Blog

>> Szervizpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2022-09-30

Kapott az autó egy teljes alvázmosást, melyet azonnal követett egy teljes alváz és üregvédelem is, hogy minél tovább sikerüljön megóvni a jelenlegi szép állapotot. Ezeken felül bekerült a gyári jobb és bal oldali kézifékkötél is. (A régiek már el voltak öregedve, a bowden borítása elkezdett már foszlani.)

>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2022-09-30

Megtörtént az olaj és a szűrők cseréje.
Olaj a szokásos Motul + Mahle szűrő.
Levegőszűrő: Alco (fémhálós)
G.o.szűrő: Ufi
Pollenszűrő:Würteheberg (aktívszenes) lett végül a Bárdi autóból.
Unixautonál megegyező minőség jóval drágább lett volna....
Km állás 266198.

>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2022-09-30

Az egyik csomagtér teleszkóp megadta magát, a másik is már elég gatyán nézett ki, így párban cseréltem.
Stabilus Csomagtér teleszkóp cikkszám: 022929

>> Szervizfazek // Alfa 159 2.0 JTDm // 2022-09-30

Hátsó féktárcsák és betétek cseréje megtörtént,valamint a bal hátsó kerékcsapágy is cserélve lett.
Jobb hátsó fékmunkahenger gumi szimering el volt szakadva ezért cserélve lett,valamint a nyergeken a gumi tömítések is ki lettek cserélve.
Friss fékfolyadékot is kapott az autó.

 

10 év racse után megkaptam az első sebességtúllépésért járó büntetésem.
-30000Ft.
elkövetés: 2022.08.25
értesítes: 2022.09.29

 
>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2022-06-08

Az autó eddigi legkomolyabbnak tűnő problémáját végre lezártuk, nevezetesen hogy a motorolajat kiokádta magából az olajbetöltő nyílás sapkáján keresztül:
A szerelőm lehetséges motorhibával ijesztgetett. Nem akartam elhinni, mert egyrészt a motor erős volt, nem tapasztaltam gyengülést, abszolút nem füstölt, jók voltak a korábban mért kompressziós értékei + nem akartam elfogadni hogy nagy anyagi buktának nézek elébe. :)

Egy Alfás kartárs javalatára megnéztem a kartergáz házban lévő gumimembránt (utólagos köszönet érte!). Elég szar állapotúnak tűnt, gondoltam majd veszek újat, de addig is megyek egy kört úgy, hogy nem teszem vissza. Nem akartam elhinni: a kocsi úgy ment mint egy még soha, eszméletlen jót csapattam vele, és egy csepp olajat sem nyomott ki magából! Így, nyitott karterszellőztető rendszerrel használtam amíg meg nem vettem a gumimembránt, és a kartergáz-ház fedelet. Amikor ezeket beszereltem, jött a csalódás: a motor újra nyomta ki felül az olajat!

Annyira viszont jó volt, hogy úgy éreztem jó nyomon vagyunk: valami a kartergáz szellőztetéssel lesz. Az is fura volt, hogy nyitott karterszellőztetéssel sem szívott a motor fals levegőt, szépen egyenletesen járt. A szerelőmmel abban maradtunk, hogy leveszi a szívótorkot, és átnézi a kartergáz csöveket. Kiderült, hogy nemcsak a szívótorok alatti kartercső volt szakadt, hanem a szívótorok 4 gumicsöve is! A jelenség megmagyarázhatatlannak tűnt, de egy biztos: ezek cseréje teljesen megoldotta a problémát, már zárt karterszellőztetés mellett sincs olajvesztés!

Sor került előtte egy újabb kompressziómérésre, az eredmények a 2 hónappal ezelőttihez képest alig mutattak eltérést: 11 - 11,8 - 11,5 - 11
- Kartergáz ház fedél és szelep (Era 00076669ER)
- Kartergáz cső
- Szívótorok gumicső (4 db)

A tervszerű karvbantartásra fentiekkel együtt, most nagyon időben sort kerítettünk: 10 hónap és kevesebb mint 9e km telt el az előző óta
- Motorolaj (Xado Atomic SM/CF 5W-40)
- Olajszűrő (MANN HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (Sofima S7606A)
- Pollenszűrő (VALEO 715533 aktívszén)

A váltót kicsit darabosnak éreztem, kapott egy váltóolaj cserét és egy kis "extrát":
- Váltóolaj (Fuchs Titan Sintofluid SAE 75W-80) - 3 L
- Revitalizáló váltóhoz (Xado EX 120)

A klíma feltöltésre került, mert mostanában gyengélkedett, ráadásul hörgésszerű hangot adott ki elinduláskor.

Az egyik tolatóradar szenzort cserélni kellett:
- Tolatóradar szenzor (AL47008)

Az első lengéscsillapító porvédők szakadozottak voltak, cserére kerültek.

Most került cserélésre a még 2014-ben beszerzett bal első biztonsági öv is, mert már feslett az alsó széle.

