Blog

>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-04-23

Olvastam, hogy gyakorlatilag túl sok haszna nincs annak, hogy a kartergáz vissza van vezetve a szívócsőbe. Viszont negatív hatása van több is, pl. a pillangószelep állandó koszolódása, valamint a hideg levegőhöz keveredik a forró kartergáz, amitől változik a keverék tulajdonsága. Az 56 topicban megkérdeztem a véleményeket, semmi negatív vélemény nem volt, így beraktuk a kis szűrőt a kartergáz szűréséhez. Mentünk vele 1 "cuore sportivo" próbakört. Menet közben a ventilátort 4-es fokozatra állítottam, mivel apám felvetette, hogy így lehet olaj szagot fogunk érezni,de semmi olajszag nincs. A próbakör felénél benéztünk a motortérbe, gőzölgött a szűrő,de eddig semmi extra tünet, amiért vissza kellene rakni az eredeti csövet. A szívócsőbe méretre kiöntöttem fogászati anyagból egy dugót, így ott sem szív falsot. Tesztüzem megkezdődött, aztán vagy marad így, vagy nem. Minden esetre semmi rossz nem történt. Km óra állása: 155 850

 
>> SzervizEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2012-04-23

Nos,még nincs vége a hibasorozatnak : kiderült,hogy valamikor törve volt az autó,ezért a kerékagyat tartó nyúlvány elgörbült,ezért a kormányösszekötő rudazat feszült,azért is használódott el oly hamar,úgyhogy mehettem a Marklarlandbe a kerékagyért. Ecsémtől kölcsönkértem a 155-öst,így legaláb kipróbáltam,hát jó volt vezetni,fleg a +25 ló miatt.

>> SzervizBoss 2.4 // Alfa 156 2.4 JTD // 2012-04-23

160000 km.
Teljes vezérlés csere.Vezérműszíj, csapágy, feszítő görgő, vezető görgő, pollen szűrő ,levegőszűrő, ékszíj, vízpumpa, olaj( Castrol EDGE 5 W 40), olaj szűrő . Légkondi tisztítás, bal oldali féltengely gumiharang csere. Fékek, futómű jó. EGR szelep kitisztítva zsíroldóval.

 
>> EgyébBoss 2.4 // Alfa 156 2.4 JTD // 2012-01-12

155000 Km
Zökkenő mentesen ment a vizsga. Kiváló műszaki állapotban.

 
>> EseményFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2012-04-23

Múlt péntek este az alábbi hirdetés került fel a használtautóra.
Meglepetésemre másnap hatan telefonáltak, majd vasárnap eljött az elsőnek érdeklődő úriember. Mivel kivetnivalót nem talált az autóban megegyeztünk, majd 2012.04.23án hétfőn el is vitte.


"Eladó az a helyszín, ahol az utóbbi hat évemből mintegy nettó három hónapot és 90000 Km-t eltöltöttem. Igen, a fenti autó az. Pályafutásának első nyolc évét hazájában a napfényes Itáliában futotta le. Ennek köszönhetően a karosszériája tökéletesen rohadásmentes, ami sajnos sok kortársáról nem mondható már el. Nem volt még lakatolgatva, és köszöni nem is szorul rá. Fán kettéhajtva vagy árokban fejen állva sem volt, hiába nem lehet mindet kipróbálni. Már a '95 utáni, széles kasztnival és a későbbi modelleken látható gyöngyház-metál bordó színnel rendelkezik, de még a jól bevált láncos motor hajtja (vétel után nem kell vezérlés cserére költened). Sport kiadás lévén 2cm-t ültetve van. Étvágya vegyes körülmények közt 8.5 liter, ami szerintem 127 ló etetéséhez abszolute nem sok. Az autó tökéletesen üzembiztos. Néhány főbb alkatrész amit az utóbbi két évben kapott: új Valeo hűtő, új Valeo kuplungszett, új KYB hátsó gátlók, új Bosch lambdaszonda, 8db új Beru platina gyertya, felújított önindító, összes fő- és féltengely szimmering új, szervócsövek cserélve, új váltórudazat, új indexek és felújított első lámpák. Fék és futómű rendben, egyáltalán sehol nincs szükség tűzoltásra. A beltérben légzsákos Momo bőrkormányba kapaszkodhatsz amiközben a combtámaszos, jó oldaltartású fekete bőrfotelben ücsörögsz. A hátsó utasok tarkóját napfényvédő roló óvja, elül-hátul könyöktámasz kényeztet. Nem szóltam még a többezer wattos mélynyomós hificuccról - mert az nincs. Gyári hangszórók és egy sima MP3 CD-s fejegység van. Ez nem tuccogós hülyegyerekautó és nagyon remélem hogy nem is ilyen kézbe kerül. Vétel esetén jutányos áron kaphatsz mellé egy garnitúra téligumit Zender Sport alufelnin, xenonszettet akár beszerelve, egy komplett bontatlan TS motort, tartalék hengerfejet, tükröket, kilincseket, apróságokat."

2006.04.01-én vettem, bő hat évig szaladtunk együtt. Nem bántam meg egy percre sem.

>> SzervizMogyiQV // Alfa 145 Quadrifoglio Verde // 2012-04-23

két napja,mentközbe egyszercsak nagy robbanásra csörgésre zörgésre lettem figyelmes...mintha egy zetor motorja lenne a TS helyén,leszakadt a kipuffogo,tört,hajlott,szikrázott,mindent csinált,igy sajnos a dobok kivételével egy teljesen ujj rendszert kell alá mókolni,nemsokára kész is lesz mehetek érte...nem hiányzott ez most,igy nagyszerviz előtti spórolós időszakra,de inkább leteszem minthogy a régi olajjal járjak vele...

 
>> EseményPublic Enemy // Alfa 156 2.5 V6 24V Q2 // 2012-04-23

Ma egy újabb lehetőség nyílt arra, hogy kiautózzuk magunkat a "feljavított" Hungaroringen és öregbítsük szeretett márkánk hírnevét!!
(Ne szerénykedjünk, ez sikerült is, ma is kitettünk magunkért...)
Sajnos egyik cartársunk balesete beárnyékolta a jó időeredmények okozta "eufóriát".:-(
A három etapból az utolsóban -a rázókövek használata nélkül- sikerült két jó kört futnom. 2.18,1 és 2.17,9 lettek ezek az idők, ez 1 mp-es köridőjavulás az eddigi legjobbamhoz (2,18,9) képest! Ennyit javulást tűztem ki magam elé a teljes szezonra, nos ez már a második alkalommal összejött!! Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy az újraaszfaltozott részektől határozottan gyorsabb lett a pálya, viszont a rallye-slickjeim már nagyon kopottak voltak.. :-)) Van még az autómban potenciál!!!!
Legközelebb májusban lesz megint nyílt nap, addigra sok fontos fejlesztést szeretnék megvalósítani. Pálya slickek használata, aerodinamikai javulást várok a módosított lökhárítótól, hűtőt cserélek a jobb hűtés érdekében és újabb súlyfeleslegek eltávolítása következik (klímahűtő, csövezés, klímakompresszor?, maradék kárpitok, bitumenes karosszériavédelem és minden biz-basz, ami fölösleges...)
Ezúton is köszönet a részvételért Csörinek, Kalizsolinak, Blade-nek és a többi lelkes Alfa fannak!! Ollah cartárs ma igazolatlanul hiányzott, őt megrovásban részesítem! :-))

 
>> SzervizHL_75 // Alfa 75 2.0 Twin Spark // 2012-04-22

Vasárnap délután önindítót kicseréltem.
Meleg motor esetén sokszor meg sem nyikkant az önindító.
Egyszer már pont emiatt fel lett újítva. Most 10.000.-ért vettem egy másikat.
Eredeti megmarad pótalkatrésznek legalább.

LPG keverőfej : Valóban leszűkíti jelentősen légmennyiségmérő előtt a szívási keresztmetszetet. Szekvenciális gázinjektor kell helyette. (100.000.-ft)

 
>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2012-04-22

Mint eddig mindig,az idei tavasz kezdeten is lebonyolitottam a kötelezö felnapos szervizt .
EGR es pillangoszelep tisztitäs, Legszürötisztitäs, kocsimosas. Mindig räcsodälkozok mennyivel egyenletesebben huz tiszta EGR szeleppel...
KM: 207200

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2012-04-22

Mar joideje bantotta a szemem a tükörharomszögeken kezdödö korrozio, hosszas agyalas utan ugy döntöttem magam latok neki a dolognak.Eves közben jön meg az etvagy elven bevettem a projektbe a tükörhazakat is.
Tökeletes nem lett - magamsem vagyok az :) -de sztem egy kezdötöl nem rossz.