Blog
Heteken át őrlődtem magamban, mi legyen Ezüst Róka sorsa. Mivel meglehetősen szentimentális vagyok az alfáimmal kapcsolatban nagyon hajlottam arra, hogy adok neki még egy esélyt és megcsináltatom, aztán lehetőleg nem lesz egy ideig baja. Egy év múlva úgyis hazamegyünk és akkor már tényleg csak hobby autónak maradna meg. Ugyanakkor azt is tudtam, hogy a korábbi balesetei miatt valószínűleg soha nem lesz olyan tipp-topp, mint ahogy én azt szeretném. De már eddig is nagyon sok szép emlék köt hozzá. Imádom a hangját, öröm benne minden megtett kilométer.
Mindenesetre elkezdtem bújni a külföldi használt autós oldalakat, hogy vajon mivel lehetne pótolni, ha mégis az eladás mellett döntök (hogy nem Alfa legyen az szóba se jött). Először a 156 v6-okat néztem, de olyan nem igazán akadt, amire lecseréltem volna a sajátomat. A GTA-k ára már eléggé elszállt. A GT tetszik, de egyrészt kell a hely a gyerekeknek is, másrészt a v6-ok drágák abból is. 159 kilőve, nincs belőle rendes benzines,kivéve a TBI-t, de az sem v6. Busso v6 kell, ez is biztos. Akkor nézzük a 166-ot. Abból volt már diesel, azt is szerettem, elég nagy is, mindenki elférne benne. Abból már találtam néhány ígéretes példányt Németországban, Olaszországban is. De ekkor felrémlett bennem az a rengeteg macera, ami egy ilyen külföldről behozott autóval jár, nekem meg időm mostanában elég kevés van.
Szóval csak agyaltam, agyaltam, amikor egyszer csak ránéztem a bolgár használt autós oldalra és láss csodát, találtam egy ígéretes 166-ot. Ha már itt van elmentem megnézni, bár sok reményt nem fűztem hozzá, mert a bolgár kereskedők még a magyaroknál is rosszabbak. Amikor megnéztem, kb. el is dőlt a dolog. Meghirdettem Ezüst Rókát. Tegnap jött egy srác (vérbeli alfás szerencsére) és lefoglalózta. Pénteken viszi. Én meg megyek alkudni a 166-ra, de arról majd akkor írok, ha tényleg összejön.
Kicsit nyiszogott jobb elől, így kihasználva hogy nyári szabadságom alatt Budapesten voltam, el is vittem Németh Misihez.
Stabilizátor rudat kellett cserélni, nyiszogás azóta megszűnt.
Kértem még Misit, hogy nézze át alaposan Ezüst Rókát, van pár dolog ami idegesít:
1. Hosszabb dugózás után nagyon nehéz tekerni a kormányt.
2. A hűtőventillátor kettes fokozatban már rázza az egész kasznit.
3. Nézzünk alá mennyire rozsdás.
Túl sok jó hírrel nem tudott szolgálni Misi.
1. A szervóolaj nem fogy, olaj nem jön sehonnan. Így a hiba oka ismeretlen. Lehet kísérletezni, hogy maga a kormánymű szar, vagy valami egyéb.
2.. A hűtőventillátor egyik lapátjáról hiányzik a súly, ettől rezonál be. A hibát csak az egész ventillátor cseréjével lehetne orvosolni.
3. A főtengelyénél folyik az olaj - tömítéscsere csak a motor kivételével lehetséges.
4. Rozsda - van. Nem túl vészes, de záros határidőn belül foglalkozni kell vele.
Hát nem túl jó hírek. Misi szerint amennyit most rá kellene költeni, hogy tényleg tipp-topp legyen, annyiból, meg a kocsi árából már tudnék venni egy keveset futott, mondjuk Dél-Olaszországból származó rozsdamenteset is.
Úgy, hogy most meg az agyalás mi legyen... De ezt majd egy következő posztban.

