Blog

>> Autóápoláshornyak2 // Alfa 147 1.9 JTD Distinctive // 2016-02-14

Vásárlás utáni első nagytakarítás során készítettem pár képet, bár nem lettek túl jó minőségűek, köszönhetően a fénycsőnek.

 
>> Szervizmajorchris // Alfa 156 TS 2.0 // 2016-02-14

Vezérlés és olajcsere 239 ezer km-nél

 

Tegnap reggel indulás előtt vettem észre, hogy a két végén a ragasztás végleg elengedte. Gyors megoldásként kék ragasztó szalaggal rögzítettem.
A talin megnéztem a ragasztott rendszámokat és arra jutottam, hogy sima felületre ragasztva ott marad. A Giulietta tartója viszont nem sima, így a víz alá tud menni. Az elméletemet igazolja az is, hogy az összes ragasztó a rendszám hátulján maradt. A műanyagon csak nyomokban. Érdekes, hogy a középső részét még így is alig tudtam lefeszegetni, csak a két vége lefegett.
Első lépésként simára csiszoltam a műanyagot. Higítós, acetonos, majd féktisztítós tisztítás után újra ragasztottam. Hajszárítóval sokat melegítettem.
Ott is maradt. Kíváncsi leszek, hogy meddig.
Miközben csiszolgattam a kutyus az ablakon keresztül szemmel tartott :-)

 
>> SzervizZabbancs // Alfa 155 1.8 TS 8V // 2016-02-14

Két és fél év alatt most először "hagyott cserben".
Péntek reggel beültem és amikor ki akartam tolatni a garázs elöl már éreztem a váltón, hogy valami nem stimmel. Próbáltam rükvercbe rakni de semmi... Csak 3-as és 4-es volt a kocsin. Bíztam benne, hogy "csak" váltó rudazat és ezzel hagytam is a dolgot, mivel mennem kellett melóba. Ahogy haza értem du, azzal kezdtem, hogy kitoltam a kocsit a garázs elöl, majd 3-asba szépen óvatosan elevickéltem apóshoz (ott van akna).
Alánéztem és rögtön láttam, hogy bizony váltó rudazat. El tört az egyik... Akinek van 155-öse tudja, hogy új alkatrészeket ehez egyre nehezebb kapni, a rudazat pont ilyen... mivel nem volt, és elérhető távolságba bontva se találtam, így alternatív módszert választottam: heggesztés. Találtam is egy embert aki tudott alut heggeszteni, szépen megcsinálta, vissza dobtam a helyére és már működik is :)

 
>> Autóápolásmizooo // Alfa 159 1.9 JTDm 16v Turismo // 2016-02-14

Mivel a gyári külső tükreim elkezdtek vakulni a széleken, vettem TYC utánygyártott külső tükörlapokat. A régieket a telefon tartóm tappancsával húztam ki a helyükről.

 
>> SzervizZabbancs // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2016-02-14

Kezd össze állni a gép. Ma lecseréltem az összes folyadékot:
- váltó olaj: Tutela ZC 75 synthetic
- szervó olaj: Tutela GI/A
- motor olaj: Selénia Racing 10W60
- hűtővíz: Unix-os :)
- szélvédőmosó :)
Továbbá levegőszűrő (Tecneco), olajszűrő (Valeo) is cserélve lett.

Szervócsöveknél a réztömítéseknél engedte magából az olajat. Kb 1,5 órás rohangálás után találtam ugyan olyan réz tömítéseket, ezeket is cseréltem, most már nem folyik sehol semmi olaj :)

Lápák a helyükön, lökös is vissza ment. Hamarosan mehetünk rendszámért :)

 

Immáron hagyomány, hogy a tali mentes időszakban a 159 kemény mag összejön egyet bowlingozni, dumálni, autózni, enni...
Ma vegyült egy fehér bárány is a fekete nyájba, viszont mindenki szeretettel fogadta.
Bowlingban a LUX 640 tarolt. A második gazdája lett az első, az első meg a második :-)

Viszlát a VTT-n!
...vagy a Selenia Rally-n!

>> AutóápolásSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2016-02-14

Valentin nap alkalmából löttem pár fotót a recska albumomba.

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2016-02-14

A szerelőnek ma sikerült ráérnie, így vittem hozzá reggel 8-ra a gépet.
Cserélve lett a gázolajszűrő, a légszűrő, és az olaj és olajszűrő.
A pollenszűrőt majd magam cserélem, egybe kötöm majd egy klímafertőtlenítéssel.
Km óra állás: 260417km

Ui.:
Észre kellett vennem, hogy lyukas a kiegyenlítő tartály két helyen is...
Miféle anyagból van ez, hogy 10év után csak úgy magától ki kell lyukadnia...

Este begurultam Csabi barátom műhelyébe.
A csápos emelő mindig nem teljesen oké, így megküzdött, mire 1 méterre felemelte az Arkangyal 1700 kg-ját.
Kezdtünk a fontosabbal: rövid oldal kihajtás, féltengely szimering csere. Sajnos a váltó csapágyazás során a féltengely ki-be rakását nem díjazta, elkezdett szivárogni. Mára már nagyon utam a menstruációt, de sajnos csak most volt szabad időpont a műhelyben.
A művelet elég gyorsan megvolt, nem volt semmi komplikáció. Az elszivárgott olajat természetesen pótoltuk.
Amíg Csabi ezzel dolgozott, én kibontottam a kökhárítóból a ködlámpát, majd belepasszintottam a KEETEC nappali menetfény/ködlámpa kombót. (1 és 2 fotók)
Ahhoz képest, hogy ALFA 159-hez árulják, a fülek ugyan rendben megvoltak, de a furatok helye nem passzolt, ráadásul az új lámpatest két felső fülének csináltak egy derékszögű háromszög alakú merevítést műanyagból, emit ki kellett vágni, mert attól nem ment a helyére a lámpatest. A furatok pontatlanságán úgy segítettünk, hogy az új lámpatest furatait ovális formájúra bővítettük, így még nem meghúzott csavarokkal könnyen lehetett pozícionálni. Gyakorlatilag ezzel a megoldással a gyári ködlámpa bármikor simán visszarakható.
A cserét egyébként az indokolta, hogy a gyári ködlámpám beázott és a foncsor alul egy sávban be volt sárgulva illetve rozsdásodva (3 fotó). A gyári ködlámpa ugyanennyiben került mint ez a nappali menetfénnyel kombinált. Ezért inkább ezt vettem.
Olyannyira, hogy a gyári ködlámpa vezetékét is a helyén hagytam a lökhárító aljában. Mivel ez a kábelköteg rögzítve van, ehhez rögzítettem gyorskötözővel az új ködlámpa kábelét. A nappali menetfény/ködlámpa vezérlő elektronika doboza (vízálló) 3M öntapadóval van ellátva alul, így azt is simán rögzíteni tudtam a lökhárító aljában. Sehonnan nem látszik, hogy ott van.
A bekötését Csabi végezte. A test az akksira került, a ködlámpa oldali vezeték bekötési pontját Csabi kikereste az akksi melletti biztosítékdobozban, míg a másik vezeték rá lett kötve a bal oldali tompított vezetékkötelében valamelyik vezetékre. Csabi persze pontosan tudta melyikre kell kötni, de én ehhez nem értek.
A lényeg, hogy úgy működik ahogy kell: gyújtás ráadásánal magától felkapcsol a nappali menetfény, ha felkapcsolom a helyzetjelzőt, vagy a tompítottat, akkor kialszik a menetfény, a gyári elülső ködlámpa kapcsoló megnyomásakor pedig kapcsol a menetfény lámpatestben lévő ködlámpa LED. Nappali menetfény állapotban csak a lámpatestben körben egy sávban világítanak a LED-ek (angel-eye). Nagyon jó a fénye, bár a ködlámpa részre majd ködben kíváncsi leszek.

Költségeim
KEETEC menetfény/ködlámpa: 32.000,- Ft
szimering:
váltóolaj 1L:
munkadíj:
összesen: