Blog
Hátsó lengéscsillapítók cseréje, műszakivizsga megtörtént!
Elgurult a gyógyszerem...
http://www.youtube.com/watch?v=PQbIFo8WMuM
Ez még a régi, 2.5-ös motorral, alig bírta forgatni a hosszú váltót.


Új izzók a bal első féltekén. Jeee...
Amúgy annyira meglepődtem hogy ez az autó annyira kellemes utazáshoz, hihetetlen. Ki kellene már próbálni egy 166-ot. Mert ez nagyon jó, annak ellenére hogy kedvenz pozíciómat (bal kézzel fogom a kormányt és közben könyökölök az ablakkereten vagy az ajtókönyöklőn) ebben nem tudom felvenni, mert túl messze van az ajtó. De amúgy hibátlan utazni vele, egy V6-ot úgy érzem még hosszabb távra is meg tudnék tartani..:)
Az Alfás villamossági szerelőm azt mondta ilyen hibával még nem találkoztak.
A tünet az volt hogy rapszódikusan (tehát 50 ből 1x) nem indult be. Ilyenkor úgymaradt az injektor visszajelző, és csak 6-10-ik próbálkozásra röffent be.
Szóval a hiba oka fordulatszámmérő jeladó. Kicserélve. :))
Szépen átpolíroztattam, csillog-villog!
Még a belsejét nagyon puccba akarom vágni, ha lesz rá időm.
Basszus nem gondoltam volna hogy ilyen drága a kerékcsapágy hozzá. 1db - 40.000 Ft. A guta megüt, még jó hogy van rá 40% kedvezményem. De akkor is.
A stabil karok 9000 Ft/db, a felső, ami a kasznihoz kapcsolódik ,szintén 40.000 (gyári), de abból is siekrült kifogni egy akciósat, majdnem féláron.
A fék: új Textar betét + új tárcsák
Korábban már nyomozgattam a rejtélyes gázolajmelléfolyás után. Autópályás menetek után a porlasztók alatti mélyedések tele voltak gázolajjal, ami egészségtelen és büdös is. No csak annyi volt, hogy a CR és a befecskendező porlasztó közti összekötő cső fémkúpos illeszkedésű hollanderét meg kellett húzni. 10-es kulcs 28 másodperc. Aztán a gázolajszűrő csere is végre megtörtént. A szerelési útmutató szerint ki kell venni az egész gázolajszűrő egységet a cseréhez. Remélem nem nagy hiba, hogy alulról aknából hosszúszárral benyúlva lett leszedve, 10 perc alatt fenn volt az új. Legalábbis a szerelő ezt mondta, mert el kellett szaladnom a közeli boltba, mire visszaértem már légtelenített. Gyújtás néhányszor ráad és már ketyegett is újra. És ehhez készültem lelkileg egy hónapot :-)
Ami viszont meglepett, hogy mekkora hatása van a gázolajszűrő cserének. Reggel 13-14 fokban azért eddig elég nyersen szólt a motor, főleg 2000 környékén, ahol hidegen elváltok. Na ma reggel az első váltásig megvolt az a kellemetlen hang aztán kész, elmúlt, teljesen úgy járt a motor, mint melegen. Bemelegedve meg még picit simábban jár, és határozottan jobban reagál a kis gázpedálmozgatásokra.
3
527