Blog

Nyitott tetővel elindultunk a Balcsira. Odaérve felcsuktam a tetőt, de közben egy rugó és egy tengely esett ki belőle az asszony ölébe. Aztán feltűnt hogy nem tudja beakasztani a kampót a szélvédőbe, mert nincs meg...
Hazaérve hamar megtaláltam a kampót a tetőt tároló rekeszben.
Gondoltam a másik oldal alapján összerakom, de ott meglepetés ért. Már egy csavar van benne, tehát valamikor a korábbi tulajnál az is szétesett.
Végül sikerült visszarakni. A tengely vége egy ricnis résszel van belepréselve a fémbe. Az engedte el magát, de még tart.
Esztergáltatni kell bele mindkét oldalra egy csapot a télen.

 

Km óra állás: 68.089 km
Együtt megtett út: 12.589 km
Együtt töltött idő: 383 nap
Tankolt üzemanyag: 1.041,36 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,82 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,59 Ft/km
Napi átlagos futás: 32,87 km/nap
Összes költség: 242,38 Ft/ km

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-08-29

"Pluralitas non est ponenda sine neccesitate"

Ezt általában úgy fogalmazzák át, hogy „ha egy jelenségre két magyarázat lehetséges, akkor az egyszerűbb magyarázatot fogadjuk el”, vagy „általában az egyszerűbb megoldás a helyes”. Minden, a dolog magyarázatához nem szükséges ok fölösleges és ennélfogva elvetendő.

A tétel lényege az, hogy ha van két elmélet, amely ugyanazt a tényt magyarázza, akkor azt kell választani, mely a kevesebb (tudományosan nem bizonyítható) feltételezést tartalmazza, vagyis a legkevesebb hipotézisre épít. Ockham jól láthatóan az empirikus megfigyelés és általában a „tudományos módszer” elsődlegességére épített.

Kicseréltem a szívó oldali korábban javított ezért jónak hitt vezérlésmódosítót és a kerregős indítás megszűnt.

>> Szervizkrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2018-08-16

A középső dob elrohadt. Cseréltem utángyártott MTS dobra.

228400

 
>> Szervizkrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2018-07-14

Kicseréltem a hátsó hossz lengőkarokat, mert a gyáriak már elég csúnyán rozsdásodtak és nem akartam megvárni amíg eltörik. Mapco került bele.

226500km

 

- tankolások száma: 159
- km óra állás: 128468 km
- össz. menetidő: 1.751,08 óra (72,96 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 7.661,74 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,92 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,86 Ft/km
- életkor: 1.004 nap
- átlagos napi futás: 127,96 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,27 %

 
>> Egyébbilon // Alfa 156 1,9 jtd progression // 2018-08-28

szóval, mielőtt letettem a voksot emelett az autó mellett, hogy marad, megjavítjuk, ott volt egy patent skoda. egy skoda octavia rs.
most ott tartok, hogyha megveszem a skodát, még mindig több pénzerm lenne, mint ezzel pár szervíz után.

és itt jön a döntés utáni döntés.

ezt a telet még ezzel az autóval kihúzom, de tavasszal megy a háztól. és egy időre nem lesz alfázás.
szép meg jó, de mivel új autóra nincs pénzem, használt alfát többet nem veszek.
lesz valami benzines suzuki, vagy seat, vagy dacia.

alapjában véve jól jár majd ezzel valaki, mert lassan tényleg minden ki lesz cserélve és fel lesz újítva ezen minden. de én már nem tudok őszinte mosollyal menni felé...és ilyenkor én lépek...le/el.

 
>> Szervizbilon // Alfa 156 1,9 jtd progression // 2018-08-28

elvittem beméretni.
alig akart kijönni, de kiszedték.
nem olyan rosszak, de fel kell újítani. (wtf???) akkor minek felújítani? mert már kint vannak, és szarabb lesz, ha visszakerülnek.
fel lettek újítva.
én nem nagyon érzek változást, tán halkabb, tán könnyebben veszi a fordulatot.

azt mondták a magasnyomásút is meg kéne nézni, mert valszeg az az ok, és akkor azt is fel kell újítani.
Erre mondtam, hogyha nem biztos szét ne szedjék...

nem volt olcsó...

 
>> EseményKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2018-08-27

Nevemre vettem a hubogot.Tesztut cimbikkel, hat a megynilvanulasaik a hanghatassal,es a motor tenykedesevel kapcsolatosan nem tudnam "b" betüs szavak nelkül pontosan idezni, uh. csak röviden annyit hogy tetszett nekik . Ugye Baffi cartars? :)

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2018-08-28

Turbó és generátor eddig cserélve. Új tömítés a turbó és a leömlő között. Indításkor jónak tűnik, a többi majd kiderül közúton ;-) még pár dolog elmaradt.... Addig is most pihen még :)