Blog
2013-ban még a 156-al megjártuk a transfogarasi utat. Ennek apropóján felbuzdulva megsétáltattuk a kistestvért is. Viszont hogy nem menjünk ugyanarra a helyre így új úti célt választottunk.
Irány a Transalpina!
Szállást lefoglaltam Ranca faluban. Ez a hely majdnem az út közepénél van a hegyekben 2000m magasan. Érdekes hely. Félig kész vagy éppen félig lebontott apartmanházak közt jó néhány működő. Viszont rengeteg turista, autós, motoros.
A hegyi út minősége kiváló, csak elvétve van egy-két bukkanó. A táj, a látvány leírhatatlan. Kocsikáztunk, túráztunk, pihentünk. Összesen 1290km-t tettünk bele a kocsiba 4 nap alatt. Az átlagfogyasztás 5,7l/100Km. Meglepő módon helyesen mutatja a computer.
Feleségemmel úgy döntöttünk, hogy folytatni fogjuk ezt a "hagyományt". Új autó, új hegyi út. :-) :-) :-)
Románia megpihen, Olaszország felkészül...
km állás: 190.604km












Pénteken belevágtunk, és rendbeszedtük az első futóművet. Szinte már a vásárlás óta hurcoltam a csomagtartóban a javításhoz szükséges alkatrészeket, de csak most érett meg bennem annyira a dolog, hogy a tettek mezejére lépjünk. Két kis hitvány gumidarab cseréje miatt kinek van kedve csak úgy "ad hoc" leengedni a bölcsőt? Ettől függetlenül abszolút megérte, hisz köszönhetően végre teljesen lógás és kopogásmentes lett a futómű. Aztán ha már úgyis ennyire szét lett borítva az autó, kicseréltük a jobb alsó lengőkart is. Ez utóbbin még nem lógott semmi, de a gömbfej szakadt porvédőjét elnézve inkább múltja volt már, mint jövője. Ha már végre bekerült a műhelybe az autó, s hogy pár hónap múlva ne kelljen emiatt újra szétszedni, kicseréltük a szintén pályafutása végén járó kormos rezoncsövet is. A végén egy laza futóműállítással zártuk a napot, mert a bölcső leszerelése miatt kicsit elmászott a kormányközép, de attól tartok, hogy ezt meg kell ismételjük, mert bár minden érték "zöld lett" a monitoron, érzésre viszont nem lett százas az egyenesfutás. De ez már csak gyerekjáték lesz...




Ma elindult az autó felújítása ami a kasznit illeti az alján behegesztettünk néhány lyukat
a szokásos helyeken a vízelvezetőknél a taposókon. Folytatás következik még nincs vége. Kemény menetnek igérkezik.
Eljött a műszaki vizsga ideje is.
Stabilizátor rúd szilenteket kellett cserélni előtte.
A műszaki megvan egyedül a szélvédőt mondták majd cseréltessem ki ugyanis az be van repedve.
Az MNC fej nagyon gagyi senkinek nem ajánlom a megvételét. Pénzt én sem adtam érte új volt amikor megvettem az autót, nem akartam kidobni. A gyári hangszórók már nagyon csúnyán szóltak ideje volt cserélni.
Fejegység: JVC KD X141
Hangszórók elöl: Pioneer TS-G1732I
Hangszórók hátra: Hertz HCX 690
Szilágyi Atitól sikerült szerezni viszonylag jó állapotú üléseket, pont olyat amilyet szerettem volna.

Már rég megvettem a cuccokat de végre beszerelésre kerültek a dolgok. A projektor Made in China meglátjuk mennyit fog bírni, ha megfő veszek minőségit. A xenon Hornyák Gabitól való...lett volna de mint utólag kiderült nem megy bele a projektorba így csak a trafót tudtuk felhasználni belőle és Bárdi féle xenon ment bele. Ez sokkal kékebb mint a Gabié lehet azért is nem világít olyan jól!? :)
Projektor:14.000
Gabi féle xenon: 15.000
Bárdis xenon:5000
Első lökhárító is végre fényezésre került, nagyon csúnyán pattogott le a festék róla.
Venni kellett új lököst is mert az enyém nem volt heggesztve csak vagy 34 helyen
..:D
Lökhárító:6000
Fényezés+4 elem polír: 30000
Sajnos a tavaly ősszel beszerelt munkahenger csere hiába való volt. Ugyanazzal a hibajelenséggel vittem szervizbe mint tavaly a régi szerelőmnek. Ott megállapították, hogy nagyon rossz állapotban van már a kuplung muszáj cserélni szerkezetet, kinyomócsapágyat és tárcsát.
Valeo került bele olyan a kuplung mint a vaj. :)
Km:262000
Eljött ismét az olajcsere ideje. Ismét Motul ment bele de most nem 10w40 hanem 10w60-at próbálom ki. Szűrők ugyanúgy MannFilter.
Km:259500