Blog
2016 augusztusa óta van fent a króm kipufogóvég és azóta nem nyúltam hozzá.
Ideje volt már, mert nem tündökölt már régi fényében. Igazából elég szarul nézett ki.
Vettem hozzá egy króm polír pasztát és egy mosogató szivaccsal (melynek egyik fele puhább, a másik érdes) nekiestem.
Először a külsejét súroltam le jó alaposan. Alá kellett feküdni, hogy tényleg mindenhol elérjem, de sikerült szépen megsuvickolni minden részét kívülről.
Utána, gondoltam, nekiesek a belsejének is, amíg bírja a szivacs, de éreztem, hogy ha tudna beszélni már jelezné: "Figyelj, azért a lófasznak is van vége!"
Így csak egy nekifutásra jól megsúroltam, ahol értem és ezzel egyelőre letudtam a kipufogóvég ápolását.



Vezérlés csere görgőkkel szíjakkal és vízpumpával
Levegőszűrő csere
Olajcsere (Castrol Edge 5W-40)
Olajszűrő csere
Üzemanyag szűrő csere
Új scudetto a régi kopottas helyére
Új TEXTAR hátsó féktárcsák és TEXTAR fékbetétek. A régi elkopott.
31.000 HUF 262.500km
Leégett a foncsor a jobb első ködlámpában.
Rendeltem újat, de halogattam a cserét pár hétig, mert az irodalom szerint le kell szedni a lököst, amihez nem sok kedvem volt. Ma megnéztem azért, hogy tényleg le kell-e, de erre egyáltalán nem volt szükség, elég volt a lámpa körüli lemezt lepattintani, alatta ott volt három csavar ami rögzítette a lámpákat. Az egész nem volt 10 perc.
Képek: előtte -- utána




Egy éve cseréltem, de megint kopottas lett. Így újra kicseréltem őket. Kb. öt perc volt a csere. Lásd korábbi blogom.


A nyári gumikban nem kevés kilométer lehet, láthatóan még a FAM-tól származtak. Én még egy szezonnal megkínáltam tavaly, de ennyi, itt a vége. Egy szezont még ki lehetett volna szenvedni belőle. Viszont az autó bevált, pontosan tudom mi a tervem vele, kár ezt halogatni. Az én biztonságom minden méter amit jó gumikon gurulok.
Nem mellesleg hangja is volt már a Conti garnitúrának. Hogy anyagából adódóan, vagy már fűrészfogasra kopott kicsit, nem tudom. Az biztos, hogy az új Vredestein Ultrac Satin-ok kézzel tapogatva sokkal puhábbak.
A méret ugyanaz (235/40 zr19) mégis a Contik valahogy jobban összefeszültek rajta. Az új normálisabban áll a felnin. Eddig ennyi.
Remélem a puha párductappancsok autópályán is csendben suhannak majd.


Takaró eltávolítását követően az első észrevételem az volt, hogy az ajtó nyitása után nem világít a műszerfal és a legkisebb fogyasztó sem ad jelet magáról. Aksi megadta magát, nem meglepő, mivel 8 éves gyári darab volt benne, de ezt ősszel már tudtam, hogy csere érett, ezért nem is távolítottam el belőle. Mérés után 5,1 V-ot produkált, így csere. Banner 62 Ah-s gyári mérettel megegyező aksi került bele. Plug & play! Csere közben észrevettem, hogy az egyik aksit rögzítő fém elemet megtámadta a rozsda, így kezeletlenül nem akartam visszatenni. Ha már kivettem és látván az anyagminőséget, úgy döntöttem nem teszem vissza, hanem lecserélem savállóra. Gondolkodtam, hogy komoly tartó szerepe nincs illetve nehéz is, így minek gyártom le savállóból, megcsináltam alumíniumból a gyári mintára. (4. kép, balról: gyári darab, saválló, alu) Súlya 1/3-a a gyárinak, így súlycsökkentést értem el. Persze jelentéktelen, de kellemes érzés tölt el, ha eszembe jut. :)
Majd kihasználva egy száraz, napos szombat délutánt, letisztítottam majd leápoltam a bőr felületeket az autóban. A leggyakoribb igénybevétel miatt a bal első ülést a belépőnél háromszor is átkentem. Frissességet, megújulást kölcsönözve a bőr felületeknek. Műveletet Sonax termékek alkalmazásával végeztem. Jó cuccok. Április 19.-én pedig ellátogatok Várpalotára, kötelező folyadékok, szűrők cseréjére.






Igaz, vagy 5 éve el vagyok maradva a Ts blogjával, de innen folytatom, illetve majd elkérem a szerelőmtől is az elmúlt 5 év anyagát. Most egy sima olajcsere volt szűrőkkel.