Blog
Mentem vele! vagyis inkább ő ment velem!
Értem én, hogy sokat aludt, s kicsit elmacskásodtak a lábai, de ennyire???
Holtjáték 20cm a kormányon, és meglehetősen terpeszt is a kisasszony!
Első blikkre minden cserés elöl, de majd a szerelő bácsi pontosít!
Szelepfedél tömítés, féltengely szimering, Tutele zc 75 váltóolaj,
két toronycsapágy, lengőkarok szilentezve, stabilizátor kitámasztók, stabilizátor szilentek, kormánygömbfej. és végül egy futómű állítás
Már amióta meg lett alfusz azóta vadásztam rá közel 4 évembe került. És 2011 decemberbe sikerült szerezni :) Majd most lett le fényezve és így összeállt a zender kit :)



Sikerült csapágyasra hajtani megint a motort :) De mivel nem akartam felújítani így érkezett egy donor autó svájcból hozzá :) És ami a legjobb az egészben a Zender első lökhárító :))))



Az autó eleje rázott már egy ideje. Korábban GabCsitól megtudtam, hogy a centírozás nem elég, gumicsere lesz a dologból. Ez legkésőbb jövő tavaszra be is van tervezve. És bár nem hibátlan guminál nem hoz tökéletes eredményt a futómű beállítása, átmenetileg megoldás. Na, meg ártani nem árt amúgy sem. Volt is egy kis meló vele, a bal oldal jó volt, de a jobb oldalon kellett kicsit állítani. Tavaszra a gumivásárlás mellett a felnik görgőztetése is tervbe van véve, mert a legutóbbi centírozásnál elég sok súlyt kellett feltenni. Egyelőre nagyobb sebességnél nem próbáltam, de városban érezhetően kevésbé rángatja a kormányt a futómű.

Vittorio töltött ismét fel képeket, amiket lelophattam. :-) További képek a munkáiról itt látható.
Jó lesz a' bí'za'! :-) Gondoltam, hogy ilyen lesz. De, amúgy nem tudok semmit hozzáfűzni, beszéljenek csak a képek. :-)
BIG UP! Ezt rakd össze. :-)
Már fáj a hátam a pözsóban. Lehet kérek valami segélyt a betegségemre...csak Alfával lehet gyógyítani.










Nagyon régen mértem már a fogyasztást és idejét sem tudom, hogy mikor tankoltam tele a tankot! De most végre sikerült összehozni három egymást követő teletankot is! :-) Hozzá kell tennem, hogy csak Shell kúton tankoltam!
Így elég világos képet kaptam a 155 fogyasztásáról, ami nagyon nagy meglepetést okozott, ugyanis nem ennyire számítottam! Sokkal többre! És amiért meglepett az az, hogy autópályán kívül minden volt! Lassú városi araszolgatások, rövid- és hosszútávú tempós haladás (90-150km/h), egyszóval vegyes használat volt! Mindezt chip-el, lakott területen belül a sebességhatárok betartása és nappal a klíma használata mellett! Tehát úgy érzem, hogy ezek tudatában nagyon jó fogyasztás(oka)t sikerült összehoznia a 155-nek, ill. nekem! Meg vagyok elégedve! :-)
De akkor most nézzük mit jelent ez számokban!
1. Teletank:
- Óra állás: 114295 Miles
- Megtett út: 333 Miles
- Tankolt mennyiség: 46,42L
- Ft/L: 430,9ft
Fogyasztás: 13,9L/100 Miles (8,66L/100km)
2. Teletank:
- Óra állás: 114550 Miles
- Megtett út: 255 Miles
-Tankolt mennyiség: 33,05L
- Ft/L: 429,9ft
Fogyasztás: 12,9L/100 Miles (8,05L/100km)
3. Teletank:
- Óra állás: 114747 Miles
- Megtett út: 197 Miles
-Tankolt mennyiség: 26,68L
- Ft/L: ?
Fogyasztás: 13,5L/100 Miles (8,41L/100km)
Mikor cserélték a kuplungszettet leengedték a váltóból az olajat, ennek nem igazán tettszett a színe, de mivel ilyesmire nem voltam felkészülve ugyan az az olaj lett visszatöltve. Ezért a múlt héten vettem 2liter Tutela Car ZC 75 Synt hajtómű olajat. Vasárnap pedig ki is lett cserélve egy barátom garázsában. Egyszerűbb mint gondolná az ember.
Múlt hét kedden voltam Erhard 242 (Dark Side) kollégánál, és vettem nála 4db stabilizátor pálcát. Hátulról hallottam a zajt, így ott kicseréltem mind a kettőt, lehet hogy még a gyáriak voltak, legalább is egy idősek voltak az autóval. Végül a rendszámtábla tartó keretet szedtem le hátul, hogy megszűnjön a zaj, kissé fel voltak lazulva a csavarjai.
Az első pálcák megmaradnak tartaléknak...





Elkészült egy új rudazat a váltóhoz. IKO LHSA 8 és LHSA 10 gömbfejekből építettem fel az új rudazatot, mivel a gyári alkatrészek már nem beszerezhetőek. Kapott egy IKO PHS 6EC -t is, valamint mindenhová új perselyeket. A rudazat első fele is felújítódott. A teljes rudazat holtjátéka szinte nulla, nagyon pontos és feszes lett a váltó.
