Blog

Eltelt 10 év, ami azt jelenti, hogy tartálycsere volt szükséges a gázrendszeren. Szóval kapott új tartály, új csőrögzítő klipszeket, új szűrőket.
A rendszer vizsgáztatása jövő héten esedékes.
Fotóim sajnos nincsenek.

>> SzervizKoromij // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2014-10-16

Óraállás: 266.000

Olajcsere, első lengőkarok cserélve, műszakira felkészítve.

 
>> Autóápoláslakosg01 // Alfa 147 1.9 JTD 16V // 2013-11-12

Amikor megvettem a kocsit már elég csúnyán rozsdásodott a tetőm a vezető oldalon, közvetlen a szélvédőnél. Zavart. Nagyon zavart.
Írtam Tuningmannek, aki boldogan állt rendelkezésemre. Így aztán le lett fényeztetve a tető. :)
Szép munka.

A hátsó lökhárító is meg van húzva, illetve az üzemanyagtöltő nyílás ajtajáról is csúnyán lepergett a fényezés.

2014. Mod. az idén nyáron kaptam egy kavicsot a bal első sárvédőre, aminek nyomán elkezdett leperegni a fényezés. Jelenleg kb. 10×3 cm szélességben :(

Szóval ezek még fényezésre várnak.

Km óra: 160.000

>> Tuning és extraBenz // Alfa 145 1.6 Twin Spark // 2014-10-15

Mióta megvan a kocsi benne van a Mélynyomó. Szépen szólt így is mert elég jó minőségűek a gyári hangszórók szerintem.
Aztán egyre rosszabb lett kicsit kezdett recsegni a magas hang. Ezért sok keresgetés nézegetés után, betévedtem egy Media Markt-ba és ott láttam meg egy kihagyhatatlan akciót... :) hát megvettem előre is és hátra is egy Szettet. Persze elsőre nem találta el a méretet így mehettem vissza zárás előtt 10 percel... nagyon örülhettek nekem.... :D de sikerült kiválasztani a megfelelő méretet végül. Sajnos szerelés közben eltörött a vezető oldali hangszóró rács... de már rajta vagyok a pótlásán :)

előre Alpine SXE-1750S / 280W 16 centis került
Hátra pedig Ground Zero GZIC 52SX / 140 W 13 centis került

Mindent úgy raktam be hogy full gyárinak hasson. :) nem szeretem ha agyon van furkálva a műszerfal a csipogó miatt. :)
Nagyon szépen szólnak és kiváló páros a mélynyomóval. :)

Km: 143 700

 

Ma, ~6-7 napnyi hirdetés után, alku nélkül megvették HÓFEHÉRKÉT, a legdrágább 159 SW Ti hirdetés volt, de nem véletlenül, mert az autó jó szokásomhoz híven hibátlan állapotnak örvendett. Szomorú volt a búcsú, de a jövőbe nézünk és várjuk az 1.75 TBi QV Giuliettát :-) kb. még egy hét.

 

Amióta megvan az autó, kétszer jöttem haza sötétben. Szemzavaró szembefények, szemfájdító gyengeségű saját fények. Már arra is gondoltam, hogy romlott a látásom, meg persze mindkétszer fáradt voltam már :( Ma reggel átmentem a szervizbe, a fiúk kicserélték a 100W-os kék tuningizzókat 55W-os új izzókra. Ma is sötétben jöttem haza, viszont az új izzókkal végre jól láttam magam előtt az utat :) Az autó sajnos továbbra is jelzi indításkor, hogy nézzem meg a két első fényszórót. Remélem, nem a 100-as izzók okoztak benne kárt.
Pénteken átcseréltetem a hátsó emblémát és az alfaamore-s rendszámtartókat is feltetetem :)

 
>> SzervizKero82 // Alfa 156 SW 1.9 JTD 16v // 2014-10-14

Szétszedtem és rendbe raktam a hátsó ablaktörlő motort.
Már lassan és nehezen mozgott sőt meg is állt, de a motornak nem lett baja.
Levettem a csomagtartóajtó belső műanyag borítását, amit imbuszos csavarok tartanak, de nem ilyen egyszerű a dolog, mert még négy patent és tartja. Ebből kettőt kiiktattam mert szerintem ennyi csavar elég ahhoz, hogy rendesen megtartsa. Ja, van egy csavar az ajtóba épített világítás alatt is.
Kívülről a műanyag burkolat alatti csavart ki kell csavarni és levenni az ablaktörlőt.
A motort 3 szintén inbuszos csavar tartja, amiket nem kell túlságosan kicsavarni mert gumi gyűrűk vannak rajtuk így nem esnek ki a helyükről.
Ezek után szét szedtem a motort, műanyag burkolat le, nekem a tengely vége már elég korrodált volt ezért, hogy ki tudjam szedni kellett egy kis WD40 és egy kalapács. :)
Megtisztítottam a fekete lerakódástól egy jó adag zsír, főleg abba a csőbe amibe a tengely megy, próbaüzem (csak rádugtam a csatit) és ha minden ok mehetett vissza a helyére.
A motorban található műanyag fogaskerék beállítása fontos szerintem érdemes először csak azt visszatenni és megnézni ha bekapcsoljuk merre és hogyan forgatja a motor, így a tengelyt is helyesen tudjuk visszailleszteni.
Egy flakon víz és mehet a tesztüzem élesben az ablakon. :)
Aki időben észbe kap és nem hanyagolja el megspórolhat kb. 15000 forintot.
Ja, és ha megállt az ablaktörlő az ablakon, mert már szorul, az kevés ha kikapcsolod, mert a motor attól még erőlteti, csak akkor áll le a motor, ha leveszed a gyújtást és ha ezt nem teszed meg időben lehet leég a motor, akkor ez a művelet már nem segít.

