Blog
Sajnos a gumicső teljesen elérett, szétvált. A tákolgatás helyett inkább csere lett eredeti új alkatrészre, ami csak a rezonátorházzal együtt kapható.
-242.000km-



Tudtátok, hogy a 147-esnek van kísérőfénye? Szerintem sokan nem tudják...
Ha leállítod az autót, és meghúzod a világításkapcsoló kart magad felé, akkor egy darabig világít neked, így ijesztve el a sötétben előbukkanó szörnyeket :D
Ez egyébként tényleg egy hasznos funkció, és nagyon szerettem. Amikor az udvaron parkoltam, és már sötét volt, nem kellett botorkálnom, és a kutyán sem estem hasra :)
Most hogy egy a motortér rendbe lett, előcsalogattunk még egy kis pacit a karánból.
Ovatossan az ECU mókolásával, mert könnyen okozhat gondot és nem mész tovább a géppel....
Tapasztalatok:
Clone kábelekket el kell felejteni. ECU-m lezárta a kommunikációs csatornát. Nem volt egyszerü újra éltere kelteni.
Az eredeti kábellal a neten keresztül validálja a ECUt és a programot. Az én esetemben kellett hozzá még egy hardwerkulcs is. Na szóval csak óvatossan!
Az eredmény azért nem lett rossz!!
Irás elötti értékek: 124Le, 193Nm
Irás utáni értékek: 147Le, 253Nm
Állítólag lehet még húzni, de jelentkezik egy hiba jelenség: tulmelegszik valami a motorban és leállitás után nem lehet elinditani, csak amikor kihült....
Nekem elég ennyi is :)


Az első futómű felől egy ideje egyre idegesítőbb kopogás hallatszik, ezért múlt héten elvittük rázópadra, ahol az alsó lengőkarok hátsó, nagy szilentblokkjai és a stabilizátor rúd szilentjei bizonyultak bűnösnek.
Ma megtörtént az alsó lengőkarok hátsó, nagy szilentblokkjainak cseréje TRW márkájúra (JBU650 és JBU651).
A szilentblokkokért nem fizettem, mivel azok ára (2 x 11398 Ft) a garanciális hibás vezérműláncszett (FAI TCK3 - lásd korábbi bejegyzések) visszajáró árából került levonásra, így csak a munkadíj merült fel.
Sajnos az első stab rúd szilentjei nem voltak megfelelőek, ezért egyelőre a régiek maradtak a helyükön.



Jött a jó idő, az autóban meg nagy volt a forróság. Kapcsoltam a klímát, de nem jött a hideg. Gondoltam, akkor feltöltetem. El is mentem töltetni, ahol közölték, hogy probléma van, a gáz szökik ezerrel. Idő hiányában nem volt megoldva a dolog, izzadtam tovább az autóban. Elkezdtem keresni klíma szerelőt. GabCsi tanácsára a Pesti útra vittem el, ahol ma megtörtént a javítás. Lent, az akkutálca alatt volt az egyik cső kilyukadva, ott ment el a gáz. Meghegesztették, remélhetőleg sokáig nem lesz gond vele! Természetesen a rendszer fel is lett töltve, hibátlanul működik.
Télen egyszer már szórakozott velem az akksi és tölteni kellet ami a mai napon "elhalálozott". Nem láttam értelmét újra töltögetni, így a csere mellett döntöttem. A vásárláskor bennlévő Quantum gold (64 Ah), helyett az Exide premium (72 Ah) kapott bizalmat és került beszerelésre. Remélem rendesen teszi a dolgát.





Hirtelen kaptam észbe, hogy 280 ezren áll a számláló. 259-el vettem, kb 260-nál volt az első olajcserém. A második 270 körül (10 ezrenként cserélem), hoppá itt az újabb csere ideje. Egy év és három hónap alatt 20 ezer km? Hirtelen nem stimmelt a dolog. Az sok. Autózgattam kicsit, jól számol a számláló. Na mindegy, bele kell törődni, talán ezután kicsit kevesebbet hajtom a gépet. Talán nem. Elszaladtam a Unix-ba, összekapartam egy MANN olajszűrő, levegőszűrő kombót, egy Selenia 20K-t, és egy MÜLLER FILTER üzemanyagszűrőt. Az üzemanyagszűrőt azért cserélem, mert multkor alánéztem, és szerintem a 20 év alatt nem sokszor néztek rá. Elszaladtam a szerelőhöz, gyorsan lecseréltük.
HA ÜZEMANYAGSZŰRŐT VESZÜNK:
Benzines autóban az üzemanyagszűrő cseréje nem annyira éles dolog, mint gázolaj hajtotta gép esetén. Az alapvető különbség nem a benzin és dízel "tisztasága" között van. A gázolaj hidegben ledermed, ez szerintem ismert. Itthoni klíma mellett azért ez nem mindennapos télen sem. Viszont ami mindennapos az az, hogy a gázoljaban hideg hatására kis kristályok keletkeznek. Ezek a kis kristályok elindulnak az befecskendezőrendszer felé, és találkoznak a szűrővel, ami természetesen úgy van kialakítva, hogy ezeket felfogja. Ezek a kis kristályok hosszú távon komoly károkat okoznának a motorban. Szóval ezek fennakadnak a szűrőn, így két olajcsere között komoly módon "elkoszolják" a szűrőt. Benzines autó esetén ez nem áll, tehát itt a szűrőnek csak az üzemanyagban lévő szennyeződéseket kell kiszűrni. Ez azért egy normális kúton tankolva nem nagy fenyegetés. Ha ismeretlen eredetű üzemanyagot tankolunk, fordítsunk nagyobb hansúlyt a szűrő cseréjére. Én 90%-ban OMV-n tankolok. A használt szűrőt azért majd felnyitom, kiváncsi vagyok rá, hogy mennyi dzsuva van benne. A km számláló kb 281000-nél jár.

Csopog az olaj :-( olajhuto hiba.klima csak a LO fokozaton hut hofok allitas utan fut.egyenlore hibafeltaras van folyamatban.szukseges alkatreszek beszerzese es auto rendberakasa mielott vizsgazni megy es megkapja a rendszamokat.