Blog
Az új Fl ajtókárpiotok, ès a bőrözött kormány után ideje volt feldobni az ülèseket. Mivel bőrt nem szerettem volna, szövetben meg nem valami sok a lehetősèg, így az ülèshuzatnál döntöttem. Ès nem bántam meg. A MAD huzatára esett a választásom, mert rengeteg variáció közül lehet választani, ès egy konfigurátor segítsègèvel olyat tervez az emner amilyet szeretne. Nekem szürke-fekete lett piros varrásokkal. A huzat kb 4 hèt alatt kèszül el, teljesen mèretpontos, garanciával ellátott. A felrakása nem gyenge idegzetűeknek való, mi 3an raktuk fel, de felrakják az egyik központjukba is ha valaki nem bevállalós. Így utólag már Èn is azt választanám.

Február 18.-án lejár a műszaki: nosza menjünk és vizsgáztassunk, nem kell megvárni a dátumot.
Megtörtént.
"Fenti műszaki adatokkal azonosított jármű megfelelt a....számú KöHÉM rendelet előírásainak." Stb.stb.
Persze, hogy megfelelt. Azért felhívták a figyelmem két apróbb dologra ami lassan törődést igényel és hálásan elfogadtam a tanácsot. Tavasszal megcsináljuk.
2 héttel ezelőtt elkezdett csiripelni a hosszbordásszíj. Aztán abbahgyta ahogy bemelegedett, aztán megint és egyre idegesítőbben...
Ami azt illeti volt már egy laposszíj csere 212ezernél egy feszítőgörgővel, mert a görgőcserét követően sem javult mert kiderült a szíj megnyúlt, aztán 224ezernél volt komplett görgő-szett csere és vele új laposszíj, de így 230-nál is feljött megint. Kiderült a ludas a generátor szabadonfutója ami megadta magát. Alexék (Alfarium) cserélték Gates márkájúra és így 20ezer kilóméteren belül megkapta a 3. hosszbordásszíjat az autó - szintén Gates-t. Hogy tökéletes legyen, Alexék javaslatára cserélték a feszítőgörgő-egység görgőjét mert egy picit kotyogott: biztos ami biztos.
Nájsz. Jöhet a műszaki vizsga.
Időközben 2 évesek lettünk az autóval, és a kezdő 207ezertől eljutottunk a 230ezerhez.. Szép ez, de fogalmam sincs miért vettem dízelt. Akkor úgy volt, hogy sok lesz a külföldi út és a csomag. Aztán kiderült változik a helyzet, mégsem. A városi közlekedés idegőrlő voltát viszont nem állhatom, és a BKK is jobb lett menet közben. Szóval tulajdonképpen egy GTV-re lenne szükség V6-tal így a hétvégékre. De most már hozzám nőtt a kék JTD-villám és ami a nyomatékot illeti, szerintem veri a GTV-t (így fejből, de lehet tévedek..).
Szóval ahogy a művelt francia fogalmaz: it's a keeper.
Szereztem bontott csomagtér teleszkópot, és valamennyivel jobb állapotú csomagtér kéder gumit. most felpattintottam.
A kartergázcső csere részeredményt hozott, elindulás ki simult, 1500-3000rpm-ig viszont továbbra is maradt az erőtlenség, bár nem fuldoklott már annyira. Egy hosszabb út során viszont feltűnt hogy 5.fokozatban már 4500as fordulattól nincs tovább. max. sebesség kb 140km/h és a mutatót ide is ragasztották, innen már nem volt tovább élet....komolyabb pánik. füst nincs, csövek épek, légszűrő tiszta, fojtószelepház tiszta, minden mutató stabil jó értékeken DE! nem megy. Találgatások: vezérlésmódosító? szívócsőhossz vezérlés? gyújtás? légtömegmérő? a legegyszerűbben diagnosztizálható hibát (LMM) hagytam utóljára :( pedig csak le kell húzni és ki is derül. Bizarr módon eléggé tetszett lehúzott LMM-el való közlekedés :D közvetlenebb ingerlékenyebb az autó, erősebbnek érződik, olyan jó kis csattogós karburátoros versenykocsinak érződött. motorhang öblösebb erősebb, kipufogó is másként szól. kár, hogy ilyenkor csak üzem meleg motorral lehet haladni, hidegen alig van alapjárat, nehéz finoman elindulni vele, részterhelés szinte nincs is. de a padlógáz....hát az mennyei.
Lényeg az, hogy kellett venni új gyári BOSCH légtömegmérőt. nem olcsó..szép karácsonyi ajándék. Cserét magam csináltam. Lényegében s levegőcsőt kell csak széthúzni és jövöget is szépen kifelé. 251000Km
Érdekes tünetekkel kezdte. Kezdetben kb. 3000es fordulatig nem igazán ment, kimondottan olyan érzés volt, mintha valami húzná visszafelé, de utána meg hirtelen megindult. Tetszett is az érzés, amint nyomaték is erő is hirtelen jön meg a kezdeti tétlenség után, "szökkenve" ment....tudtam, hogy nem igazán normális ez, és egyre romlott az alsó fordulatszám tartomány. miután leellenőriztem a légszűrőt, levegőcsövet, gumi harmonikát szakadás repedés után kutatva megláttam a szépen szétrohadt elmálott hátsó kartergázcsövet. bilincs mentén tőben elszakadva. Reméltem, hogy ez lesz a gond.
A csövet nem tartja egyik ismert autó alkatrészes sem, vagy rendelésre jó drágán, végül egy mezőgazdasági gép-alkatrész boltban kaptam méretre vágva 215 stabil magyar forintért.Lényeg, hogy olajálló legyen a cső! Cserét házilag oldottam meg, motortér burkolatot le kell venni. új "slag" bilincsel raktam vissza.


Iszonyúan csikorgott már, szinte folyamatosan menet közben is sírt. Hátsó fékbetétek és tárcsák lecserélődtek, berohadt munkahenger feljavítva. Közben persze megnéztem mi minden vár még rá. futómű kaszni, mindbe alaposan bele kell nyúlni :(
Itt volt az ideje az olajcserének. A légszűrő ugyan koszos volt, de nem volt annyira mocskos, mint vártam főleg úgy, hogy egy 100mm átmérőjű cső akadály nélkül vezeti rá a menetszelet közvetlenül a ködlámpa mellől. A légszűrő házban is csak két kis levél volt az összes szemét. A légszűrőház javított csavarjai is jól vizsgáztak, gond nélkül szét lehetett szedni és össze lehetett rakni.