@SanyiJTD jóvoltából nagyon nagyon szép lett a motortér :) gyári színre fújva a motorburkolat.
https://www.facebook.com/B%C3%A1nyais-Garage-633296240338934/


Bármilyen meglepő, de a járgányom klímagáz rátöltést még nem élt meg. 18 éve működik a klímája, de már gyengének találtam. Én minden évben cserélem a pollenszűrőt és kitisztítom a rendszert habbal, ill átmosom elől a hűtőt, így csak töltést kértem egy ismerőstől.
Az eredmény meglepett, a megfelelő nyomás felállása után 7,8 fokos levegő jött ki a beömlőkön 15 perc üzem után, 30 fokos külső hőmérséklet mellett, ami a klímás szerint nagyszerű érték. Szóval aki riogat, hogy a régebbi Alfáknak gyenge a klímája, annak nincs igaza :)
Örülök, hogy ennél az autónál még ilyen jól összerakták a rendszert, de persze senki se feledkezzen meg arról, hogy minden hónapban be kell kapcsolni legalább egyszer, télen is!!! Az odafigyelést meghálálja.
Kedvesem járt az autóval és egyik reggel arra lettem figyelmes hogy mintha túl hosszan csúsztatná a kuplungot induláskor. Gyanút fogtam éreztem hogy itt bizony a kuplungnak már vége. Este mikor hazajött vele megnéztem mentem vele egy kört és igen csúszott is . Három héttel nyaralás előtt kissé kellemetlenül érintett.
Lebeszéltem a szerelőmmel hogy mi a szitu azt mondta megcsinálja én meg szép nyugodtan vártam hogy hívjon. De nem hívott és sajnos indulás előtt 4 nappal benyögte hogy mégsem tudja megcsinálni. Mit mondjak boldog lettem egyből szerencsére nem ütöttem agyon. :)
Na de Erhardnak köszönhetően hamar lett alkatrész és egy másik cimborám által indulás napjára összehoztuk a cserét. Szétszedéskor látszott, hogy még minden gyári sosem volt szétszedve a kocsi a lendkerék is jó állapotban volt
még. Ezért nem cseréltük ki pénztárca kímélés is jól jött ha később kidöglik majd cserélünk azt is . Kinyomó csapágy, szerkezet és tárcsa lett cserélve Valeora elvileg ez a gyári. Tehát kb 260000 Km -t ment el a gyári eredeti cucc a vasban úgy, hogy a lendkerék még nem akar szétesni benne!
A csütörtök esti kocsikázásnál kicsit keveselltem a tompítottat.
Hazaérve nekiugrottam a netnek és elkezdtem kutatni a HB3-as izzókat.
A Lumenet oldalán elég sokat találtam. Mindegyikhez ott a specifikáció is. Érdekes, hogy a "normál" izzó 1700 Lumen-t tud. A +120%-osnak mondott meg 1860-at, ami akárhogy osztom-szorzom csak +10%. Egyedül az élettartama látványosan kisebb.
Szóval inkább Lumenre válogattam.
A választás egy 1860 Lumenesre esett, nagy élettartammal:
Osram
Egy dolog kerülte el a figyelmemet, hogy ez HB3A típusú, nem "sima" HB3. A csatlakozója egyenes, nem 90 fokos.
A berakásnál szerencsére nem okozott gondot. Teszt később.





Már a vétel óta zavar, hogy a külső tükrök lötyögnek, zörögnek.
Ma leszedtem a bal oldalit és megnéztem hogy a csavarok meg vannak-e húzva. Nos, megvannak. Mégis jobb lett mint volt.
Az egyik csavar természetesen beleesett az ajtóba, amit aztán szétszedtem. Az is természetes, hogy nem találtam meg a csavart.
update másnap:
Útközben hallottam, hogy leesik a csavar, tehát már megvan, csak ki kell szedni.
update 2018.08.10.
Ma sikerült kiszedni a csavart. Egyúttal a zár gombjának rúdján is állítottam, hogy könnyebben záródjon.







Vissza kerültek a gyári rugói hátra.
Az ülésfűtés kapcsolói is el kezdtek bekerülni... + pár felirat (az 1.6ból 16V lett)








Ma Cerka barátomnál sütögettünk muszáj volt megmutatni milyen lett a gép és persze lőttem is pár képet.




Az eleje már készen! Volt egy kis akadály a lengéscsillapító csavarral és az alu villával de mi győztünk. Kapott új torony szilenteket is,a gyári lengéscsillapító még egész jól bírta de már a rozsda el kezdte ki kezdeni szóval jókor avatkoztunk be. A hátulja még egy játék lesz ott a csavarok csak roncsolással fognak ki jönni (REMÉLEM) ezért most annak a beszerzése folyik és egy újabb nekirugaszkodás szükséges ez remélem mi hamarabb meg fog történni. Eddig így nézünk ki.












1
588
Fórum
Friss topicok
- Filmek
- Coffee - Minden ami kávé
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa reklám
- Forma-1
- Oldtimer, youngtimer
- 4C
- Adok-veszek
- Spider
- Mo-i utak helyzete: ele...
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth