Blog
Hibamentesen tettem el szeptemberben a garázsba az autót. Most márciusban előveszem, a kijelző meg ilyen fura lett :(
Picsába.

Ez úgy elaludt ősszel mikor betettem a garázsba, hogy fel sem akart kelni tavasszal.
Bedugtam a 220 ba pár napra.

Vezető és utasoldali ablakfelhúzó panel csere. Csúnyák voltak. Bontott, de szép állapotú alkatrészt sikerült szereznie a Zolikának a Csabo22 től. Beszerelés után a km óra villog. Majd valami szakember ezt is orvosolja, ha lesz rá időm.
Szivárgott egy vízcső. Sajnos mire észrevettem és orvosoltam a problémát, elkezdett elég drasztikusan fogyni a hűtővizem. Láttam már a szomorú végét. Utólag elnézve, a kék Paraflu fagyálló is nem oda való nyomokat hagyott a hengerfejen és a pakolásán.
Következők történtek:
- hengerfejet köszörülték
- új szelepszár szimmeringek (Elring)
- új szelepvezetők
- 3 új szelep
- átnézték a hidrótőkéket
- javítottak 7 menetet
Nem lett volna muszáj, de ha már lent volt a hengerfej, cserélve lettek:
- gyűrűk (Göetze)
- hajtórúdcsapágyak (Glyco)
További alkatrészek:
- hengerfej pakolás
- hengerfej csavarok (Elring)
- szívó/ kipufogó oldali tömítés (Payen)
- vezérmű-/ balansz szíj (Dayco)
- szűrők (Mann)
- olaj (Motul 10W60)
- 3db. vezérlés burkolat
- gyári 100k gyertyák
A szerelésért köszönet Cola cartársnak.









Ma ismet kapott fóliat pár dolog ! Kicsit feldobtuk a kopott műanyagokat! Pussz feljavítottuk a kopott ablaktőrlőket! :-)





Tehát az autó az elmúlt két hetet Zé-nél töltötte, aki a következő problémákat orvosolta:
- Lecserélte az olajat és a szűrőket
- Kicserélte a vezérlés módosítót
- Kicserélte elől a lengőkarokat és a stab pálcákat (már nem fordul maga alá a mindenség kanyarodásnál), valamint egy fékcsövet
- Megjavította a tető elektromos részét
- Beállította az ablakot és az ajtókat
- Tett bele egy motoros antennát
- Megjavította a motortér zárat
- Megjavított valamit az önindítón is, már nem sikolt fel indításnál
A hűtőcsere elmaradt, az majd jövőre jön egy kuplungozással együtt. Az autó megkapta az üzembiztos jelzőt :)
A dolog ott kezdődik, mikor megvette az autót 2 db horpadás volt a bal hátsó ajtón. A szokásos rá nyitásoknak köszönhetően. Eléggé zavart meg kell, hogy mondjam, mert ez a 2 hiba midig oda vonzotta a tekintetem és másét is. Fényezni ezért nem akartam meg amúgy sem, mert minden elem gyári rajta. Aztán ez egyik nap bejött a cégekhez, ahol dolgozom egy úri ember aki pont ezzel foglalkozni fényezés nélkül horpadásokat javít és mint utólag kiderült nagyon profi! Mondta, hogy tart bemutatót így a kolléganőm Matiza és az Alfa lett az "áldozat" és negyed óra múlva huss mint ha soha nem is lett volna horpadás innen is nagyon köszönöm neki! A cég akinél dolgozik az IronTech http://www.irontechitalia.com/mag/ én csak ajánlani tudom őket nagyon megvagyok elégedve. Sajnos képet nem csináltam az előtte és utána lévő állapotról olyan gyorsan történt minden.Ráadásképpen a cégük is olasz és egy fekete olasz rendszámú Grande Puntoval volt.Közben csináltam képet milyen lett és egy másik képen nagyítva látszik milyen volt, be karikáztam. Előben sokkal de sokkal feltűnőbb volt.



Ma végre eljutottam addig, hogy foglalkozzak a rádió témával. A rádió mostanában nem működött, csak be- és kikapcsolni lehetett, viszont semmi mást. Ez zavaró volt, mivel egyik csatornára sem volt állítva, így sistergés jött ki belőle, semmilyen gomb nem reagált a nyomkodásra. Ma kaptam egy cartárstól egy ugyanilyen rádiót, hogy megnézzem, ezzel lehet a gond, vagy tiltásom van a Body computerben. A berakás és kód után a csererádió egyből működött, a kormányvezérlő gombok is tették a dolgukat minden probléma nélkül Egyedül a rádió infót nem küldi ki a műszerfal kijelzőre, de annyi baj legyen. Most, hogy tudom, nincs baj, a kölcsönrádióval elleszek addig, míg az Androidos fejegységet be nem szerzem.
Persze ahogy jött a hang végre, a pulzusom is megemelkedett, majd vissza is állt azért hamar, mikor megint csak a középhang túltengést hallgathattam. Hát igen, a gyári még mindig kiábrándító. Így hangszórócsere is következik. Kiszedve az első csipogó rácsát lemértem a a tartó rész átmérőjét. Sajnos a kinézett komponens rendszerek (Hertz ESK, JBL GT, Kicx ICQ) így komoly és visszafordíthatatlan berhelés nélkül nem mennek bele, viszont a Hertz DSK-ja igen. Ez egy jobb fejegységgel meghajtva nekem elegendő hangzást adhat, erősítőben és ládában eddig sem gondolkodtam.
Áprilisban folytatódik a hifi projekt. :)
Bár nem volt semmi baj, de úgy gondoltam nem árt, ha végeztetek egy futóműállítást. Eredetileg a nyári gumik felhelyezése után akartam ezt megejteni, de mivel az nem gyári felniken lesz, a futóművesek pedig azt ajánlották, hogy ezt gyári felnire érdemes elvégeztetni, ezért csere előtt ejtettem meg a dolgot.
Ahogy láttam, a felhelyezett lézeres mérőkészülékek real-time továbbították az adatokat a computerre, az pedig kijelezte, hogy milyen szögben áll a kerék és ennek függvényében tekergette a csavarokat a szaki. Különbséget nem érzek, de remélhetőleg az utángyártott felnikkel is jó lesz így.


