Blog
Szombaton kapott egy új bőr váltógombot a piroska :)
@166.450km
2015. 06. 03. óta enyém az autó. Nem indult éppen simán a dolog, a kocsit "vadi új EGR szelepet szerelünk bele" felkiálltással vettem át. Igen ám, azt viszont nem említették, hogy elszarták a tartó konzolt, és a szelep nincs lerögítve. Pár száz KM után, de még a betervezett vásáslás elötti szerví elött a himbálózó szelep eltörte a felsö harmonika csövet, és meghajlította az alsót. "Szerencsére" azon a napon, amikor vittem volna amúgyis a szerelömnek rendberakásra.
Vásárlás után a nagyszervíz:
- Gates szíj
- INA feszítök
- lapos szíj és feszítök
- Castrol EDGE ATF 5W30
- UFI üzemanyag szürö, gyári olaj szürö, meg minden más szürö
- Fém lapátú vízpumpa (Hepu)
- EGR szelep, rögzítés és csövek
- nem gyári Xenon kiszedése
- váltóolaj - Castrol TAF-X
Autó komplett átnézése. A szerelö verdiktje: fasza állapotban van. Mostmár... Mert gazdája eddig nem volt. Rögzítetlen EGR, a vezérlésben csak a szíjat cserélte, azt is elrakták... Felújították a futómüvet és nem húzták meg a csavart... Pollen szürö fordítva berakva, a vízpumpából szivárgott már a víz, a lapát már le volt kopva...
Munkadíjjal együtt 145.000Ft.
Előző hétvégén (2015.06.06) túlestünk az autóvásárlást követő szervizen és kapott az autó új nyári gumikat és 17"-os gyári felniket. Édesapám (Runyai László) autószerelő mester, ezért nem kellett messze menni egy megbízható szerelőért. :) Ezúton is nagyon köszönöm neki segítséget!!
Most 168 511 km van az autóban, az előző olajcsere elvileg pont 160 ezernél volt, de jobb biztosra menni.
Átnézést követően beigazolódott vásárláskori megállapításunk, hogy nincs különösebb probléma az autóval! :) Egyedül a jobb első felső lengőkar szillent volt teljesen kikopva az autón, a futómű többi eleme és a motor, váltó hibátlan.
Elvégzett munkák:
- olajcsere: Selenia 5w40 wr, bosch olajszűrő
- üzemanyag szűrő csere: MANN
- pollenszűrő: UFI aktívszenes
- levegőszűrő: MANN
- jobb első, felső lengőkar: Klokkerholm
- nyári gumik: 215/45R17V Barum Bravuris 3HM
- gyári sokküllős TORA felni.


Hálistennek valami istenbarma leütötte a visszapillantót, többet se hagyon az autót estére az utcán ha tehetem. HNH autónál akkor már beiktattunk gyors futómű beállítást illetve ki lett cserélve egy jobb oldali kömbfej is.
Felvillant a motor control check lámpa és az autó vesztett az erejéből, 2000 rpm felett alig akart menni szegénykém. Szervízből az ítélet. EGR szelep csere, be volt állva, nem lehetett már tisztítani. Kicserélték, kicsit még rakoncátlankodott, de mostmár húz mint régen :-)
Műszakira felkészítés, check. Olajcsere, check. Minden rendben, check. Műszaki abszolválva, 121.000 Km.
Na szép, megadta magát az akku. Ahogy elnézem az előző bejegyzést, majdnem percre pontosan három évig bírta. Gyanítom a Pajzs szívta le mivel nem volt használatban majdnem egy hónapig a kis paripa.
A légtömegmérő cseréje garancia keretében megtörtént Pécsett az NS Autóház Kft. szervizében.
Végre elkészült a karosszéria, és össze raktam a gépet. Újabb meglepik jöttek, a hengerfej cserés. :( Most a klíma hiányzó alkatrészeinek beszerzése van soron, és az elektromos rendszer felélesztése.

Gyengélkedett a klíma, konkrétan nem hűtött, ezért gyorsban elvittem az állandó mesteremhez. A gáz egy része elillant, így az feltöltésre került. Nem történt semmi varázslat, nyomáspróba, UV-s festés, ellenben már rendesen hűt, és grátisz volt... Ha rövid időn belül ismét gond lenne a hűtési teljesítménnyel, akkor komolyabban is megnézetem.
Működő klímával már szükségszerűvé vált a pollenszűrő cseréje, és a klíma fertőtlenítése is. A pollenszűrőt legutóbb tavaly májusban cseréltem ki, az egy év alatt igencsak elkoszolódott és dzsuvás lett. Most is Tecneco FM aktívszénszűrőset tettem bele. A fertőtlenítést Loctite SF 7080 Hygiene Spray-vel végzetem el.




