Blog
Vizsga On, újabb két évig szaladhat Bözsike! :)
267.977 km
Meglátogattam Csörit aki átnèzte az autót ès vègrehajtott egy kis szervizet.
Kicserèlte a termosztátot mert kb 70 fokon tartotta a vízhőfokot.
Motorolajcsere selènia Star 5 w 40 ,5 liter.
Váltó olaj csere tutela mátryx 2,6 liter.
Levegő ,olaj, pollenszűrő csere.
Akksi már a vègèt járta kicserèlte exide 62 AH-ra.
Következő alkalommal hátsó rugót ès a gyertyákat cserèli.
Km állás:
131.080 km (2019.11.25)
Idén nem volt poszt, mivel nem nagyon kellett hozzányúlni az autóhoz. Igazából 2db benzincsövet cseréltem ki a motortérben eddig rajta. Idén érkezett egy másik 155 is, így a kis piros már kevesebbet volt használva. Találkozókon jártam vele, illetve néhányszor kirándulásra volt használva. Új garázs is elkészült és végre otthon tudom tartani a többi vackommal együtt.
Jövőre elkészül az aknás garázs is, akkor viszont kap egy futómű-fék felújítást majd, illetve egy telifény is tervben van.






A hideg idő beköszöntével tűnt fel, hogy a vízhőfok mutatója nem nagyon akarta elérni az üzemi hőfokot, az AlfaOBD szerint mindig 70-80 fok között maradt. A Bárdi Autótól rendeltem egy Mahle-Behr márkájút és tegnap kicseréltem.
Nem volt bonyolult, de az akksit és a tartó tálcáját ki kell szerelni hozzá, hogy hozzá lehessen férni, valamint az alsó motortakaró lemezt is el kellett távolítani. Így első nekifutásra jó pár órás munka volt, másodszorra már töredék idő alatt menne.
Nem tudom mióta volt benne az előző fagyálló, de ha már leengedtem, akkor abból is újat töltöttem hozzá. A termosztát 24 ezer volt, a fagyálló 10 körül.
Csere után nagyon szépen látszik, hogy 88 foknál nyit a termosztát és ott marad a hőmérséklet plusz mínus 2-3 fokon belül.



Megint lejárt. Mindig ezt csinálja... Nem volt időm meg kedvem foglalkozni vele egyéb gondjaim miatt, de a jobb kézifékkötelet kicseréltem mert szétrohadt. Bejelentettem egy közeli vizsgabázisra. Két nap múlva időpontra vittem, 40 perc múlva kezemben volt a papír. Azért jó kis vas ez...
Ma délután utolsó kanyar után megkezdődött a téli álom egy rokon garázsában.Ébresztés 2019.03.22 191016 km álom kezdete 2019.11.26 194087 km.Megtett táv 3071 km örömben és felszabadultan.Ablakmosó kiengedve kb 1 dl fagyálló -35 fokos , bőr ülések bekenve vastagon , akkumlátor kivéve.Gumik túlfújását megint elfelejtettem azt még megeteszem 4.0 bárra.Letekarva és a kulcstartójával álomra szenderült.Jó éjt Alfi😪

Még mindig nem tetszett az autó hangja... merthogy sajnos a múltkori jobb első csapágycsere nem oldotta/szüntette meg a zajt, ami „piszkált”...így most kicseréltem a bal elsőt is. Jó pár órába telt, de megvan... hangtalan suhan! :)
267.967 km.








Megejtettük a vásárlás utáni kötelező dolgok cseréjét. Hazafelé jövet máris kaptam extra feladatot, mert a kis Gustavo kidobta az ABS+VDC system failure feliratot, ezt is feltárjuk mi lehet (test kábel hiba volt, megoldódott).
Cserélve lettek:
8db gyári gyertya (NGK)
Komplett vezérlés vízpumpával (SKF+DOLZ)
Vezérlésmódosító (Gyari)
Selenia Racing olaj 5 L
Összes szűrő
Generátor szíj (Continental)
Generátor szíj feszítő (Gyari)
Friss fagyálló (Alu protect)
Alsó motorvédő burkolat (Utangyartott)
Szelepfedél tömítés (Reinz)
Szerelés : Olman Zsolt, Alfa Romeo Szerelem

Fényezőnél és karosszéria lakatosnál:
- Rozsdásodás miatt cserélve: Jobb küszöb
Fényezve kavicsfelverődések miatt UV álló festékkel: Hátsó lökhárító, hátsó ajtó , motorháztető, jobb küszöb
Fényezve karcok miatt: 2 db jobb oldali ajtó, 2 jobb oldali sárvédő