Blog
Már egy ideje a polcon pihentek a stabilizátor összekötők hátra. Várták a mai napot, amiről úgy gondoltam, hogy ideális lesz a cserére. Megy ez hipp-hopp. Vagy nem. Az első csavarral vagy két órát szopattam magam. Hogy miért, azt nem tudom. A többivel már nem is próbálkoztam, csak nyissz. Szakszerű kiszerelést követően már gyerekjáték volt a dolog. A jobb hátsó volt a rosszabb állapotú, az anya mögött már kirágódott a gömbfej szára, és lötyögött. Próbaút majd, ha újra üzemképes lesz.
Km: 165134
Néhány hónapja felmerült bennem a gondolat, hogy vásárolni kellene egy régi 33-ast, amíg lehet egyáltalán kapni... Az már látszik, hogy a kínálat szűkül, a szebb példányok ára pedig megindult felfelé. Nem szerepelt a prioritásaim között a vásárlás, de észben tartottam a dolgot. Ami még kritérium volt, hogy mivel a Spider-projekt van folyamatban, és egyszerre csak egy, ezért olyan autó lenne érdekes, ami külföldi, vagy egyéb módon forgalomból kivont - azaz nincsenek alvó költségei, míg el nem jön az ideje.
Aztán egy szép napon az egyik cartárs feladott egy hirdetést itt a fórumon, hogy 2db forgalmi nélküli 33-as keresi új gazdáját. Felvettem a kapcsolatot, és egy nagyon baráti árat kaptam, aminek okán le is egyeztettük a megtekintés időpontját. Külön öröm volt, hogy az autó szlovén származású, ezért a fent leírt kritériumoknak teljes mértékben megfelelt. Regisztrálni már nem lehetett, az EURO-1 besorolás miatt, majd csak 30 éves kora után, ha már oldtimer minősítést szerez.
A megtekintés alkalmával kiderült, ehhez nem is igényel túl nagy ráfordítást. Előző gazdája nagy szakértelemmel és műgonddal tartotta karban, ez minden porcikáján látszik. Egy-egy apró javítás szükséges csak, de az autó összképe, állapota minden előzetes várakozásomat felülmúlt. Ahogy beindult az 1.5-ös boxer, az pedig maga volt a mámor, egyből mosolyt csalt az arcomra a járása és a hangja.
Az elhozás napján egy rövid, alig 100 méteres kanyart tettem vele. Nagyon hiányozni fog a következő hat évben, hogy nem hajthatom kedvemre. Gyanítom, megszervezek pár tréleres-zárt pályás kirándulást... :)
Tehát belezúgtam, megvolt a "vigyél haza" sugallat, úgyhogy itthon pihen a garázsban. Kaptam hozzá még egy fél autónyi pótalkatrészt, úgyhogy a javításokkal sem lesz sok gond reményeim szerint.
284890km
Megtörtént az 1. olajcsere.
Xado 10w40, olajszűrő, légszűrő
Új gumik, Continental PremiumContact6. Nem a régi 215/40 méretben, mert kicsinek tűnt a kerék külső átmérője. Ezúttal 225/40 R18 lett, így már jobb a szemnek.
Szépen fut vele az autó, nem is érezni, hogy 18-as.
A SportContactban levő többletre úgy érzem nincs szükségem (elvileg amúgy se sok többlet van benne), viszont többet fogyaszt vele az autó és hamarabb elkopik.
Egy felni lett görgőzve, a többi hármat nem kellett. Nem hiába, O.Z.
Km: 182.434
A téliek ebben a szezonban futottak: 2.864 km
Összesen: 10.609 km






Felkerült végre a koptató is, kisebb átalakításon esett át, így a pereme a lökhárító széle felé haladva elvékonyodik. Kimondottan jól néz ki az autón.


Mikor hozzám került a gép, az első jel teljesen le volt kopva (első kép) , a hátsó pedig nagy részben! Így hát eldöntöttem, hogy valamit kezdek vele. GT Ɨ|ѯ cartárs jóvoltából hozzájutottam két karbon fóliás matricához, amiket felragasztottam, és még kapott egy kis pluszt is! :)


Rally után másnap nekiáltam befejeztem a hátsó fékek felújítását. Porvédők gyári újak patkók cserélve lefújva, újra zsírozva, nyergek felújítva tömítések cserélve, tárcsák rozsdásodó része, rozsdamarózva lefújva. Így már nem bántja a szemem semmi hátul. Küszöb beszerzés folyamatban utána megy küszöb cserére. Utána megcsinálom az első fékekkel is ugyanezt... Bár ott nincs rozsda csak kicsit le kell takarítani a nyergeket.


