Blog
Ma kicseréltem a termosztátot. Tervezett karbantartás volt, nem meglepetésszerűen örvendeztetett meg a vas vele :-) Már tavaly télen megfigyeltem hogy a vízhőfok mérő időnként vissza ment a 90fok alá egy kicsivel -ez volt az első jele a hibás termosztátnak. Most hogy bejött a hideg idő, aktuális lett a csere. Már nem volt elég a 8-10km az üzem meleg állapot eléréséhez, ill. a vízhőfok sem ment fel 90fokra. Ha mégis felment akkor rövid idő múlva visszament 80-85-re és ott ingázott fel-le.
A termosztát cseréjéhez ki kellett szerelnem az akkut és a tartóját, a motor elektronikát, a pillangó szlp előtti műanyag szívócsövet, a fék vákum csövet (csak a pumpáról) és a motor alsó burkolatát (haspáncélját). Mindezek kiszerelése után könnyedén hozzá lehetett férni a termosztáthoz, amit 2db M8-as csavar rögzít a motorra. 4db vízcső csatlakozik rá csak roncsolással oldható bilinccsel rögzítve. Ezeket a fagyállóval együtt már jó előre beszereztem. Méretük: 1db 40mm-es, 2db 20mm-es, 1db 13mm-es. Gyári termosztátot vettem bele aminek a gyártmánya Wahler. A gyárilag szerelt pedig Behr gyártmány volt. Lefestettem az akku tálca belső felét ha már úgyis ki kellett szerelnem, mert a belső felén volt pár apró rozsda pötty. Drobertó szavaival élve: "hogy sokáig éljen" :-) A következő tervezett karban tartás a kormány szervó olaj csere lesz amit rövidesen megejtek.












Volt ma bőven időm, és az időjárás is kedvezett, szereltem is ma nem keveset:
Kicseréltem az anyósülés felőli kédergumit, a régi ki volt szakadva több helyen és jött be rajta a hideg és a zaj. Ezt a jobb hátsó lámpa cseréje követte, mert a régi meg volt repedezve és már a víz is bejutott rajta. Hogy az előző gazdája, esetleg a kereskedésben mi történhetett vele, hogy ilyen csúnya volt, az továbbra is rejtély. Leszedtem ezután a jobb elsőt és a műanyag dobbetétet is kicseréltem, mert eléggé össze volt törve jópár helyen. Amint végeztem hozzáláttam az alsó motorvédő burkolat felszerelésének is. Hát ez nem volt egy egyszerű dolog, az tuti. A dobbetéteknél 1-2 csavar nem volt a helyén, valamint a védőburkolat is új csavarokat kapott. Sajnos most szembesültem vele, hogy igen alacsony az autó, nagyon könnyen leér a burkolat közepe.
És amivel szenvedtem ma nem keveset és továbbra sincs megoldás az az ablaktörlőim. Egyszerűen nem tudom leszedni a karokat. Ma már spéci karlehúzóval is próbálkoztam de egyszerűen nem jön le annyira össze ette az idő.





Attika01 Cartárs megvásárolta tőlem az autómban megtalált boxot.
Reményeim szerint a használata során méginkább nem akar majd a 156-osából kiszállni :)
Megbeszéltük, hogy blogjában mindenről beszámol majd, hát lássuk...
Sikerült beszerezni az érdi bontóban pár hasznos dolgot:
- Alsó motorvédő burkolat
- Jobb első műanyag dobbetét
- Jobb hátsó lámpa
- Anyós ülés felőli ajtó-kédergumi
Ha már ott voltunk, hoztunk a tavaszra 4db alufelnit is a majd leendő nyári papucsoknak.
A 4db felni nagyon jó áron volt, 35000 Ft volt a szett.





Tegnap kiégett a másik Osram Nightbreaker is.Egy hónappal bírt többet ,mint a másik.Összességében többet bírtak, mint amennyit vártam. Kb 8 hónapot.
Ma jártam az Alfadepo-ban. Oda járok kb. 300 m-re egyetemre már február óta, de még most esett le, hogy a következő háztömbben ott az Alfadepo :)
Rendeltem Réka 147-esének a téli lemezfelnire díszrácsát, és megláttam vannak 159-be váltógomb kupakok.
Vettem egy váltógombot, de egyenlőre csak a kupakot cseréltem át. A gombot majd csak, ha a mostani már megkopik.
sikerült beszerezni a téli gumikat, gyári Giulietta felnikkel :-) ez is 18-as lett, Pirelli Sottozero II 225/40 R18 ez is, mint a nyári :-) ilyen teljesítményhez ez télen is jár! :-)







Ma este elkészült, a hátsó lengőkarcsapágyak cseréje. A munkát Kovács József, a futóművek és lengéscsillapítók "doktora" végezte. Volt egy kis flexelés is.
A család többi Alfa-janak futóműve is megfordult már a kezei között, mindig kiváló, kifogástalan munkát végzett. Futómű vagy lengéscsillapító problémák esetén, mindenkinek ajánlom.






Mikor megvettem az autót már volt nekem ELM-327-es OBD2-es adapterem, így alapvető dolgokat tudtam nézegetni vele, de az igazából csak egy "fancy" játékszer. Azt hittem, hogy hibakiolvasásra és törlésre jó, ami így önmagában igaz is, de abszolút nem mindenre. Mondjuk azt kifejezetten élveztem, hogy mobilon láttam menet közben több paramétert, pl. fogyasztás, akkufesz stb., vagy hogy menet közben olvastam ki és töröltem hibát pár koppintással a telefonon.
Namost eleve úgy vettem meg az autót (talán írtam korábban), hogy égett a Check-Engine, de az, hogy a nálam töltött egy év alatt az összes létező hibalámpa égjen... na erre nem számítottam. Azt még eleinte elviseltem, hogy az ABS és a (!) kézifék világít az ABS hibája miatt néha, de az is szépen állandósodott. Természetesen az ELM-327 csak a motorvezérlőt (ECU) tudja olvasni, a CAN-en lévő többi vezérlőt nem. Így fogalmam nem volt mitől jön elő. Mára állandósult, már folyamatosan ég. Az utolsó csepp a pohárban az volt, amikor a légzsák visszajelző is kigyulladt. Na ez már nem vicc, emiatt a vizsgán sem megy át, nomeg a biztonság az biztonság.
Úgydöntöttem (mivel járműdiagnosztika szakirányon végzős vagyok), utána nézek mi van a kocsiban, mi kell hozzá, és az mennyibe van. Hamar találtam is németországban megfelelő adaptert (VAGCOM 410), hozzá kábeleket és egy programot (MultiEcuScan). A cuccot megrendeltem, meg is jött, és ki is próbáltam.
Fantasztikusan jól működik, rácsatlakoztam a légzsákra, kiolvastam a hibát, mondta, hogy vezető oldali szélső légzsák valamikor szakadásba ment, de már nem élő hiba, ellenőrizzem a csatlakozót és a kábeleket. Ellenőriztem, semmi gond, hiba törlés és azóta nem ég. Kontakthiba lehetett, vagy a tönkrement akkum beesett akkufeszültsége miatt billenhetett be a hiba.
ABS vezérlőre is rácsatlakoztam. Azt is kiolvastam. Még jó, hogy nem vettem ABS szenzort, mert a leengedő és feltöltő ABS szelepekre panaszkodik, mégpedig a vezérlése vagy szakadt, vagy rövidre zárt időnként. Úgyhogy következőnek azt fogom ellenőrizni, remélhetőleg szimpla kontakt hiba.
Klíma vezérlőt kihagytam egyelőre, de arra is ránézek majd, mert nem hűt a klíma.
A motorvezérlőt is nyaggattam kicsit. Kiderült, hogy 231.000km helyett 220.000km van "csak" a kocsiban (ezt nem tudom hova tenni, valószínűleg 10 ezernél ECU cserés lehetett). A vezérlőt 2001/03-ban programozták fel és soha nem végeztek rajta módosítást. Az autó 255-ször lett fordulatszám tiltatva, és 392 másodpercet ment magas fordulaton (pirosban) a 13 év alatt... Miket meg nem tud az ember ??? :D
Végignéztem az összes szenzort, és végre pontos és részletes leírást kaptam a változó vezérlés szenzoráról is, ami mostmár egyértelműen kontakt hibás valahol, a VC vezérlésnek semmi baja. Ha lesz időm és oszcilloszkópom, akkor kimérem.
Szerintem spóroltam magamnak pár tízezret...


0
739
Fórum
Friss topicok
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Giulia
- 159
- Virtuális Romeo
- Alfa reklám
- Alfás cuccok, kiegészít...
- Oldtimer, youngtimer
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki