Blog
Itt a következő. Motor billenésgátló szilentjének a cseréje. Nem egyszerű feladat, mert a kart leszerelni a motorról sok bontással járna. A helyén viszont nincs lehetőség kipréselni. Aki ezt a típust hajtja, nyilván már szembesült a kérdéssel.
Én hosszas agyalás után ezt a megoldást választottam. Megfúrtam, összeroppantottam, és kisújjal kiszedtem... :) Az új pedig könnyen bekerült a helyére. Arról elfelejtettem fotót készíteni. De mindenki el tudja képzelni...
A kiszedésről van két fotóm...
Kicsit barbár megoldásnak tűnhet. Én ezt választottam. Az eredmény tökéletes...


Üdv mindenkinek!
Rég jártam erre, most akadt egy kis időm, és pár érdekesség, amit közzéteszek, hátha valakinek hasznára válnak.
Először is a menetfény felszereléséről...
Sokat keresgéltem, nézelődtem, hogy melyik lenne a megfelelő az autóhoz. Azt hiszem a választás jól sikerült. Így nem kell fölöslegesen használni a tompított világítást, amit ugyebár szétégeti a foncsort.
A választott típus: Osram LEDriving PX-5 DRL 301
És az eredmény látható... Elég dizájnos, és elég erős fénye van.
Csak ajánlani tudom.


VTT-ről elindulva durva kávédaráló hangja lett kicsi Bellámnak 🙁 Kicsekkoláskor alánéztem hogy mi lehet a baja a katalizátorba bemenő cső leszakadt, megette az idő vasfoga 🙁 Nosza azért elindultunk mert hát haza kell jönni azért valahogy. Így hát szépen lassan 80-as tempóban utaztunk végig. Kicsit feszkós voltam emiatt az úton nehogy valami nagyobb baj is legyen ebből. Érd elött megálltunk egy benzines kútnál ahol gyorsan felhívtam Gyuri barátomat aki meg nyugtatott nem lesz semmi gond vele ha lassan megyek. Kis pihenő után folytattuk az utunkat. Épségben haza értünk szerencsére bár az a hang számomra elviselhetetlen volt. Hiába, öregszem és vágyok a csendre 😀
Reggel aztán begurultam a szervizbe hozzánk ahol az egyik srác megnézte és megállapottunk hogy egy sima csődarabbal fogja helyettesíteni a gondomat ideiglenesen.
Hamar el is készült és végre csendesen duruzsol a kis drága. Kicsit talán morgósabb lett de ez nem zavar már.
Sajnos valami oknál kifolyólag a JTD-hez nem lehet kapni komplett rendszert, vagyis inkább a hátsó dupla rendszer az ami hiánycikk a piacon. A többit belehet szeretni bár az sem olyan egyszerű. Bontottat találji meg szinte lehetetlen. Nem marad más választásom úgy látszik csak ha legyártatom csiliárdokért. No sebaj, most egyelőre nem lesz gond vele egy darabig. Nem lett egy gyári, de funkcióját el látja teljesen. Egy évet kibír remélem még aztán úgyis megy nyugdíjba egy időre 😁





Hat, lett egy GTV-m is. Vegre !
Tervek vannak, nagyon franko lesz.
Elso korben kivonattam a forgalombol ideiglenesen, es beraktam a garazsba.



Kicsit fakultnak, és csúnyácskának találtam a pajzs fekete műanyag részét, ezért úgy döntöttem, hogy felfrissítem egy kicsit. Üröm az örömben, hogy sajnos a maszkoló szalag leszedte a karbon fóliáról az írást, de ezt orvosolni fogom, és rendelek egy újat! :D