 
>> SzervizJampi // Alfa 156 1.6 TS // 2014-10-15

Olaj légszűrő olajszűrő cserélve :)

 
>> SzervizBazsa72 // Alfa 145 1.4 Twin Spark 16V // 2014-10-15

Hosszú történet, kicsit szomorú is, de elmesélem.

2010 karácsony szenteste anyukám agyvérzést kapott.
Sajnos nem voltam ott, így mikor a telefont kaptam, hogy mi történt, padlógázzal indultam a frissen esett 30 cm-es hóban, és sajnos az árokban kötöttem ki.
Megúsztam, sőt, a kis Alfi is csak egy bal lámpa töréssel átvészelte, de mivel utána, napokig csak a kórházban voltam, 29-én anyum elment, így utána meg a temetést intéztem, plusz akkor kerültem új munkahelyre, így az autóm az árokban várta, hogy történjen vele valami.
Egy terepjárós barátom, kb. január közepe felé kihúzott az árokból (még mindig szép nagy hó volt), és nagy nehezen haza húzott, a mozdulatlan hátsó kerekek ellenére.
Sajnos a kézifék és a hátsó fékek totál beálltak.
Időm nem lévén, nem foglalkoztam vele. Majd március elején a műszakim is lejárt.
Szegény Alfi, ott állt a fedett kocsibejárón, és csak várta, csak várta, hogy történjen valami.
Évek múltak el, és mivel céges autóm volt, így volt mivel járnom, a kedvesemnek meg saját autója, pénz meg egyben sosem volt annyi, így csak múltak a napok, hetek, hónapok, évek.
Aztán elkezdtem kicsit átnézni a gépet, hogy ha már ennyit állt, mit kell majd cserélni benne.
Sokat gondolkodtam, hogy adjam el így fillérekért (nem indul, lejárt forgalmi, nem mai autó, stb.), vagy költsek rá és támasszam fel fiatalkori nagy szerelmem, és még ha nincs is szükség rá, de legyen újra egy kis méregzsák.
Végül a szívemre hallgattam, és elkezdtem összeírni, hogy mi kell hozzá, milyen munka vár rá.
Elkezdtem részletekben megvásárolni az alkatrészeket.
Bontottakat Paulovicséktól, új dolgokat az Alba Autótól (Erhard 242 cartárstól).
2014.09.26.-án eljött a nagy nap, és egy Nagymarosi karosszériás/autószállítós haverral, elvittük az Alfit Német Mihályhoz Dunakeszire, aki egy olasz autó mániás szerelő.
Nagy melónak indult, de végül is elég simán ment minden.
2014.10.08.-án elkészült a kis drágaság. Kijavítva, levizsgáztatva két évre, ott várt rám a szerviz előtti parkolóban.
Olyan izgalom volt rajtam, mint amikor kilenc évesen megkaptam az első bringámat.
Amik ki lettek cserélve:
Bontott:
Bal első lámpa
Bal sárvédő
Hűtőrács

Új:
Kipufogó (három dob egyben) + gumik, bilincsek
Első komplett fékrendszer
Hátsó komplett fékrendszer
Hátsó fékhengerek
Kézifék, komplett
Gyertyák (Champion) + 2db gyertyakábel
Vezérműszíj szett + felújító szett
Felső holtponti jeladó
Alsó lengőkarok
Stab gumik
Két első szimering
Kürtök
Benzinszűrő
Pollenszűrő
Motorolaj (Selenia)
Olajszűrő
Váltóolaj
Fékolaj
Szervo olaj
Hűtővíz (fagyállóval)
Akkumulátor (60Ah)

Egyéb költségek:
Elszállítás
Vizsgáztatás
Munkadíj

Összességében nem volt olcsó, és valószínűleg, ha most el akarnám adni, így, friss vizsgával, szinte új gumikkal, felújítva, annyit sem kapnék érte, mint amennyit most összesen költöttem rá, de nem ez számít.
Én szeretem ezt az autót.
Nem ez a világ legtutibb autója, sőt, az Alfák között is az egyik legegyszerűbb típus.
De nekem ez volt az álmom anno, mikor az elsőt megláttam 1995-ben, ahogy leparkolt a Visegrádi palota előtt.
Gyönyörű volt, és a hangjától még ma is feláll a szőr a tarkómon.

Hogy akkor pontosan mennyibe is került ez a felújítás?
Hát eleve részletekben lett minden megvéve, így nem egyszerre kellett kiadni mindenre.
De a teljes összeg, mindennel együtt 404.600,-
Persze volt még tankolás, biztosítás, stb., de hát ez van.
Ha szerelmes vagy, nem érdekel mibe kerül, csak élvezed a szerelmet!
Nem számít más, csak a Cuore Sportivo!

Km óra: 157.521km

>> SzervizHellomilo // Alfa GT Impression // 2014-10-15

Most 2014.10.11-én kapott a kocsi vadi új Continental winter TS 15 coll gumikat. Emellett át lett tekintve a kocsi műszakilag és mindent rendben találtak. Beleértve a futómű a lengők, a fékek világítás, vagy a motorisztika. Ezen felül a kis szerviz lett elvégezve(olaj csere olaj szűrő, levegő és pollen na meg utastéri...
Szóval tip top.
Km állás: 56.348