Blog
Műszaki vizsga.
Km: kb. 191.886 (nem írtam fel pontosan)
Ugyan az autót kb 5mmes Dunlopokkal vettem, de nem voltam velük maradéktalanul elégedett. A tapadással nem volt különösebb probléma, de volt egy zavaró dübögés 40-es tempó körül jobb hátulról. Így elkezdtem gumit nézegetni és végül a korábbi jó tapasztalatok miatt Hankook lett, abból a még nagyjából teszteletlen Ventus Prime 3 modell, de úgy voltam vele, hogy VP2 volt és jó volt, csak nem csinálnak helyette rosszabbat :)
Eddigi tapasztalatok alapján nem volt rossz választás, de azért a Vredestein Sportrac 5-öt kipróbálnám még, hogy megnyugodjon a lelkem :P
A nagy átlaghoz képest kicsit puhább a oldalfala, ezért érdemes lehet 1-2 tizeddel túlfújni, én 2,4-en használom most, ha melegebb lesz, lehet felviszem 2,5-re. 2-3 szezont így is el fog futni, többre meg nem raknám fel jó szívvel amúgy se.
A gumik az auto-stop.hu-tól jöttek, 69/garnitúra áron (205/55R16 91V), szerelés 6k, régiek elmentek 15-ért, így jön ki a végösszeg.


Jobb oldali alsó és felső lengőkar cserélve. Úgy néz ki stabpálcák is csere érettek. Legközelebb ők jönnek.
Minden szükséges sallanggal együtt lecseréltük az olajat. Természetesen Selenia 20K AR került bele. Plusz az ültető rugók helyére visszamentek a gyáriak. Családi autó lett ismét belőle. :)
Beindult a kaszni project. Hál' Istennek Zoli barátom segítségével szétkaptuk a drágámat és vittük is a lakatoshoz. Valaki korábban már próbálkozott javítgatni, de nagyon gány munkát hagyott hátra. Ezért jócskán be is ázott és szét is rohadt...:( Küszöb Alba autótól beszerezve, a többi a mesteren múlik. :)







Hétvégén rászántam magam egy kis kozmetikára. A szerencsém az volt, hogy 3 ajtós a kocsi! Ellettem volna egy darabig! :D



Mivel egy ideje már nyiszogott az első felfüggesztés az apró huppanóknál, ezért a téli-nyári gumik cseréjénél átvizsgáltattam a komplett futóművet.
Hátul minden rendben, viszont az első alsó lengőkarok lógtak (gömbfej).
Erhard biztosítottam a cserealkatrészt - 1 pár új Radaelli lengőkart. (97e Ft.)
A csere el is készült, de sajnos a jobb oldali kormányösszekötő axiál rúd begyógyult, emiatt nem lehetett a futóművet beállítani. (15e Ft.)
Terv a következő: az axiálrudat kiszereljük, satuba befogva átmozgatjuk, hogy szépen lehessen tekerni / állítani, majd visszarakjuk, majd beállítjuk a futóművet.
A kormányt hangyányit jobbra fordítva haladt az autó egyenesen. Mivel csak pár napot kellett így használnom az autót, a gumikon semmi látható jele nincs az esetleges félrekopásnak.
UPDATE:
Az axiált végül kiszerelték a helyéről, átmozgatták,majd vissza,azután futómű állítás következett (10e Ft.).
Minden okés, a kormány szépen visszaállt és az úttartás is a régi.
2016.04.15.
Olaj és olajszűrő csere (Castrol Edge 5W-40)
Km óra állás: 235 797 km
2016.04.04.
történt még februárban, hogy a kocsi nem akart indulni. állt 1-2 hetet, majd sokadjára végre beindult. sikeresen lementem vele Ráckevére, meg vissza. valami angyali szerencse lehetett, mert az utazás után pár nappal a házhoz közel egy kereszteződésben leállt a motor, nem reagált semmire, félre kellett tolni. megint 1-2 hét állás. hibalehetőségek között volt az alapjárati motor, üzemanyag pumpa. majd zéhez levontatva pár nappal később kiderült, hogy a boruláskapcsoló kipattant és az egyik relét kimarta az akksisav ami miatt nem kapott üzemanyagot. ( Ráckevére csak a hatalmas szerencse vitt le és hozott vissza) sikerült orvosolni a problémát, azóta tökéletes.
a műszaki is már lejárt, szóval az is meg lett csinálva. :) 2018ig nyugi lesz remélem :D