Blog
Az az igazság, hogy máshová úgysem írnám le, itt meg még az is lehet, hogy van, akit érdekel a tartalom :) Annyi, hogy a ráköltött összegeket csak ide irkálom fel, mert akkor nem zavarodik össze a rendszerem... :)
Szóval a Punto: a vásárlás (240 K) utáni átírás 59.000 ft volt, minden rendben ment, az eredetvizsga is.
A vásárlás 1 hónapja és 2 napja történt, azóta egy-két dolog kellett, először azt hittem megszívtam, de aztán kiderült, hogy szinte alig :)))
Az első szervizben egy vezérlés - olaj - szűrők - szelepfedéltömítés - gyújtáskapcsoló volt benne, a gyújtáskapcsolót még át kell lamelláztatni, ezért a 30.000 Ft-os végösszeg még meg fog nőni kb 6-7000-rel. Addig kétkulcsos a drága :)
2018. július 23-án este azonban az elektromos tetőnyitás bemondta az unalmast, a bal oldali munkahenger elköszönt az élők sorából. Kétmillió telefont és egy délelőttnyi Google keresést követően találtam egy darab bontót Keszthelyen, ahol volt Punto Cabrio, és ráadásul elektromos tetős. Mivel addigra már beleegyeztem abba is, hogy akkor legyen manuális a tetőnyitás (le is stipistopiztam egy manuális szerkezetet 30 ezerért :)), nem kicsit örültem, hogy a bontós 22 ezerért adta a KÉT MUNKAHENGERT, a CSÖVEKET, és A MOTORT. Ez most nagyon jól jött, a tető összes fogyóalkatrészéhez megvan a tartalék, a mai napon fogom beszerelni. Sajnos mivel nem szétszerelhető, sehol nem tudtak segíteni, újban nincs sehol, úgyhogy marad a bontó...
Ezen kívül pedig kapott egy Pioneer mechanika nélküli fejegységet (10.000,-), és 4 dísztárcsát (3 kóla). A két hátsó hangszóró már recsegett erőteljesen, de eszembe jutott, hogy egyszer még Dekka cartárstól vettem valami über 13 cm-es szettet. Nem szép, de be lett faragva hátra. Így már nem recseg :) (A hangszórókért kb 5 éve adtam 8.000 Ft-ot valamelyik Alfacityn, talán még a Suncityben tartottuk :))
Egyelőre ennyi :) Még vár a vezérlés cseréjére, mert veszek egy vízpumpát is.
Ráköltött összeg vásárlás óta: 72.000.
A melegnek és az áldásos szerelők kezének köszönhetően kb. az összes csatlakozó zárja, rögzítése sérült, így Kínából rendeltem kompatibilis stekkereket és kicseréltem a 4db trafó a 2db vezérmű helyzet jeladó szenzor és a 2db vezérlés módosító szelep stekkerét.
Miután a fém saru hibátlan volt ezért nem vágtam le, csak a házat cseréltem.
Album...





A cső gumi borítása alól jött az olaj rendesen, cső kicserélve, minden rendben...
Alexandro-nak köszönhetően megújult kicsit az autó, kapott belül újszerű oszlopborításokat és hátsó oldalsó ablakkereteket, rendesen záródó hamutartót,
kalaptartó konzolokat és hangszórórácsokat. Belül szinte gyári. A kormányburkolat teteje zavar, mert el van deformálódva kicsit nap által...
Továbbá kapott hátsó lámpákat is, mert az eredeti össze volt festve belül :-(
Oldalsó villogók gyári sárgára cserélve.
Légszűrőház tákolás orvosolva egy új fedéllel, és az (öntvény)törött bal tükör is cserélve lett ami kapott egy rendes tükörlapot is, így már használni is lehet.
Album...


Manapság, amikor már alacsonyabb szegmensekben is hódít a LED, a prémiumoknál pedig 600 méterre világító lézerfényszórókról és többezer szegmenses adaptív vezérlésekről cikkeznek, egy kissé elmaradottnak hangzik xenonnal indulni, még ha a nagyobbik, 35W-os változat kanyarkövető is, ill. fel van szerelve ledes kanyarfényekkel (SBL). Kevés infót találtam arról, hogy vajon mennyire érheti meg a felárát a 25W-oshoz képest, de szerencsére mindkét változat kapható az USÁ-ban is, ahol valamivel komolyabban foglalkoznak az ilyesmivel, az IIHS oldalán a töréstesztek mellett ezekről is találni méréseket (ld. headlights szekció).
A nagyobb változat sokkal jobban megvilágítja az útkanyarulatokat, ami nem meglepetés, viszont emellé a kisebb jobban is vakít, projektoros bi-xenon létére gyenge minősítést kapott. Fontos biztonsági felszerelésnek tartom a jó lámpákat, így ez a riport elég volt ahhoz, hogy a nagyobb mellett döntsek (valamiért az ilyen nagy amerikai független szervezeteknek hajlamos vagyok többet adni a szavára, mint az európaiaknak, de ebbe most nem megyek bele).
Az előző autóm is gyárilag xenonos volt, de nem projektoros. Ahhoz képest az Alfa erősebben és egyenletesebben világít, ez nem meglepő. Az automatikus távfény-vezérlés találati aránya nem 100%-os, de azért egész jól működik, a kanyarkövetés pedig valóban nagyon hasznos, és vicces is, amikor S kanyarokban gyorsan kell váltania a végállások között.
Ami meglepő, hogy az előző heti utazásomon egy bérelt autóval jártam, aminek ledes fényszórói voltak, és ahhoz képest is jobbnak érzem az Alfát. Úgy tűnik, a LED nem minden. Rá is kerestem a konkurens modellekre a fenti oldalon, és bizony még a nagyobb ledes csomaggal szerelt autók is egytől egyig gyengébben szerepeltek a Giuliához képest. Ez a megoldás pillanatnyilag a kategória élvonala, még ha nem is a legmodernebb technológiára alapozták.



