Blog
Volt egy kis időm, gondoltam leveszem az EGR szelepet kicsit megtakarítani. Szerencsére nem volt annyira kokszos, mint gondoltam, hogy lesz.
Ha már lent volt, le is dugóztam, mert többnyire úgyis városba fogom használni a kocsit. Ne küldje tele korommal a szívósort.


Az ajtók, B oszlopnál lévő részein lévő fekete fóliát már teljesen kiszívta a nap, ezért rendeltem a matricakell.hu oldalról, megfelelő struktúrájú fekete fóliát.
Jó kérdés, hogy megérte e, mert bár jól néz ki a fólia, de cserébe elintéztem a vízlehúzókat. Nem tudtam, hogy kell levenni őket és azt sem, hogy ezek minden autón szét vannak rohadva és nem igazán fogom tudni pótolni őket. Egy majdnem jót sikerült eddig találnom a jobb hátsó ajtóra, így az az oldal OK. A vezető oldal viszont...akárhányszor belenézek a tükörbe, emlékeztetőt kapok, hogy milyen béna voltam. :D


Szerencsére még nem volt megrepedve, de nagyon csúnya volt a kiegyenlítőtartály, így vettem egy új, gyári darabot.


Nagyon csúnya volt a könyöklő, ezért vettem egy donor ülést (igazából az ülésemhez kellett volna donornak, de sajnos erre a célra használhatatlan volt) és abból pótoltam az anyagot.


Eljött az ideje ismét vezérlést cserélni a kocsin. 5 és fél éve van nálunk. A km még nem indokolta volna,de a 5-6 évente azért illő cserélni.
Ha már szerviz, akkor a kuplungot is megnézettem a szerelővel, mert az utóbbi időben elég nehézzé vált kinyomni és a sebességet is nehezebben vette.
Nem véletlenül. Nagyon el volt kopva, plusz "szerencsére" a kettőstömegű se volt a helyzet magaslatán. Csere.
Ha már aknán volt a gép, csináltam néhány képet az aljáról. Meglepően jó állapotban van.
Cserélve lettek:
- Vezérlés, görgőkkel
- Hosszbordás szíj, görgőkkel
- Kuplung
- Kettőstömegű lendkerék
- Bal első-alsó lengőkar
Km állás: 215470km






A járványos korlátozások miatt kicsit megkésve, de végre megvolt az idei olajcsere.
10W40 Motul olaj+a szűrők cseréje.
Ezen felül le lett véve az olajteknő és ki lett takarítva, valamint megelőző karbantartásként cserélve lettek a hajtókarcsapágyak (Glyco) és a hajtókar csavarok (gyári).
Remélem, hogy ezzel sikerült kihúzni a kis TS egyik méregfogát. :)

Végre volt időm leápolni mindent ami bőr! Szokásos Autoglymes cuccokkal... Épphogy elég lett a bőr ápoló és tisztító... Rendelés folyamatban.Most 2 napig nem járok vele, a bőrápolónak hagyok ennyi időt, hogy felszívódjon!
Kapott új QV emblémákat is, a régik már nem voltak szépek.
18 éves a Nero dög......




Átraktam a 156-ról a nyári kerekeket, mégse a téli gumikkal mászkáljak. Más nem a bejáratás idejéig, addig pedig pihenget egy kicsit a 156.
Közben visszaraktam az első dobbetéteket is. Igazítottam egy kicsit a kipufogó rendszeren is, mert visszaváltásnál, belekopogott a hővédő lemezbe hátul. Javult is a helyzet, már csak leállításnál koporog be...


Volt egy kis időm és gondoltam kipróbálom a Lotuscleaning Leather Cleaner és Leather Care termékeit az autó bőrbelsőjén. A termékekről mindenfelé írt dicséret nem alaptalan úgy gondolom. Igaz a képek talán nem adják vissza, de mindenképpen elégedett vagyok az eredménnyel.


Nekem is sikerült a gépsárkányhoz (minden előzetes szándékom ellenére) egy kulcs rendelkezésre állása mellett hozzájutni. Ezt én nem tartottam biztonságosnak, így felkerestem a többször emlegetett pápai kulcsos vállalkozást. Valóban igazak a hírek, és kp ellenében simán megoldották, hogy ne fájjon a fejem az miatt, ha véletlenül elhagynám a kulcsot, vagy esetleg megmakacsolná magát az egyetlen kulcsocska és nem nyitna többé sem az ajtót, sem a csomagtartót.