Újabb 2 évig járhatja az utakat.
Sajnos a rozsda nem kímélte az enyémet se, mindkét küszöb kilakatolva, rücsizve és festve. Extraként lelett cserélve a jobb oldali visszapillantó mert lepattogott a fekete matt rész és lötyögött is.
Kilométeróra állás: 284200 km
eresztett a jobb első. két hét alatt tök lapos lett, de 2 nap alatt is 2,5-ről lement 2,0 alá...
irány a gumis, aki megállapította, hogy felni gond.
2500 ft-ért megcsiszolta. Majd elmondta, hogy készüljek fel, hogy a többinél is ez lesz. vagy vegyek új felniket, vagy újítassam fel őket.
mindenestre most jó.
ellenben, most előjött, hogy ha balra kanyarodok, akkor úgy nyikorog, mint egy lovaskocsi...
A Selénia Rallyn véletlenül vettem észre, hogy törött a bal hátsó rugó. Egy típushiba utolért, valahol számítottam is rá, nem hangolt le különösebben.
Megrendeltem egy gyári rugót, egyelőre csak a töröttet cseréljük. Ha látok eltérést a két oldal között, akkor rendelek mégegyet, egyébként felesleges. Majd ha eltört az is.
Ha már szervizre vittem, rendeltem 5db izzítógyertyát is, tél óta panaszkodik az izzításra.
Tegnap megtörtént a csere. A kárpitok kipakolását a csomagtérből én vállaltam, a többit egy igen ügyes szerelőre bíztam. Eleinte kapták az ívet az olasz mérnökök a furán, látszólag fordítva bedugott alsó lengéscsillapító csavar miatt, de aztán megenyhült. Jól szerelhető autónak bizonyult a 159. A kárpitoknál meglepett, hogy milyen kevés patent rögzíti, és mennyire könnyű kivenni. A 146-ban van vagy 5-ször ennyi patent.
A kárpitok alatt viszont nagyon rendezett, szép, szinte ipari látvány fogadott. Ez az autó nagyon meg van építve.
Hogy haszna is legyen a blognak, a rugó így jön ki:
1. A kerék levétele után az alsó lengéscsillapító rögzítő csavar anyáját le kell venni.
2. A teljes teleszkóp egységet a kasznihoz rögzítő 4 csavart ki kell venni (kerékdob felől), ekkor már érdemes a rugóösszehúzóval a rugót összehúzni.
3. ülést előre hajtani, kárpitokat, szigetelő szivacsokat kirámolni. Ezen kár spórolni, tényleg pár perc, egy kis odafigyeléssel szépen kijönnek a patentok, nem törnek.
4. a lengéscsillapító tetején lévő anyát és gumírozott leszorítót le kel venni.
5. a lengéscsillapító egység ezután kifordul annyira (ha összehúztuk a rugót), hogy az alsó anya kihúzható!
6. alkatrészek összejelölése, mi merre nézett
7. rugó csere, lengéscsillapító egység összerakása
8. rugóösszehúzóval ismét húzzuk össze a rugót, így fog visszamenni a helyére.
9-10... rakjuk össze amit szétszedtünk
Elsőre nagyobb szívásnak tűnik, mint amekkora valójában. Megfelelő szerszámokkal nem bonyolult művelet.
Ami még a szerelőt is meglepte, hogy az izzítógyertyákat mennyire könnyű cserélni. Semmit nem kell bontani, semmi nem volt felkokszolódva, csak simán ki kellett tekerni a régit, be az újat.
Én még itthon, mivel gázolajszagot éreztem hazafelé, kicseréltem egy résolajcsövet. Az izzítógyertya cserekor kapott annyi stresszt, hogy megadta magát. Hála az égnek, hogy így. Azt a csövet valaki már cserélte, de olyan rossz minőségűre, hogy tört a kezemben, mint a ropi.
Az autó rendben, alul, felül átnézve, még mindig olyan élmény, mint egy új autó. Nincs egy rozsdapötty, mindenhol tiszta és könnyen engedő csavarok, minden apró patent, kötegelő, műanyag a helyén.
km állás: 149070 (a fotót elfelejtettem)






