Blog
A tegnapi időpontot átraktuk mára.
Jó is volt, mert tegnap jött meg a biztosítótól az igazolás egy zöldkártya formájában.
PHuBi-t egyedül teljesítette a vizsgát, amikor elhoztam nem volt rá panasz.
Óraállás: 77.565 km
Mióta nálam van 22.065 km-t tettünk meg :-)
Augusztus elején, menet közben a motor megállt..és nem indult. befecskendező hibat jelzett, de a vezérlő hibásodott meg. Cserélve.

Műszaki előtti átvizsgáláson a lengéscsillapítók cseréjét és a első jobb felső lengőkart javasolták cserélni. Ma meg is történt, Bendix gátlókra és trw lengőkarra lettek cserélve. Emellett hátsó fékcsöveket és fékolajat cseréltettem még.
Sikeresen levizsgázott 2021. okróber 13-ig érvényes a műszakink.


Ki lett cserélve a kézifék kötél ,mert beton volt ,és fogni is minimálisan fogott. Most patent.
Kivettem a gumi dugókat és sikaflex üregvédővel kifújtam a küszöböket.




Elérkezett az újabb olajcsere, plusz minden szűrő, klímatisztítás.
Elől kotyogott valami a jobb elejében. A felső lengőkar gömbfeje volt az. Mindkét oldalt cserélni kellett, de a poliuretán szilent még mindig tart, ezért az visszakerült. Úgy néz ki jó vétel volt :) Mióta nálam van kb 70 ezret kibírt már, lehet ,hogy tényleg örökös? :D
Állandóan túltöltött a turbó. Ezeknek a 136 lovasoknak elég gyakori problém, hogy megragad a Geojuk. Sajnos ez történt az enyémmel is, kicsit már hordta az olajat is, megérett egy cserére. Kapott egy IHI-t ezzel nem lesz gond soha, azt mondják... :)
Azóta nincs is hibakód...
Újra öröm vezetni :)
230790 km
Kötelező dolgok letudva:
- Olajszűrő
- Olaj (Selenia WR 5W-40)
- Üzemanyagszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
km állás: 206.858km

Húztam egy kicsit a kéziféken hogy holnap ne kifogásolják a műszakin hogy fent fog.
Ja, megjött a zöldkártya is a biztosítótól.


Mától magyar rendszámmal rója az utakat.
Új stabpálcák (Lemförder) mindkét oldalon, Strongflex szilentek a felső lengőkarokban, gömbfej betonmerevre felújítva szintén mindkét oldalt.
Volt egy rugótörés a bal oldalon, mindkét oldalt új rugó, illetve a dobbetétek mögött alvázvédelem.
Ezeket megkoronázta egy futóműállítás.
Csend és feszesség újra.


Az autó kintről jött (német). A futóművön volt rozsda amit el kellett tüntetni. A fékeket is felújÍtottam. A nyergeket lefestettem pirosra. Az első féket kompletten cserélni kellett, a hátsó csak tisztÍtást és festést kapott.
A bölcsőt elvittem homok szórózni és porfestetni. A kipufogót is kompletten cserélni kellett a katalizátor után a rezonátor szét volt szakadva a utolsó dob lemeze el volt rohadva. Az autó kapott egy alvázvédelmet illetve ki lett fújva a küszöb üregvédővel.
A futóművet is kellett javÍtani, mivel a tornycsapágy is oda volt. Először rossz lett rendelve, de azt kicserélték és OPEL Corsa gyári toronycsapágy került bele.
A kuplung finoman járt Így az tuti volt cserélve, viszont a féltengely tömÍtéseket tuti nem cserélték, mert olajos volt a környéke. Azokat kicseréltem és ezzel együtt cserélve lett a kapcsolótengely szimering is. Így új olaj került a váltóba.
Az utolsó dolog az a fékcsövek voltak. Sajna volt rajta felületi rozsda és nem éreztem biztonságosnak, ezért cseréltem a hátsó részt. Van nálunk egy cég amelyik fékcső gyártással foglalkozik. Elmentem hozzájuk a méretekkel és az orrom előtt csinálták meg és nem fizettem érte 5000 ft se. Peddig a hátsó rész cseréltem kompletten a vezető üléstől! Ez már tuti nem rohad el mivel rézböl van.







