Blog

>> EseményMikeTheDevil // Alfa 145 1.6 Twin Spark // 2013-04-02

Sajnos el törött az egyik szívószelepem és ezt művelte a motorommal.

 

Rögtön a kérdésre válaszolva: nem.
A részletek:
1-2. kép: Jobb hátsó kerék, 5 mm
3-4. kép: Bal hátsó kerék: 4,2 mm
5-6. kép: Bal első kerék: 4,3 mm
7-8. kép: Jobb első kerék: 4,8 mm
Érdekes, a jobb oldali kerekeken mélyebb a borda...

 
>> Autóápolásjankofilth // Alfa 156 2.0 16V TS // 2013-04-02

Ideje volt lecserélni az ablaktörlőlapátokat is, mert már a lapát rögzítése el volt rohadva, a gumikat már csak szinte a 2 vége tartotta és lógott.
Valeo lapátpár került fel. Fura, hogyha esik az eső, akkor az ablak tiszta marad! :D

 
>> SzervizTom_156 // Alfa 156 1.9 JTD 8v // 2013-04-02

205e-nél megvolt a vezérlés csere, vízpumpával.
Sajnos olajat is vennem kellett, mert vhol csöpög. Szerelő szerint az olaj leeresztőcsavar szét van barmolva. Szóval majd cserés lesz, de megvárom a következő olajcserét, úgyis gyorsan szaladnak bele a km-ek.. :)
Következő projekt a termosztát beszerzés és csere, 80 foknál megáll a mutató..

 

Május 4-én lejár a műszaki vizsga. A teendők:
- első féktárcsa és fékbetét csere (csikorog a jobb első, fékezés nélkül)
- váltóolaj csere
- motorolaj + szűrő csere
- alsó-felső lengőkarok, bal, jobb
- jobb első ülésben a nyomásérzékelő fólia cseréje
- a motor rángat 2000-es fordulaton
- ablaktörlő akadás
- külső hőmérő javítás
- klíma

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-04-01

Miután beszereltem az új AFM-et és az időjárás is partner volt, este gondoltam eljött a pillanat, hogy megnézzük hogyan viselkedik az autó.
Laptop rádug, MES indít, autó indít. Semmi gond. Elindultam a garázsból, az első lámpánál lefulladt. Hjajjaj.. Újraindít, megyünk tovább. Míg kiértem a városból addig csak óvastosan váltogatva próbálgattam. Már biztosan megtartotta a fordulatot, nem volt bizonytalanság, mikor egy bizonyos fordulatszámon tartottam. Ez jó jel. Kiértem az M1-M7 közös szakaszra, ott azért már gondoltam elég meleg, nézzünk egy kis gyorsulást. Magabiztosan ugrott, de őszintén szólva nem éreztem, hogy marha nagy változás lenne a dinamikájában ahhoz képest, mint, mikor lehúzott AFM-mel próbáltam. Viszont további mosolyt csalt az arcomra, hogy a 4500 körüli torpanás is eltűnt, de nem tűnt vmi erősnek.
M1 - odaléptem neki, szépen húzott.
M0-nál visszafordulás, 3-asban felhajtva a pályára, padló.. vaahhh. Na, itt már elkezdtem csurgatni a bokámra, ekkora már érzehetően képbe hozta magát az ECU. :) Ment, mint a mérgezett egér (remélem nem fényképeztek le sehol :) ),
Vissza a városba, néhány dinamika teszt :), megy mint az álom! Az alapjárat is rendben.
Garázsba be, hibakód ellenőrzés: semmi hibakód. :)
A MES által adatokból az kitűnt gyorsan, hogy a lambda integrátor jelek sokkal stabilabbak a korábbi mérésekhez képest.
Ez pipa.
Hátradőlni viszont nem szabad, mert kell az alsó borítólemez, valamint a légszűrőház hiányzó rögzítését pótolni kell, nehogy megint vmi gebasz legyen.
Szeretném megköszönni mindenkinek a segítséget, úgy mint:
Novoth Tibor - a diagnosztikai segítségért
BmS - a gyors és szakszerű diagnosztikáért
[k i z z o] cartárs - a türelemért és a tanácsokért
Hari cartárs - A diagnosztikai interfészekkel kapcsolatos tanácsokért
Erhard - a gyári AFM gyors beszerzéséért,
valamint mindenkinek, aki itt fórumokon megosztotta tapasztalatát AFM problémákkal kapcsolatban. :)

>> SzervizRobi64 // Alfa 166 2,4 JTD 20V Sportronic // 2013-04-01

Az említett váltóprobléma megoldásaként egy helyi specialista első körben egy olajcserét javasolt, majd kb. 500 km után egy újabb cserét, ahol már a remélhetőleg feloldódott szennyeződés is távozik a váltóból. Nos az elsőre leengedett olaj hagyott némi kívánnivalót maga után, feltehetően ez már a második százezernél időszerű is volt.
Mentem az autóval úgy 350 km-t, ami azt mondom fokozatos javulást hozott, remélem nem a halál előtti javulás esete forog fenn...
Még kétszáz km és jön az újabb olaj + spéci automata váltó-adalék, ha minden rendben lesz.
Eddig 22e ft...

 

Ma kicseréltem a fordulatszám jeladót.Elég szívás volt vele,mert az utcán emelőről csináltam a hideg aszfalton fekve.A jeladót Erhardtól(Alba Autó) rendeltem,postával 10500ft volt.Bosch 0281002474-000 számú.Remélem ez nem 13K-t bír mint az előző.

Km:142620

 
>> EseményHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-04-01

Sajnos megharapta egy csúnya aknafedél. Az a baj vele, hogy elég alacsony, pedig még le sincsen ültetve... Kinéztem egy másikat ami kicsit magasabban lenne, és a Fanat-X csapat elég jó áron le tudná gyártani is. Köszönet ystucnak. Még megálmodom, lehet adok neki még egy esélyt a túlélésre. Meg ha már le van véve akkor újra fényeztetem az első lökhárítót is mert tele van kőfelverődésekkel, meg nézek rá valami fóliát a sok kis kő ellen, mert nem gazdaságos negyed évente átfesteteni.

 
>> Tuning és extrajankofilth // Alfa 156 2.0 16V TS // 2013-03-16

Végre lecseréltem a gyári légszűrőt egy Simota direktszűrőre! :) Köszönet Tizesnek érte! Sparco olajjal lett fújva. Amióta a direktszűrő van benne hörgősebb,morcosabb a hangja és sokkal hangosabb lett. :) Remélem nem lesz sokkal több a fogyasztása...