Blog

>> SzervizPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2020-05-18

Elgurultunk Győrbe az Autófórum Riegler-hez, mert lassan elérjük a 30ezret. Ráadásul tegnap óta követeli az autó hogy cseréljek olajat. Kb 500 km hiányzott a 15 ezerhez.
Rákérdeztem, ez is figyeli a használat módját mint a diesel és számol. Ha úgy kalkulálja hogy elhasználódott az olaj kéri a cserét.
A karantén miatt nem nagyon mentem hosszú útra, jellemzően a gyárba és boltba jártam. Sok indítás, relatíve rövid utak. Talán két Bp volt benne még a zárlat előtt. Szóval ilyen használati profilnál már nem jön ki a 15ezer km.
Cseréltek:
- pollenszűrő
- motorolaj (Seleni Digitech PE)
- olajszűrő
Összesen 95ezerbe fájt az akció. Ha a 60ezres nagyszervízre gondolok (vezérlés, stb.) akkor nem a nagyobbik bukszát kell hozni hanem a csomagtartót kell megtölteni pénzzel...
Ja, gariban kicserélték a rossz első szenzort, de most se jó. A gyanú az hogy a tartó rács van deformálódva és az új szenzor “látja” a rendszámtábla tartót. Feljebb tenni nem lehet, ráadásul kihagyni sem, mert akkor a rendszám rálóg a lámpamosóra.
Szóval rendeltek egy új rácsot.

 
>> EgyébJCsabi // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2020-05-21

Ma megcsináltattam a két ajtón lévő sok-sok horpadást. Úgy látszik, hogy Svájcba is divat nekinyitni a másik kocsijának az ajtót. Nem számoltam meg pontosan, de kb. 40-60 horpadás volt a két ajtón. :-(
Szóval foglaltam időpontot horpadásjavításra. 25eFt-ért kinyomkodták az egészet. Nem mondom, hogy 100% lett, de 99% az biztos.
Megnehezítette a mester munkáját a vastag bitumenlap, ami az ajtó belsejére van ragasztva. Szép lett. Már csak a jobb hátsó sárvédőt kell újrafestetenem és egész pofás lesz a kocsi.

 

A zár alatt kiszakadt a kéder. Valószínűleg pakoláskor akadhatott bele valami. Szerencsére javítható volt.

 
>> SzervizZsolt155 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2020-05-21

Ma megtörtént ez is. Egy kis finomítás és minden ok. A kipufogócső szép tiszta, szinte mintha új lenne. Igaz, minden gyári állapotú, azaz EGR és DPF is teszi dolgát. 
Km: 95.004

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2020-05-21

Mióta bent a hifi upgrade bántotta a szemem a magassugárzó felszerelése. Sajnos nem volt hozzá döntött fészek uh. csak így lehett elsőre felrakni.Nem volt túl szép.
Típusspecifikus fészket égen földön nem talaltam, így meg nem maradhatott, gondoltam egy nagyot akko csinaljunk egyet.
Leméretez, CAD tervez, megkertem kollégát hogy a 3D printerét mozgassuk meg kicsit, ez miutan megtörtent, filler, festes, mehet be.Köszi Ádám ☺️

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2020-05-21

25 évvel ezelőtt ezen a napon gördült le a gyártósorról. Boldog szülinapot :)

 
>> Szervizmisike76 // Alfa 146 1.9 jtd // 2020-05-20

Az autó összes lámpája pislogott. Generátor feszszabályzó volt a ludas.

 
>> SzervizZsolt155 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2020-05-20

Az autó kiírta, hogy friss olajat szeretne. :-)) Az előző szervíz óta eltelt 18 hónap, de csak 9400km-t ment a 159. Ezért ma D.Z. lecserélte a motorolajat és szűrőket. Hibátlanul, időben és korrekten ment minden. Mint ahogy mindig.
Az autó továbbra is hibátlanul teszi a dolgát. :-))

 
>> Tuning és extraGolyszi // Alfa Giulia 2.2 JTD // 2020-05-20

Gyári beltér a sima fekete betétekkel kezdett picit nyomasztani.
Picit feldobtam :)
- kesztyütartó feletti dekor
- váltó konzol
- kormány
- ajtó betét
- kilincs

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2020-05-19

A lightos használat idejét kihasználandó bejelentkeztem Sanyihoz, hogy cseréljen termosztátot, vízpumpát. Nehéz hozzá bejutni már, állandóan motorszétszedős munkái vannak, kb csak ő vállal ilyet már Debrecenben. Viszont neki ez az autószerelés, nem az aprómunkák, ezt már megfigyeltem. A motorokat, azt szereti szétszedni, és precízen összerakni, így egyre nehezebb rávenni, hogy cseréljen nekem ezt azt az öreg Alfán.
Tegnap végre el tudtam vinni, reggel bepattantam, indultam. Két km sincs tőlünk. Épp kanyarodtam volna le jobbra Sanyi utcája felé, index már kint, fék... uhh mondom fék... és nem, nem jött össze, tovább mentünk egyenesen. Betonkemény lett a pedál, és teljes erőből taposva is csak éppen valami fékhatás összejött. Megérezte az autó, hogy hova viszem, gyorsan szólt, hogy van itt még egy apróság..
Típus hiba, Kazes barátom blogjából már ismerős volt a sztori, elnyalódik a vákuum pumpa meghajtó tengelye. Plusz a vezérműtengely vége is, így egyszer csak szétakad a hajtás, nincs vákuum a fékszervóhoz. Alattomos és veszélyes hiba.
Az autóim hálás szerkezetek, általában pont jókor szoktak elromlani, ez most is így volt. Egyedül ültem bent, üres volt az út, 2km-re otthontól épp a szerelőhöz menet. Brilliáns időzítés :-)
Ma reggelre meg is rendeltem egy Pierburg vákuum szivattyút. Ránézésre szörnyű gagyi egy öntvény, feketére festve, ronda na... viszont fel van készítve erre a típushibára, szélesítve van rajta a lapolt rész, ami a vezérműtengely nútjába illeszkedik. Ez viszont nagyon jól jött most, nem volna kedvem vezérműtengelyt is cserélni. Pláne, hogy végül Sanyi még a vízpumpa cserét is inkább halogatja. És ez sajnos az öreg zöld autó legnagyobb baja. Nem sok hibát produkál,sőt, szerintem meglepően agyonüthetetlen egy szerkezet, de egyre nehezebb azt a pár javítást is kikönyörögnöm. És ezen ma fel is húztam magam picit, úgyhogy nem is baj, hogy mára Zen őfelsége jut közlekedési eszköznek. Az jobb mint egy doboz nyugtató XD