Sikerült beújítani 17-es MAKulátlan felniket :-). Sokkal jobban mutat az auto mint 16-on. Elégedett vagyok!


Ezzel az autóval megkaptam a számomra tökéletes belteret. Ritka kombináció, nagyon szeretem. Igazi olaszos burjánzó luxus érzet. Hálából a szépségéért idén is megkapta az ápolást. AutoGlym tisztítóval és balzsammal gondosan megtisztítottam az amúgy még mindig újszerű bőrfelületeket. Van belőle bőven, eltartott egy darabig.
A fekete bőrpanelek mellesleg fel is fényesednek, ez tavaly, első alkalommal ijesztő volt. Kicsit meg is bántam, hogy rákentem a balzsamot. Aztán a mikroszálas törlővel áttörölve (mégegyszer kb a 100nm-nyi felületet :-) )picit már felmattul. Majd nagyjából 2 nap múlva beszívódik az anyagba, és újra szürkés matt lesz a bőr felülete.






Mivel a 156-ot a téli kerékkel adtam el, kellett valami. Jó áron találtam mondhatni a szomszédban 16-os Teledialokat, Komáromból hoztam. Mindig tetszettek ezek a felnik, de jelenleg 17 colban nem engedhetem meg magamnak, biztos szép lesz ezzel is. Időközben kicseréltem a pollenszűrőt is aktív szenes került újra bele és egy klíma fertőtlenítőt is ellőttem. Egy hete Alfás barátommal megejtettünk egy komplett belső tisztítást is, meglepő volt hogy még a tisztának hitt helyekről is milyen kosz jött ki. Egyre jobb beleülni ahogy minden lassan a helyére kerül. Augusztus vége felé elkészülnek Rendes József által az új kézifék és váltó szoknyák is, sokat fog javítani az összképen. A jeleket kicseréltem feketére, mert az első nem volt a legszebb. Roll1983 cartárs megszponzorált vele :)

már megvásárláskor éreztem hogy kevés gáz lehet a kocsiban igy mai nap orvosolva lett ez a probléma. nyomáspróbázva lelett szóval elvileg nem ereszt sehol viszont szinte semmi gáz nem volt benne. végre jéghideg levegőt tól be az utastérbe.
tegnap pedig elszállt a bal első xenonom aminek már eddig is vhogy másabb szine volt. ha már balost cserélem úgy voltam vele legyen a jobbos is. valahogy jól sejtettem hogy nem párban voltak utoljára cserélve az egyik osram a másik Philips volt. csere kb 5percet vesz igénybe.


Újabb téma, amiről nem lehet sokat vitatkozni. A csomagtér szűk, ami már eleve jó jel - van hely a lengőkaroknak. :) Sok múlik azon is, hogy szépen ki van merevítve az egész kasztni, nyöszörgéseknek nyoma sincs. Az első tornyokon is vannak merevítők, és a kalaptartó alatt is elég vaskos összekötő fut keresztül. A súlyra is figyeltek, az elemek jelentős része alumínium a motorblokkal egyetemben, a kardántengely karbon, stb. A kormány olyan direkt, mint kategórián belül semmi másban, hajtási befolyás pedig zéró, ahogy az egy hátsókerekes verdától elvárható. Minden kanyar előtt türelmetlenül vársz, hogy végre fordulhass. :)
Parkolásnál a végállások közelében ugrálhatnak az első kerekek, mert ilyenkor egymáshoz képest nem megfelelő íven haladnak. A sportos futóműgeometria olyan kanyarvételekre van optimalizálva, amikor a külső íven számottevően nagyobb terhelés van, ami ugye parkoláskor nem valósul meg. Ehhez jön hozzá, hogy elég nagy szögben ki lehet tekerni a kerekeket (RWD előny), ahol az eltérések már eléggé megnőnek ahhoz, hogy ilyen szembetűnő jelenséget produkáljon. A mélygarázsos műgyantán különösen látványos. :) Cserébe menet közben az egész autó mozgása légies, mindent könnyedén old meg, mintha a gyors irányváltások a világ legtermészetesebb dolgai lennének - mert neki az is.
A tesztek alapján számítottam erre az érzésre, arra viszont nem, hogy közben egészen élhető marad rossz úton is. Ebben valószínűleg a mai szemmel nézve nem túl peres gumik (/50) és a csak közepes méretű felni (17”) is segítenek. Szerintem nagyon jó kompromisszum sportosság és kényelem között, hiábavaló próbálkozás lenne belekötni.
Oké, nyilván bele lehet, hiszen egy futóműfelújítás biztosan nem két fillér, és a csomagtér sem olyan tágas, mint lehetne, de akit ez izgat, az is biztosan megtalálja a számítását a Fiat haszongépjármű részlegénél. :)

1
668
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Coffee - Minden ami kávé
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Adok-veszek
- Filmek
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Zenebutik
- Forma-1
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth