Blog
7 év és 200.000 együtt töltött kilométer után ez a nap is eljött. Ég Veled szeretett 156-om. Öröm volt Veled minden együtt eltöltött méter az úton. Vigyázz az új családodra, ahogy ránk is vigyáztál mindig. Úgy érzem, hogy jó helyre kerültél.
Ég Veled 156, viszlát Alfa Romeo.

118.000km
Olajcsere - Selenia WR Pure Energy 5w30
Olajszűrő - Sofima
Légszűrő - Sofima
Pollenszűrő - Sofima
Szervóolaj és váltóolaj: Tutela Car Matryx GL-4 75w80
A szervo és a váltó is kapott Xado adalékot. Hidegen a váltáshoz még mindig férfi kéz kell, de melegen már sokkal könnyebben jár.
Köszönet az Alfa Szamosinak!
Felrakattam a nyári kerekeket,gumikat és a sok futóműalkatrész cseréje után megejtettem egy futómű beállítást is. Gumiszerelés 10K , futóműállítás 10K.


Dobott egy hiba kódot a ECU.
3 hengerben gyújtás kimaradás...
Gyertyák ennyit bírtak.
Champion gyertyaszett: 13900FT
Km állás:161460
50000km múlva újra csere :)


Szokásos olaj csere.
Xado SL/CI-4 10W-40 5L ---9 825ft
Mann olajszürő-----2437ft
Ufi légszürő----------2983ft
Support:3K
KM állás: 161444
Kiégett a jobb oldali tompított H7-es elöl (OSRAM Cool Blue Intense).
Kicserélve OSRAM Nightbreaker Unlimited tipusúra.


Legnagyobb dugoban nagy csorges majd fust.elment a hosszbordas szij valamelyik vezeto megallt.hazatrelerezes szerviz majd 2nap es ujra gurul
Sikerült szereznem levélfogó rácsot. Régi eléggé viseltes volt, patentok hiányoztak, el volt vetemedve a műanyag, nem feküdt fel rendesen a szélvédőre stb... Az újat lefújtam feketére, és a kettő levélfogóból össze raktam a patentokat, így már mindenhova került. Nem tökéletes, de jobb mint volt! Remélhetőleg nem lesz medence az autóban a következő nagyobb esőzésnél :)




Még januárban vettem egy action cam-ot gearbest-ről, amit dashcam-ként is lehet használni. sjcam sj4000, GoPro kompatibilis tartozékok vannak hozzá és elég jó képet készít, csak ajánlani tudom.
Most pedig bekötöttem a táp kábelét fixre, nem szeretem ha a kábelek össze-vissza lógnak a kocsiba....
Így aztán a szivargyújtó csatijára forrasztottam egy plusz csatit ahova csatlakoztattam a szivargyújtós töltő elektronikáját (ami 12V-ból 5V-ot csinál) és egy hosszabb usb kábelt. Kábel kesztyűtartó alatt elvezet, A oszlopba fel, majd a tetőkárpit szélénél végig és a visszapillantónál le.
Gyújtás ráadásnál automatikusan indul a kamera képrögzítése, 3 perces videókra darabolja a felvételt, ha betelik az SD akkor a régi videó fájlokat fokozatosan felülírja.
- kamera 19000Ft
- autós tartó, +aksi, töltő: 4000Ft







Ezúttal közel 14 hónap és 11.940 km futás után sikerült rendeznem após aknáján a harmadik olajcserét mióta az enyém a gépezet, olajszűrővel és légszűrővel együtt.
Ugyan az előző olajjal maximálisan elégedett voltam (Fuchs Titan Supersyn 5W-40, amit a majd 12e km alatt sem kezdte el csipegetni, míg az előző olajjal ez 8e km után erőteljesen elindult, és még a színe sem volt durva), ezúttal mégis más olajat választottam.
A Xado SM/CF 5W-40-vel már az előző periódus előtt is kacérkodtam, és mivel néhány ezer km-rel ezelőtt kapott a motor revitalizálást Xado 1 Stage Gel formájában, a fémkerámiás Xado olaj egyfajta folytatásként nagyon adta magát.
A szűrők esetében a 'gyári minőség' mellett döntöttem, a légszűrőnél figyeltem arra, hogy az olasz ipar remeke mellett döntsek (Sofima), így utólag csak azt bánom, hogy az olajszűrő német (Mahle Knecht), pontosabban Made in India...
- olaj: Xado SM/CF 5W-40
- olajszűrő: Mahle Knecht
- légszűrő: Sofima