Kilóméteróra állás: 159 550

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2022-09-27

Újabb vitatható művelet "hívőknek":
- Motor revitalizálás Xado Maximum 1 Stage adalékkal

Km óraállás: 162880

>> SzervizSettantacinque // Alfa 75 2.4 TD // 2022-09-28

7 évet és 35000 km-t bírt a kínai Mobiletron feszszabályzó, amit anno a generátor felújításakor tett bele a szaki. Annyira nem rossz futásteljesítmény a legolcsóbb darabtól, a szénkeféi alig voltak elkopva, de tekintve, hogy a gyári Bosch 200000 km-t bírt és 30 évet... na igen.
Facet 6.0001 került bele.

 
>> SzervizBoss 2.4 // Alfa 159 Sportvagon 1.8 TBI // 2022-09-28

- Olajcsere Selenia K Pure Energy 5W40
- gyári olajszűrő
- gyári levegőszűrő
- gyári pollenszűrő
- elöl a króm pajzs, szárny, Alfa embléma, hátul a 159 felirat.(kopottak voltak)
anyagköltség 87920 Ft, munkadíj 42000 Ft.
Dunakeszi Németh Mihály Alfa Romeo, Olasz autók szervize. Ide hordom az autóimat már 15 éve. Nagyon korekt. Köszönöm.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-09-25

Felszabadult a szombatom. Az autó újra jó, az esőzések pont szünetelnek. El kellene menni már egy túrára, igencsak autózi támadt kedvem. Egy dolog billegett, hogy milyen erőben leszek. Egész héten valami megfázásfélével bajlódtam. Jó lenne már egyszer kipihenni. Na de ilyen ziccert nem hagyok veszni. Azzal lett kerek a terv, hogy most tényleg rövid lesz a túra, nem egy 700+ km-es mint máskor. Mecsek most nem, Balaton-felvidék+Bakony majd máskor, inkább a Bükk, ahova legutóbb júniusban már nem jutottam el, de most aggteleki körök nélkül.
Már kilenc óra volt mire összeszedtem magam és elindultam. Némi készpénzt vettem ki aztán irány észak felé. Cegléd előtt a zötyögős úton ráparáztam a fékbetét rögzítő stiftekre, megálltam leellenőrizni a benzinkútnál. Előtte már Nagykőrös után rámtapadt egy Fiat furgon, aztán elléptem. Épp megvolt az ellenőrzés, a furgon megállt mellettem és egy fél generációval idősebb fickó pattant ki belőle, kérte hadd nézegesse meg az autómat. Beszélgettünk, három mondat után a 'dzsitivu' előkerült, kiderült született olasz, de régóta nálunk él és van jópár olasz és egyéb klasszik vasa. 20 perc elröppent, elköszönéskor mondogatta, hogy a GTJuniorját meg fogja csináltatni már végre.
Farmos után kezdődött amiért az ember veszi a fáradtságot és elindul félig betegen is. A motor ordít, a szélzaj igen erős, a kanyarok előtt lehet szúrogatni gázfröccsel a negyediket vagy éppen a hármat, a kanyarban a bódé megdől.
Egerben rátankoltam és már mentem is Balaton felé.
Tetszik ez a csúszós fehér aszlatos kis szerpentinecske, kimaxoltam, mentem egy teljes oda-visszát és a keleti csúszós oldalon még vagy 10x óvatos duhaj módban, félidőben tartottam egy fékpihenőt (képek). Fentről lefele menetben van egy s-kanyar az marha jó lett, mert kiirtották az útszéli bozótot, mindent jó előre be lehet látni, így klasszul lehet fűzni. Faja volt.
Laci barátom a hírekben olvasta, hogy a Szilvásvárad Ózd utat felújították. Elmentem hát, hogy meggyőződjem róla magam is, mert a térkép szép kanyarokat mutat.
Visszafelé Farkaslyuk után elengedtem két sportmotoros srácot, hosszan előztek, sasolták a gépet, intettek, hogy tetszik nekik. Elhúztak, majd hamarosan én is tudtam előzni és haladtam. Legnagyobb meglepetésemre (és valószínűleg az övékére is) Csernely előtt beértem őket.
Pihenőt tartottam a bélapátfalvi templomnál, hogy a gombászok és motorosok hazatérjenek a Bükkből. (nyugalom nem volt, mert éppen nagy munkálatokban voltak ott)
A szarvaskői szakasz most egyben lement, ilyen csak egyszer volt eddig.
A Bükkben végül jó másfél órát nyomultam három után a nyugati oldalon. Tiszta volt ekkor már, csak egyszer történt, hogy inkább megfordultam pár percnyi rész miatt, mert nem lehet úgy búcsúzni a hegytől, hogy az egyik legjobb részen vonatozni kell.

Fájin a kis gép, nagyot ment, őrület, elégedett vagyok a gyári beállításokkal, nagyon nagy öröm hajtani. A gumikon látható a fogyás.
Kecskemét-Cegléd-Farmos-Heves-Eger-Borsodnádasd-Szilvásvárad-Ózd-Bélapátfalva-Felsőtárkány-bükkszentkereszti leágazás-Eger-Heves-Farmos-Cegléd-Kecskemét
Ezúttal egy szolid 549km.
32290km amióta én koptatom.