Blog
Húha jó régen írtam , igazából ez azert van mert szerencsére “lényeges” dolog nem történt :) Pótolva lett pár apróság ami nekem szúrta a szemem például az alsó motor védő burkolat , az ajtókárpit an lévő csavar takaró gumi , illetve cserélve lettek elől a sárvédőnél a takaró burkolat is mert elállt :)






Olajcsere, felső lengőkarok, jobb első dobbetét
Megtörtént a 10.000 km-es olajcsere és az összes szűrő cseréje. Pluszba cserélve a rendszámtábla világítás.
Kilométeróra állás: 250160 km
Ma az Auto Néroban kezdtem a napot, az utóbbi időszakban beszedett apróbb karcokat políroztattam ki, ill. utána az érintett területeken visszakerült a kerámia bevonat is. Kaptak egy polírt a kipufogóvégek, és az egész autó egy SiFinish bevonatot.
Ma du. kettő óra körül hajtottam át a budai oldalról az M0-ás hídon, amikor a lehajtható előtt nem sokkal a bal hátsó sarkon megütötte Bözsimet az éppen leelőzött kamion. Én a külső sávban haladtam, ami egyben a lehajtható is lesz, a monstrum meg egyel beljebb. Nem is értem hogyan jött nekünk... mert én le is hajtottam, egyrészt mert arra volt utam, másrészt gondolván, hogy majd le jön ő is... de visszaváltott az egyenesbe és tovább ment. Később mire visszaértem már hiába kerestem. Elmentem az OMV kútig, hátha kiállt, de nem. Ennyi.
Azért eléggé megkoccolta, szitált alattunk az autó olyan 80-90-nél. Asszonykámmal voltam, eléggé megijedt.





2020.09.11.
Daveee10 Ɨ|ѯ a Férjem.
Egy nagyon meghitt,szűk családi körös szertartás volt. Sajnos a 156os Alfánk bibis,erősen váltógyanús...igy nem tölthette be a neki szánt szerepet,a menyasszonyi autó szerepét.
Szerencsére nem maradtunk Alfa nélkül,Mimó,a 147es Alfánk lépett a helyébe-bár szüleim egy X5 BMW-be akartak beültetni,mire az egyértelmü válaszom az volt,hogy egy alfás BMW-vel nem megy férjhez. ✌🏼

Ajtók alján lévő gumi csíkok vissza rögzítése
Vezető oldali szivacs csere (bontott anyós ülésből)
Vezető ülésnél öv csatlakozó csere
Szintúgy a vezető ülés hátulsó részén egy rögzítés javítása
Hátsó ablaktörlő gumi csere újra











Leírva pár gondolat, hátha valakinek segítség lehet:
Amikor megtudtam hogy van egy ilyen lehetőség, hogy aktíválni lehet a RACE mode-ot olyan Giulián, amiben nincsen bent „Gyárilag” nem is gondolkodtam sokat, szinte adta magát, hogy ezt nekem is meg kell lépnem.
Feladatok:
1. QV kapcsoló kapcsoló beszerzése
2. Sok sok fórum olvasás, kibogarászása hogy melyik bit-et kell átírni a proxyban és mire.
3. Kapcsoló megvan, infó megvan
4. MES OBDkábel és adapterek beszerzése
5. Minden adott, mehet a menet.
Gyakorlatban:
1. Gyári 3 állás kapcsoló átszerelése D-N-A-RACE re
2. Proxy átírása rendezése
3. Kipróbál, vidámság 😊
vidi
Pro:
- Minden vezetés támogató rendszert kikapcsol, egy erősebb vészfékezésnél ABS visszakapcsol.
- Kanyarban kissebb gázadásra úgy elteszi a fenekét mint a fene
- Lendületesebb autózásnál, amikor még a D állásban el-el veszi a tüzet, itt a Driverre van bízva minden
- Kikacsolja a ráfutás érzékelőt
- Kikapcsolja a sávelhagyás érzékelőt
Contra:
- Proxy átrendezés után fellép egy CAN komminikácius hiba. Rendszer nem jelzi, mert adaptálódik hozzá. De minden állásban 1 pedál térképet lát, 1 szervo beállítás van. Hiába tekergeted A-N-D ugyan az. Rengeteget fórumoztam, de egyenlőre nincs erre gondolás. Fél megoldás csak egy Novitec GP1 beszerelése. De ezt nem preferálom
- Esetek 99%ban nem a race módban használod... így marad Normál minden hol....
1 év távlatából tapasztalatából arra jutottam, hogy visszarakom a gyári kapcsolót és proxy setup-ot.
Tök jó, hogy riszál, meg parkolóban meg lehet forgatni..stb De 99% nem ez van használva és a mindennapi használatban nagyobb funkciót, elönyt jelent, ha aktív 3 funkciód. Beleásva a MESbe, aktíválni lehet külön egy dyno módot, amikor ugyan ezt meg tudod tenni pár indítás erejéig.
Ameddig nem lehet megoldani hogy mind a 4 funkció 100%-osan elérhető legyen, addig nem rakom vissza.


1-2 indítással ezelött már furcsa volt,hogy nem az igazi, rá is aggattam a töltőre,de tegnap reggel nem indult el. Rendeltem egy új akksit.
