Blog

- tankolások száma: 159
- km óra állás: 128468 km
- össz. menetidő: 1.751,08 óra (72,96 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 7.661,74 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,92 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,86 Ft/km
- életkor: 1.004 nap
- átlagos napi futás: 127,96 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,27 %

 
>> Egyébbilon // Alfa 156 1,9 jtd progression // 2018-08-28

szóval, mielőtt letettem a voksot emelett az autó mellett, hogy marad, megjavítjuk, ott volt egy patent skoda. egy skoda octavia rs.
most ott tartok, hogyha megveszem a skodát, még mindig több pénzerm lenne, mint ezzel pár szervíz után.

és itt jön a döntés utáni döntés.

ezt a telet még ezzel az autóval kihúzom, de tavasszal megy a háztól. és egy időre nem lesz alfázás.
szép meg jó, de mivel új autóra nincs pénzem, használt alfát többet nem veszek.
lesz valami benzines suzuki, vagy seat, vagy dacia.

alapjában véve jól jár majd ezzel valaki, mert lassan tényleg minden ki lesz cserélve és fel lesz újítva ezen minden. de én már nem tudok őszinte mosollyal menni felé...és ilyenkor én lépek...le/el.

 
>> Szervizbilon // Alfa 156 1,9 jtd progression // 2018-08-28

elvittem beméretni.
alig akart kijönni, de kiszedték.
nem olyan rosszak, de fel kell újítani. (wtf???) akkor minek felújítani? mert már kint vannak, és szarabb lesz, ha visszakerülnek.
fel lettek újítva.
én nem nagyon érzek változást, tán halkabb, tán könnyebben veszi a fordulatot.

azt mondták a magasnyomásút is meg kéne nézni, mert valszeg az az ok, és akkor azt is fel kell újítani.
Erre mondtam, hogyha nem biztos szét ne szedjék...

nem volt olcsó...

 
>> EseményKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2018-08-27

Nevemre vettem a hubogot.Tesztut cimbikkel, hat a megynilvanulasaik a hanghatassal,es a motor tenykedesevel kapcsolatosan nem tudnam "b" betüs szavak nelkül pontosan idezni, uh. csak röviden annyit hogy tetszett nekik . Ugye Baffi cartars? :)

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2018-08-28

Turbó és generátor eddig cserélve. Új tömítés a turbó és a leömlő között. Indításkor jónak tűnik, a többi majd kiderül közúton ;-) még pár dolog elmaradt.... Addig is most pihen még :)

 
>> SzervizTeca // Alfa 155 1,8 8v // 2016-05-14

Az autó nagyon régóta családban van, édesapám tovább lépett, vett egy 159-est, én pedig mindenáron meg akartam kaparintani. Hát megkaptam, de viseljem gondját. Szívem csücske, ebben nőttem fel, rengeteg helyre elvitt, és ettől az autótól vagyok ekkora Alfafan.
Vigyázok rá, simogatom. Egyelőre. Majd apummal egyszer neki esünk közösen és akkor csavar nem marad mozdulatlanul ;) . Közös veteránkodást szeretnék az autóval.

 
>> EseményTeca // Alfa 155 1,9 td // 2017-08-21

Roppant érdekes sztori, nagyvonalakban írnám le. Ez az autó eladó volt egyszer Sarkadon. Felhívtam Janit, megbeszéltünk mindent, nekem dízel kellett neki meg volt. Elmentünk Atti barátommal az autóért, Szegeden megálltunk wc-re, pénztárcámat bennhagytam a budiba. Több százezer (3,5) eltűnt minden iratommal együtt, még a Tesco clubcard is. Janit felhívtam hogy ez történt sajnálom, ő is rohadtul. Elmentem a helyi örsre, jelentést tettem, autó hamar eltűnt utána. Iratok újra gyártása, elkészült minden, pénznek nyoma sincs, rendőrségi végzés, nincs mani. Hogy-hogy?!?!?!
Telt-múlt az idő, felnéztem ismét hahura, végre, megint egy dízel. És a színe is stimmelt az előzővel, még a tájegység is! Felhívtam a srácot meg van-e még a kocsi, Józsi mondta hogy igen, kipróbálható, rendes papírjai vannak, lehet névre írni.
Egy szép hétfői napon beültünk a Temprába a kedvesemmel, és elmentünk megnézni a kocsit Hódmezővásárhelyre. Megnéztük, oké, jó lesz, írjuk a papírjait. Forgalmiban a következő; Sarkadi Járási Hivatal, hangosan felnevettem, elmeséltem a sztorit, jól ledöbentettem őket. Szóval ez az autó nagyon akart engem. Hazadöcögtünk vele, at is irattam a nevemre, elkezdtem használni majd lejárt a műszakija, de előtte én már észrevettem a zöld gyönyörűségemet :-) . Azóta várja, hogy történjék vele valami. Ami késik az nem siet, nem is akármi fog történni ;) .

