Blog
Pénteken délután lementünk Mórahalomra kipihenni a munka által okozott stresszes állapotot. A kocsit a szálloda előtti parkolóban hagytuk és a bejelentkezés után elmentünk vacsorázni. Én a desszertért álltam fel az asztaltól, amikor az étterem előtti parkolóban megszólalt egy autó riasztója - odanéztem - és abban a pillanatban láttam, hogy a mi autónknak nekimegy a jobb oldalt mellette álló hatalmas terepjáró fara és nekilöki a bal oldalon álló másik kocsinak. A vacsora és a kellemes hétvége ígérete ezáltal elszállt.
Nagy nehezen - a tűzoltók és a katasztófavédők nem jöttek menteni, mert nem volt személyi sérülés és nem akadályozta az eset a forgalmat - kézi erővel szétszedük az autókat és megállapítottuk, hogy a sima karosszéria sérülésen felül nagyobb a baj, autómentő kell, mert nem tud saját lábon közlekedni a kocsi...
Ránézésre a futómű, a felfüggesztés, az autó hátuljának mindkét oldala, az első (a járdárakerülés miatt felpúposodott és a festés is megtört) és a hátsó lökhárító is kuka. Alulra nem láttuk be mi lehet még a gond.
A posztban egyenlőre az autómentés díja szerepel Mórahalom - Székesfehérvár útvonalon.
Kezdődik a kárfelmérői biztosítói saga. A kárszakértő szerint az autónk csak 950 000 Ft-ot ért a baleset előtt - érdekes, ennyiért ilyet (állapotú, felújított motorral, kevés futásteljesítménnyel) még a németeknél sem találtunk, a hollandoknál pedig átszámítva 2 millió körül mennek ezek. A kárhatárt egyenlőre 570 000 Ft-ra állapították meg. A maradványra még nem történt meg a roncsérték meghatározása licit útján..., de javíthatónak minősítették az autót!








Eljött az ideje a hátsó fékek cseréjének.
A csere megvalósulását ismét Pityukomának köszönhetem.... örök hálám Neki! :)
Ahogy az elsők cseréje, ez sem összecsapott munka volt.
Az új betétek és tárcsák felhelyezése előtt történt kerékagy csiszolás (utána úgy nézett ki mint ha új lenne:) ), kapott egy kis rézpasztát is, valamint a féknyereg csúszkái is kaptak egy kis zsírt. Az új tárcsák nem voltak bevonatosak, ezért a nem kopó rész be lett fújva cink spray-vel, így nem fog rozsdásodni. (ezt már csak akkor sikerült lefényképezni amikor fent volt a kerék :D )
Az utolsó kép...ennyire voltak meghúzva az anyák...






Kiégett a helyzetjelző így inkább rendeltem ebayről LED-es helyzetjelzőket amik elvileg örök életűek:)
Ezt is el kellett végezni. Így nagyon szép lett a küszöb és korroziómentes:)
Leszedtem a matricákat az autóról mivel nem állt jól neki. Sajnos utána fényezni kellett az autót de szépen olcsón megcsinálták.
A csomagtartó még várat magára mivel bíztunk benne hogy elég lesz a polír sajnos nem lett az.
Nem működött a központi zár így vettem 4db bontottat vaterán. Korrektek voltak gyorsan megjött.
A szerelőnél sajnos rossz élményeim voltak. Először ablaklehúzásnál lezuhant az ablak mivel nem húzták meg, később a hangszórót rosszul rakták vissza és torzít:/
A zár szépen működik és kapott egy új pollenszűrőt is.
A régi Varta már 3 éves volt így kapott egy új Exide Premium 100Ah 900EN-t. Nincs különösebb változás a régi se volt rossz.:)
A cserék után be is kellett állítani a futóművet mivel idő pénteken már nem maradt rá.
Itt először egy nagyon rossz beállítást kapott délelőtt így délután korrigálták a hibát most már nagyon jó az egyenesfutása.
Miután megvettem az autót el kellett vinnem egy nagyobb szervizre az autót.
Először amiket végeztem rajta:
- 2db első-felső lengőkar csere
- 2db első rugó
- olaj ,olajszűrő
A rugó csere után sokkal jobb érzés lett az autót vezetni :)