Blog
Bő két hónapja írtam, hogy most már csak jó lesz az autó. Tulajdonképpen véve igazam lett, mert azóta csak két izzó cseréjét leszámítva nem kellett hozzányúlni az autóhoz. Amit ezeken kívül csináltam vagy csináltattam, csak megelőzés vagy a saját hülyeségem volt.
Élveztem, hogy csak tankolni kell és nyomni a gázt, szervizbe egyelőre nem vágyik az Alfa. Éppen a Bakonyban kanyarogtunk, amikor egy csattanás rondított bele az örömünkbe. Konstatáltam, hogy az autó úgy működik, ahogy kell, furcsa hangokat se ad, már majdnem megnyugodtam, amikor feltűnt a szélvédő közepén egy óriási vízcsepp. Furcsálltam, hogy nem folyik el, nem kenődik szét a menetszélben, aztán leesett. Kipattant egy darab a szélvédőből, az csattant.
Hétvégén nem volt elérhető a közelben kinézett műhely, szóval ma jutottam el a Microsoft Magyarország (nem röhög!) mélygarázsába. Alig ugrottam ki az Alfából, a régi szélvédő már kint is volt, pár perccel később bent az új, csak azért maradtam még egy bő órát, hogy száradjon egy kicsit a ragasztó. Profi munka volt.
Kilométeróra állása: 137 680
Lecseréltem a szervó olajat, mert iszonyatosan elhasználtnak tűnt, fekete színű volt már. Pedig kb 1,5 éve lett cserélve, érdekes...
Remélem itt vége az akkumulátor merülési mizériának. Az akku ami az autóban volt már a végét járta, szerencsére a Tipo akksija ami még szinte új volt jó bele, így arra nem kellett költeni. Ezen kívül be lett építve egy áramtalanító kapcsoló, így ha hosszabb ideig nem használom az autót akkor csak áramtalanítom és nem szívja le az akksit.
Már régóta tervezem, hogy kap egy polírt az autó. Kicsit felemásak az érzéseim, mert ugyan a színe sokkal szebb lett és a fényezésen az árnyékok meg minden sokkal jobban látszik, a karcok sajnos nem jöttek ki belőle rendesen. Ráadásul a mélyebbek mintha fel is erősödtek volna. De azért szép az autó, viszont többet vártam a mutatványtól.
Elért a vég. Átfújt a tömítés alatt a motor. Hengerfejek síkolva, új hidrotőkék, mert a hűtőből felhordott valami mocskot az olaj, és persze hogy miért ne szorulnának meg a tőkék amik amúgy jól működtek. Ja és cserélhetek olajat is. kb 500 km volt az olajban.
Elvileg ma összeáll a vas :-) legalábbis remélem.
Eddig 32000 huf + olaj és szűrő




Olyan volt a csomagtér kárpitom ,mint amibe egy kanna motorolaj belefolyt, okádék.
Vettem szürke polár anyagot, ráragasztottam, és visszaraktam.
Így a színe kicsit világosabb,mint az oldal kárpitokénak, de pont nem érdekel, ezerszer jobb,mint volt. Kb. 30perc munka.


Új kerekeket kezdtem vadászni a kocsira, amit tudtam,hogy már nagyon drágát nem akarok ,mert mindig csak a nagy bukta van belőle. A másik ami biztos volt,hogy olyat akarok ami nincs senkinek (Alfán) vagy legalább ritka.
Így lett Audi RS6 (igen, igen, AUDI)
Rendeltem rá 4db Infinity Ecomax zsír új gumit, melyek 2015ös gyártásúak, 3felnit görgőztettem,hogy minden tuti legyen, gyönyörűen lefényeztettem, majd felgumiztattam, és felraktam a kocsira.
Jelen pillanatban Audi kupakkal megy (gagyi műgyantás) próbáltam Alfás matricával, nem tetszett, leszedtem. Úton vannak a gyári Audi kupakok ,és Alfás kupakok is , majd amelyik jobban tetszik , az marad!
209325 km



Történt,hogy egyszer csak elment a hajtás a kerekekről , de közben utaztam ki Angliába, se kedvem ,sem időm nem volt vele foglalkozni ,megpróbáltam eladni, kuplung hibásként, mindenki félt tőle,mint a tűztől.
Haza érkeztem ,kiderült,hogy váltó hibás, nem is kuplung. Ami ugye filléres. Szóval elég nagy best buy-t csinált volna aki megveszi. Hát így jártak :D
Ha már váltót cseréltem (egy igen zsír 170ezer km-es váltót sikerült találnom)
kuplung is ki lett cserélve, (bár jó volt a régi ,de úgy gondoltam ham ár szét van szedve) ...
Ki lett még cserélve 2fém fékcső újra.
Cserélve lett a fékolaj, DOT4-es, A váltó TUTELA olajat kapott, a kuplungban új csavarok lettek, cserélve lett a bal első kerékcsapágy is.
Óra szerinti 209325 km-nél történt a csere.




2015.06.20-án megvásároltam egy igazi alfa rajongótól. :)
Korához mérten nagyon egyben van ,látszik hogy volt gazdája! :)
Természetesen nem tökéletes,vannak hibák a kasztnin de ezeket javítani fogom :)
Júniusban, eddig kizarólag Budapest útjait koptatták a Michelin Energy Saver+ abroncsaim.
Az útviszonyok, még a városban is igen változatosra sikeredtek, hála az időjárásnak: eső, sár, tengelyig érő víz és szerencsére száraz felületek is akadtak az eddigi időszakban.
Levegőnyomás:
Elől: 2.25 bar
Hátul: 2.25 bar
Profilmelység (egységesen, az összes abroncson): 7.5 mm
Az egyforma kopás, a kifogástalan és jól beállított futóművemnek köszönhető.
Az átlagos fogyasztás: 8.5 - 9.7 L között ingadozott. Ez még mindig jóval kevesebb, mint az előzőleg használt abroncsaimmal mért adatok.








