tré – csere
- Az olajnyomásmérő műszer nem mért. Most már mér.
- S a legfontosabb: új jelvény elöl – hátul. :-)
km: 205.500

>> EgyébZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2012-02-24

Ma megjöttek az új nyári gumik. Pirelli P7 205/55 R16 91 V méretben.

 
>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2012-02-24

Utólag kijelenthetem, hogy a mai napon kijavított hiba már az autó megvásárlása előtt is megvolt. Csupán nem ismertem fel az erre utaló jeleket, mivel nem voltam tisztában a helyes működéssel.
Csak a véletlennek köszönhető, hogy fény derült erre a rendellenességre és csak a szerencsének köszönhető, hogy nem történt komolyabb baj.
Az első jel az volt, hogy a csomagtér világítása csak akkor működött, ha nyitva volt egy ajtó is. Kissé szokatlannak tartottam, de azt gondoltam ezen spóroltak az olaszok.
A második jel az volt, hogy bekapcsolt fényszóró mellett hátramenetbe kapcsoláskor bekacsolódott a ködzárfény. Furcsállottam, de ki tudtam kapcsolni a gombjával, így hát nem foglalkoztam vele többet.
A harmadik jel a riasztó esetenkénti bekapcsolódása volt a csomagtérajtó lecsukásakor. Gondoltam a riasztók már csak ilyenek, szoktak hülyéskedni.
A negyedik jel, vagy ha úgy tetszik a ráadás a rádión keresztül szólított meg. Persze csak képletesen, hiszen épp az volt a feltűnő, hogy nem szólalt meg amikor ráadtam a gyújtást.

Nos ekkor jött el a pillanat, amikor a hiba keresése nem tűrt halasztást többé. Bár az igazság az, hogy ezzel meg kellett várnom a délutánt, mivel az otthoni számítógépen volt a szerelési útmutató. Amely ugyan francia nyelven íródott és a képek is alacsony felbontásúak, de mégiscsak jó segítségül szolgál nehezebb napokon.
Ebből tudtam meg, hogy a rádió két olvadóbiztosítóval (F10, F1) van kapcsolatban és az F1 jelűn keresztül kapja meg a gyújtás jelet. Tehát először célszerű azt ellenőrizni, de csak másnap, mert nagyon hideg van már estefelé.

Reggel persze rohanás, nehogy elkéssünk a munkából, majd ebédszünetben ránézek arra a biztosítóra. Ehhez a művelethez szükségem volt egy kombinált fogóra, mert kézzel egyszerűen képtelen voltam kiszedni. Miután kijött a helyéről, megállapítottam hogy kiolvadt. Még jó, hogy van tartalék a biztosítótáblában, így rögtön pótolni tudtam. Láss csodát, működik.
Rendben. megtaláltam a rádió hallgatásának okát. Na de miért olvad ki az a biztosító? Már kezdtem aggódni, hogy rámszabadul a sokat emlegetett rejtett elektromos hibák hada, és végül megpatkolt biztosítók közepette egy tűzoltókészülékkel az anyósülésen fogok közlekedni rettegve, mialatt a sárga angyal száma pereg a szemem előtt.
Délután újra megnéztem a szerelési útmutatót, milyen áramkörök kapcsolódnak még az F1 biztosítóhoz. Végül is semmi különös, csak olyan jelentéktelen fogyasztók, mint a féklámpa (!), a tolatólámpa, az ABS meg a rádió.
Szóval másfél napig féklámpa nélkül közlekedtem, bravó.

