Blog

Cserélve lettek az alsó motortartó bakok (Birth), és a váltótartó bak, mert nagyon rázott már, alapjáraton és üresben.
A rázkódás enyhült, de nem szünt meg teljesen, üresben most is érezhető még.
Az egyik bakból, amire a nagyobb terhelés megy, gyárit kell vennem úgy érzem, hogy ez teljesen megszűnjön.
Cserélve lett a 2 első gumifékcső (TRW)
Illetve kezdett tökösödött a bal oldaldi külső féltengely gumiharang (Spidan), ezért ezt megelőzés céljából cseréltettem.

 
>> Tuning és extraSTibi // Alfa 159 1.9 JTDm 8V // 2020-12-16

Sötétített futófényes ledes oldalindexek megvannak.

A bekötésnél kellett módosítani... de találtam megfelelő vízzáró csatikat hozzá való krimpel és bele is toldottam a gyári 2 centis kábelbe, forrasztva zsugorcsövezve lett természetesen

 
>> Szervizpdenes // Alfa Spider / GTV 2.0 TS "Cup" // 2020-12-18

Visszakaptam az első adag futómű alkatrészt a homokszórósoktól. A szinterezés már semmiképp nem lesz meg az idén, főleg, hogy előbb ki kell préseltetnem a szilenteket is, de a tavasz még úgyis messze van, szóval "ráérünk" :)

 
>> EseményArslan // Alfa 156 2.0 jts Ti // 2020-12-19

Tegnap nappal kapott két év műszakit a kisautó, így 2023.01.10.-ig megvagyunk. Feladat ennek ellenére van vele, mindene tökéletes de a co2 magas lett. Erre kíváncsi is voltam, mert alapból van egy kis olajfogyasztás, plusz nem vagyok kibékülve a módosított programmal sem ami az autón van. Az alapjárat picit magas, 1000 környéke, alajáraton néha behebeg és kis fordulaton, dugóban rá kell kuplungolgatni mert torpan. Az ereje rendben van, de 5500 felett szerintem elfogy, jobban kellene fent mennie. Az előző tulaj úgy is adta, hogy elmondta, lejjebb lett tolva a nyomatékgörbe. Olyan is az érzésem, mint amiről ezer fordulatot levágtak. Következő lépésem az lesz, hogy veszek egy másik ecut ami nincs módosítva és klónoztatom az autóhoz. Meglátom úgy mi változik. Beszereztem egy új Elring szelepfedéltömítést is, hamarosan vezérlés csere, majd akkor megkapja.

 

Egy hete megjöttek a cuccok, tegnap megjött az utolsó szerszám is.
Mit is kellett összeszedni a meglévő készleten túl? (1. kép)
- kompressziómérő (2.kép)
- vezérlésrögzítő (3.kép)
- külső-belső imbusz készlet (4.kép)
- RIBE készlet (5.kép)
- dugattyúgyűrű fogó (6. kép)
- olajszűrő letekerő (7. kép)
- gyűrűszorító (8. kép)
- hónoló (1.kép legelöl) - három karú, de lehet hogy Flexhone lesz belőle (megj. később: az lett belőle)
- szögskála a 1/2-es hajtókarhoz (9. kép)
- némi aprólék dugókulcs készlethez (10. kép)

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2020-12-13

- tankolások száma: 87 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 48342 km
- életkor: 488 nap
- össz. menetidő: 709,59 óra (29,57 nap!)
- átlagsebesség: 68 km/ó
- tankolt üzemanyag: 3.648,98 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,43 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 29,15 Ft/km
- átlagos napi futás: 99,06 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,06 %

 
>> SzervizCro166 // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2020-12-16

P1320 as hibakód ismét. Vezérlés Szinkronizációs hiba. Pedig csak egy sima olajcsere volt az elképzelés..Ami cserélve lett:
Vezérlés szett vízpumpával
Vezérműtengely jeladó (Bosch)
Hosszbordás szíj
Motul 8100 motorolaj
Mann olajszűrő
Valeo üzemanyagszűrő
Denckermann pollenszűrő
hatsó fékbetétek (Bosch)
Fényereg(jobb hátsó)
fékolaj
szervóolaj
Bosch ablaktörlőlapátok

 
>> SzervizFornitore // Alfa Giulia Super 200Le // 2020-12-16

Kicsit késve de semmiről sem lemaradva ma felkerültek a téli gumik Continental Winter Contact TS860 225/50/17 XL.Eddigi megtett táv 6652 kilométer mely a nyári gumikon történt. Első kerekeken szinte semmilyen kopás nem látható a hátsókon azért észrevehető a megtett táv.Hátsó féktárcsák mint ha most kerültek volna fel a betéteken sem látszik nagyobb fajta kopás az elsőknél a megtett távnak reális elhasználódás látható. Köszönet a Racing Gumiszervíznek a szakszerű és nagy körültekintéssel elvégzett munkát.

 
>> SzervizVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2020-12-15

Mai napon le lettek cserélve az izzítógyertyá, Bosch márkájú került bele az autóba. A sors fintora, hogy pont a műhely előtt adta meg magát az akkumulátor is, úgyhogy az is cserés lett, maradtam az Excide Premium 760A, 77Ah.