Blog
Mivel szerettem volna fűthető üléseket, ezért gondolkodtam, hogy milyen fűtést lehetne beszerelni. De az utólagosan beszerelhető fűtéseket elég drágának tartottam, ahhoz képest, hogy mennyiért lehet venni (bontott) gyári motoros memóriás fűthető üléseket.
Ezért inkább keresgéltem és sikerült becserélnem jó áron a saját manuális üléseimet gyári fűthető motoros memóriás ülésekre. Mivel ezekhez memóriás tükrök is járnak ezért azokat is kicserélem majd.
Mivel az autóm HIGH SETUP ezért minden csatlakozó és kábel a helyén volt, csak ki kellett cserélni az ülést és be kelet dugni a csatlakozókat. Utána pedig megtanítani az ECU-t, hogy másik üléseket kapott (PROXI Alignment Procedure)
Szerencsére minden fűtőszál 100% működik :)
Olaj és olajszűrő csere. Selénia Racing 10W60 5 liter + Ricambi Originali olajszűrő.
Olajcsere a kormány szervóban. Tutela


Kaptam egy defektet a bal első kerékkel. Egy csavar ment bele. Mankókereket nem kellett feltenni, kibírta 1 napig, míg elmentem a gumishoz. Előtte a benzinkúton felfújattam.
Ma lekerültek a nyári gumik. A tavasszal vettem a Borbet A felniket ezekkel a gumikkal. 205/45R16" méretben. Szó-szó egy kicsit benéztem. Az alkuig Potenzát vizionáltam :) Az meg ügye Bridgestone. Ez meg a Firenza, mint Firenza... :) De igazándiból nem is bántam meg így a megtett 9800Km alapján. Azt is tudtam, hogy a haverom újjonan vette a gumikat. S akciósan is 19000ft/db volt másfél éve.
Szóval: Kínai gumi ide vagy oda, nem volt rossz. A nyáron a melegben normálisan tapadt, kanyarokban nem nyikorgott. Nem tartottam hangosnak sem. A szezonban nem sok esős idő volt így a nyáron nem is emlékszem negatív csapadékos "élményre" sem.
Viszont tényleg kimondott "nyári gumi"! Hűvös reggeleken elkezdett nyikorogni már. Pl kedvenc kanyar kombinációmban (amit imádok tempósan bevenni) Erzsébet híd--> Hegyalja út fel/le. Meg az autópálya fel/lehajtókat is szeretem. S az utóbbi időben már meg-megszólalt. Viszont tegnap jött el az átszerelés elhatározása. Kb +10C' (tükör magasságában) eső, világosabb színű aszfalton, kanyarodáskor tolta az orrát. De más felületen is Sűrűbben "jelzett" az ABS. Hab a tortán, hogy race üzemmódban másodikban elkapart, de nagyon. (buktam is a "partyt" ;) )
A lényeg nyáron, melegben, szárazon (biztos) tudja amire kitalálták. Vagány (szerintem) a mintázata is. Az első 10000km alatt nem bántam meg...




Még egy full tank.
86,121L/895Km=9,622L/100Km
Sok-sok városban.
A 8V hez képest tetszik :)
Egyre csak fogyott a víz a motorból. Azt hittem, hogy a hűtő az. Erre vettem egy Valeo Classic hűtőt. Beszereltem, de nem az. Vettem erre termosztátot és vízpumpát. De azok sem. Kicseréltem az olajat, hogy tisztán lássak. A hűtőrendszer kapott rendes fagyállót. 1 hét múlva a motor összekeverte: volt kenővíz meg hűtőolaj. Az ítélet megvan: hengerfejes, megy a Janihoz. Elkerült hozzá, majd jött a feketeleves: a 2-3 henger hüvely repedt, 1-4 sem sokkal szebb. 53 pénz egy komplett henger dugóval csapszeggel és gyűrűkkel. Az összesen 212 pénz. Plusz még a tömítések meg a többi. 400 alatt nem állt volna meg. Nyúl szerint ott van Pepe155 autója, amibe Schulek Béla csinálta a mocit és még bejáratós. 150-ért elhoztam, annak a motorja megy az enyémbe. A blokkom meg megy a pinyóba és szép lassan össze lesz rakva. Gépmunkával, meg mindennel. Meg kapna Tottitól egy szépen fényezett szelepfedelet meg szívósort. Olyan Ferraris rücsköset...
Úgyhogy most motorcsere van... :-(
Felraktam a téli kerekeket és az ablaktörlő gumit is kicseréltem.
Km.: 177370
Ma nekiálltam felrakni a téli kerekeket.A bal hátsónál elakadtam.Valamiért nem ment fel.Kartársak a 156 topicban javasolták nézem meg nem-e maradt fen a tehermentesítő gyűrű.Eddig még soha nem maradt fen ezért nem is tudtam,hogy van.De van:)Mindig tanul az ember.Most már erre is figyelek ezentúl:)Télikerék fen!