Ezek után tegnap reggel az történt, hogy álltam ki a garázsból. A csomagtartó nyitva (mert a feleségem még nem ért le és a táskáját úgyis hátra teszi, ne kelljen kétszer nyitni az ajtót), indítom a motort. Minden rendben, rádió is bekapcsol, ám amikor hátramenetbe kapcsolom a váltót, a rádió elhallgat. Szuper, ismét nincs féklámpám, kiolvadt az F1-es - futott át az agyamon és még nem vettem 10A-est hogy kicseréljem.
Féklámpa nélkül mégsem mehetünk, gyorsan betettem helyette egy 15A-est, ideiglenesen megteszi.
A jó az egészben az, hogy a hiba nagyjából behatárolva: tolatólámpa. De az hogyan?
A fórumon kaptam a tippet, hogy a csomagtérajtóba átmenő vezetékekkel lesz a gond. Még aznap délután kibányásztam a helyéről, nem volt nehéz. 11 patent rögzíti a burkolatot a fedélen és 4 (nekem 3 van meg) a csomagtartó felső részén. Maga a vezeték szörnyen dzsuvás, a gyári bandázs ragasztója kivált a köteg felületére. Ennek ellenére némi undor kíséretében gyorsan kijött a helyéről.
Első ránézésre nem látszott a baj, eltakarta a gumiharmonika. Azt félrehúzva viszont nyilvánvalóvá vált a probléma forrása. A vezetékek mintha elnyíródtak volna, a nyolc szálból három konkrétan szakadt volt, háromnak csak a szigetelése tört el. Mindössze kettő volt ép. Nem csoda, hogy furán működtek a dolgok. Három hete voltam műszaki vizsgán. Ott minden világítást ellenőriztek, minden jól működött. A bandázs csukott csomagtérajtónál úgy rögzítette a vezetékeket, hogy megfelelő kontaktus alakult ki. Azonban nyitott ajtónál a vezetékek szétnyíltak, könnyen kialakulhatott egy zárlat.

Szerencse, hogy nem történ komoly baj ebből. Szerencse, hogy a féklámpa nélküli közlekedésem során nem jöttek belém. Szerencse az is, hogy nyitott csomagtérajtóval tolattam és így kiderült a turpisság. Különben lehet, még ma is a szokatlanul működő csomagtér világítással, a tolatáskor bekapcsolódó ködzárfénnyel és a rakoncátlankodó riasztóval élnék együtt.

Egy új kábelköteg 14eFt-ba került volna, a bontott köteg szintén hibás lehet, így hát pár centi vezetékkel és némi forrasztással egy óra alatt orvosoltam a problémát. Most már újra jól működik minden.

>> SzervizMarklar155 // Alfa 155 2,5 V6 // 2012-03-23

Tehát úgy 2011. február végén meg is untam a leveleket. Rávettem magam, hogy megcsináljam amit én is megtudok.
-tükrök
-megkapta a saját téli kerék szettem
(Ami rajta volt alufelni szett is le volt lakva. Emlékszem, hogy anno (talán "Magpet") vette rá újonan, új gumikkal)
-ablaktörlő motor
-belsejében műanyagok pótlása, tisztogatás...
-Életre kelt az önindító is!
Nem akartam 25km miatt kisérteni a sorsot. Így inkább tréleren vitettem a szerelő haverhoz.
nézzen alá:
fék, futómű, olaj. Meg biztos ami biztos cseréljen önindítót.
Utána vizsga. Gyors volt, s meg is lett 2 hét alatt.

 
>> EseményMarklar155 // Alfa 155 2,5 V6 // 2012-02-24

Szóval megvettem. Rendes Magyar állampolgárhoz illően törekedtem a névre írásra is.
Forgalmi valahol Veszprémben a rendőrségen. 4-5 adásvételivel+ a sajátommal, törzskönyvel a kezemben irány az Okmány irodába.
Azt tudtam, hogy nem lesz egyszerű a menet, mert:
-érvényes forgalmi
-adásvételi
-eredet vizsgálat és
-törzskönyv kell a névre íráshoz.
De, az autó nem is működik, eredet vizsgálatért már nem jönnek házhoz, forgalmi sincs...
Szegény ügyintézőnek sikerült végig rágnia magát az ex tulajok kuszaságán. Megállapította, hogy jó sokan fognak büntit fizetni, de én nem :)
Mivel így nem lehet átíratni ezért ez is macera lett. Felajánlottam, hogy befizetem a Vagyon szerzési illetéket, forgalmi, törzskönyv árát. S pár hónap mire üzemképes lesz a verda. Utána folytatjuk... OK.
Azt hittem OK is lesz, s nem kell a télen V6 ot szerelgetni. Ott volt még a 2000 16V (IEE) projekt is.
ÁÁÁÁÁ
De a bürokrácia az bürokrácia. Kb másfél hónap után elkezdtek jönni a felszólító levelek, hogy "tudomásukra jutott, nem írattam át"...
Bementem személyesen. Megnyugtattak, hogy semmi gond, ezt automatikusan dobja a gép... Jó. De csak jöttek...