Blog
Ismét Miskolcon voltam napokig, így Vittorio megint rendbe rakta az autó elejét. Többször emiatt nem szeretnék menni hozzá!

-Műszaki vizsga
-Első féktárcsák cseréje, ráztak, ütöttek
-Bal első toronyszilent csere
-Olaj és szűrők cseréje
-Centírozás
-Hátsó ablaktörlő lapát csere
-Rendszámtábla világítás csere
85000HUF
Mivel ki lett cserélve a törött rugó és kissé korrodált volt a rugótányér, ezért úgy döntöttem, hogy lecserélem a lengéscsillapítókat is (KYB) de, hogy egy kicsit szakos is legyen a porvédőből is újak lettek felrakva. Illetve mivel benéztem az időt és az éves szerviznél elfelejtettem a vezérlés is le lett cserélve vízpumpástól (RicambiOriginali). És ha ez nem lett volna elég, megleptem magunkat egy új ajtóhatárolóval, mivel a megvásárlás óta úgy ropogott, mint az ólajtó. :) Költségeket tovább szaporítva volt egy műszaki vizsga is, meg megjött a gépjárműadó is. (ezen költségek nem itt szerepelnek) :(






Hosszabb ideje nem jegyzeteltem be ide a történéseket, rengeteg dolgom volt / van a 166 csoporttal és az Alfás Barátokkal a FB-on . Tehát :
VOlt azóta 3 olajcserém, januárban a Fiat Ring-nél nagynyomású felújítás, lengőkarcsere elöl, hosszbordás , görgőkkel, feszítővel, vezérműszíj a görgőkkel, mind cserélve . Nem mvoltam elégedett, Gyula barátom kicserélte a két felső lengőkart . Kokos László felújította a komplett farát , kicseréltük mind a 4 lengéscsillapítót és a rugókat is . Kapott zsírúj generátort is a nyáron. Közben sikeresen lement a 166 találkozó Augusztus 11-én , a Tiszaföldvári fürdőben . Képeket hamarosan feltöltök egy új blogbejegyzés alatt . ! Most a 3. futóműbeállításra készülök, mert itt Szolnokon egyszerűen mindenki fasz hozzá , ezért elutazom Szekszárdra , ahol már "láttak ilyet " :D . Tegnapelőtt egy teherautó felvert egy kavicsot a szélvédőmbe , a csere a héten meg lesz ejtve.
Sikeres műszaki vizsga. Újabb 2evre hivatalos az autó. Továbbra is hibátlan.
A téli leállás előtt ma volt egy átfogó ellenőrzés. Minden rendben. A klíma annyira jó hogy 4 fokos levegőt tud fújni a ventillátor.
Pár napja elkezdett durva hangokat kiadni a bal első ablakemelő. Recsegett, ropogott, fémes súrlódó hangot adott. Tegnap szétszedtem. A bovden "szőrösödött ki" 2 helyen.
A Bárdinál tudtak délutánra prezentálni alkatrészt, így onnan szereztem be.
Tegnap eljátszottam vele egy bő órát, mire szét mertem annyira szedni, hogy látszódjon mi a baj. A mai szerelés már gyorsabban ment.
Mivel a zárólemezt is le kell venni, így az is új tömítést kapott, ezzel kiiktattam egy potenciális beázási pontot.




A történet rögtön egy dupla szívással kezdődött... történt ugyanis, hogy a kiírt szept. 15.-i dátumra pár napja készülődvén, jött a hír, hogy a páromnak pont aznapra kollégás családi napot szerveztek... király... Eljött a nagy nap, irány az M7 Nagykanizsa... ám ez Bözsinek nem tetszett, így még Velence előtt egyszer csak egy fékezés alkalmával elvette a fékrásegítést úgy 130-140-nél. A fékpedál, mintha kőből lenne... szép óvatosan kigurultam és lassítgattam az első kijárathoz, ami a velencei volt. A parkolóban kicsit kutakodtam és mivel minden jónak nézett ki, lehúztam a vákuumcsövet és sajna egyáltalán nem szívta be az ujjamat. Nem vállaltam így a hosszú utat, ezért inkább óvatosan haza poroszkáltunk az országúton 60-70-el. Szerencsésen hazaértünk. :)
Az érdekes a dologban, hogy valamely okból kifolyólag, bár folyamatos olajzást kap a szivattyú, mégis a tengelykapcsolatnál el tud nyalódni. A vezérmű tengelyről kapja a meghajtást és olajzást. Talán meg tud akadni egy pillanatra és annyi elég is neki, mikor már a sokadik kis akadás történik... nem tudom, csak gyanítom!
Tegnap kiugrottam Marklarhoz és hoztam egy javítottat, amin ez a nyalódás kis ráhegesztéssel lett pótolva. Sajnos itthon derült ki, hogy bár teljesen megegyezőnek látszik az enyémmel, sajnos a vez.tengely végével csatlakozó rész egy mm-el vastagabb. Tehát van 8 mm-es és 9 mm-es. Az enyém 8, amit meg hoztam persze 9 mm volt. Minderre tegnap derítettem fényt némi próbálkozással és tolómércézéssel.
Ma visszavittem a nagyot és vittem magammal a saccvasamat,hogy méricskélhessek. Szerencsére találtam is egy megfelelőt, amit jól kipucoltam és beszereltem. Szuper lett! Szinte jobb is, mint annak előtte! :)
A régimet elteszem tarcsiba és fölhegesztem, hogy ha esetleg megint kellene, legyen cseredarab.
251.076 km








Valójában már mumifikálódott...
Évekkel ezelôtt apám cserélte volna de beleszakadt neki és bennenaradt.
Májusban Vittorioék kompletten cserélték volna, fújták, melegítették, de csak nem adta magát.
Bontani nem akartunk, ezért maradt még, majd egy városi út alkalmával egyszerûen kilôtt, gondolom az elôzmények hatással voltak rá.
Így a 4. gyertya is új lett, bontás nélkül :-)