 
>> EseményTeca // Alfa 155 1.9 td // 2018-07-07

Az első találkozó. Nagy élmény volt, az autó a legkisebb hiba nélkül vett részt az eseményen, teljesitette vihogva a 350 km-es távot. Négyen voltunk, barátainknak is tetszett a buli, kell nekik is egy Alfa :-). Jövőre remélem elkészül a benzines is, és a barátnőm fel tud vele suhanni találkozóra :-).
Találkoztam Zsoltikj típustesóval személyesen, megismerkedtünk, összefotóztam az összes 55-öst a találkozón, 23-an voltunk :-)
Másnap délelőtt többen összetalálkoztunk, ott volt egy kupacba 6 kocsi is.
Jövőre egy sorba állást követelek! ;)

 
>> SzervizTeca // Alfa 155 1.9 td // 2019-03-06

Alig 2 hetes használat után, (mondjuk, hála az égnek, és a karmának...) a ház előtt, álló helyében, benyomtam a kuplungot, és benn maradt a pedál. Megnéztük a sötétben apummal, láttunk a váltóházon némi fékfolyadékot, elment a kuplung munkahengere.
Elvontattuk a műhelybe az autót, leszedtem, de nagyon balfék voltam, az autón életemben először és utoljára kapkodtam, és felülről akartam leszerelni a hidraulika csövet, amit sikerült eltörnöm. Akkor gondoltam rendelek hidraulika csövet is. Utángyári nincs, oké akkor gyárit az sincs. Nem is értem miért lepődtem meg, elvégre ez egy elöregedhető, gumi cső, soha nem szokták cserélni ezeket... nem baj, megoldjuk. Gyártatok hozzá, nem lehet nagy dolog. Bementem Pécsre, a megye legnagyobb városába, abba az üzletbe, ahol ilyeneket gyártanak. Ott közölték velem, hogy nincs rá engedélyük, és nem is tudnák megcsinálni. Ekkor ajánlották a dombóvári Cser János műhelyét, mint legközelebbit. Elmentem hát, megmutattam mit szeretnék, és a srác a legjobb és legegyszerűbb megoldást megkeresve megbeszélte velem hogy lesz a legjobb. Nem volt a gyártási hely megszerzése sem egyszerű, de a beszerelése, illetve legyártása annál inkább. A munkahengerbe menő vége stimmelt, viszont ahhoz, hogy a továbbiakban is rögzíteni tudjam megfelelően, gyárilag a tömlőt, más menetemelkedésű véget tudott csak adni. Így. A gyári fém csövet is le kellett cseréljem, ami a főhengertől megy a tömlőig más menetemelkedéssel, ami stimmel a gumitömlő végével. Ráadásul, vékonyabb csöve volt neki csak, de legalább szívesen fogadtak, lelkesen, és gondosan segítettek. A meló sikerült, összeraktam, légtelenítettem, egész jól működik, gyárihoz képest, 8-ast adnék a 10-ből.

 
>> EseményTeca // Alfa 155 1.9 td // 2017-11-12

Az autó Celldömölkről lett elhozva. Diszkós alufelni járt hozzá, és meg volt már nyomva a bal első sárvédő, így az első index kiesett a helyéről és eldeformàlódott a lökhàrító rögzítő konzolja.