Blog

>> Szervizgottfriedg // Alfa 147 1.6TS eco // 2019-10-24

Az autóban utólagos xenonnal szerelt fényszórók voltak (csak a refiben), de én nem mertem megkockáztatni, hogy műszakin, vagy útközben kiszúrják, így inkább vettem bontott gyári fényszórókat (a módosítottak úgyis párásodtak). Ráadásul gyakorlatilag ingyen volt, mert 15000ft volt a pár fényszóró és ugyanennyiért elmentek a xenonosok.

+izzók:
refibe: Osram original line 1780ft/2db
tompítottba: Osram Night breaker silver 3890ft/2db
helyzetjelző: Phillips original vision 1990ft/2db

Törött volt mindkét C oszlopon a takaróműanyag és a csomagtérvilágítás is el volt törve, így kijárt a helyéről.
Bontott műanyagok: 2x3000ft

kuplungpedálra gyári, jó állapotú, bontott gumi+3db kárpitpatent a csomagtér szőnyegéhez.
2000ft

A kalaptartót nagyon csúnyán kiszívta a nap, így Tatán, Rolan Trencsiknél vettem gyári újat.
8000ft

Aztán eljött a legfájdalmasabb rész, a küszöbök javítása:
új küszöbök: 2x20000ft
lakatos munkadíja (2küszöb+sárvédő kozmetika): 70000ft

Közben középboxot is szerettem volna cserélni, mert gusztustalan módon ragadt és megfogott mindent, ami hozzáért. Végül adtunk egy esélyt a hidegzsíroldónak.
Párom néhány óra alatt lesikálta a ragacsot és egy kis Autoglymes műanyagápolós kezelés utám, nagyon szép lett. Ehhez persze ki kellett szerelni az üléseket is, így megszüntettem az eddigi forrasztott vezetékösszekötéseket és sarura illetve Wago oldható összekötőre cseréltem őket.
A vezető oldali ülés ülőlapját már elengedte a varrás, így ezt kiszereltem. A vezető ülésre került az utasülés ülőlapja, így a kopottabb combtámaszok a középbox oldalára kerültek. A javításig az utasülésre egy donor ülőlap került.
fényezés a 3 elemre: 80000ft

 

Téli kerekek cseréje.
Km.állás: 273751

Nyári gumiban most 7054km van.

 
>> Tuning és extramesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2019-10-20

Gyárilag nagyon mélyen ültek a gyári 17-es kerekek, régóta terveztem, hogy korrigáljam a mérnökök hibáját. Így került alá másodkézből minőségi alu-mg ötvözet (nem esztergált, dög nehéz acél) NOVITEC (by Eibach) 15 mm-es pogácsa, húsz hosszabb csavarral, melyekhez a 17-es kulcs már nem jó, ezek feje 19-es. Szerencsére a viperás nyomatékos kerékkulccsal egy fordítással mindkettő használható :)
Az autó most néz ki úgy, ahogy ki kellett volna guruljon a gyárból! Az úttartása pedig sokkal, de sokkal jobb lett. ;)
Az utolsó kép akart lenni az előtte-utána változat, de már utólag látom, ebből a szögből pont szinte semmi nem látszik :D Azért az első tengelyen még így az, hogy mennyire bután álltak a kerekek, a hátsónál a gumi hátsó részén a fénytörést érdemes hasonlítani. Pont jó. Előre szerintem a 20-as jobb lenne. Majd legközelebb, de akkor már 18"-os kerekekkel...

>> Szervizsparco // Alfa Spider / GTV Cup 2.0 TS // 2019-10-23

Kapott az autó egy új flexi csövet, mert ki volt szakadva a régi.
Kipuff rendszer hibátlan, alja rendben.
Km: 221.000

 

A leállás utáni feladatok:
- féltengelycsuklók cseréje (3 csukló megvan)
- olajcsere a tetőnyitó hidraulikában (olaj megvan - Tutela GI/R))
- felnik festése (Alutigris 2007 Kft. - Veszprém, Hold u. 12)
- tempomat kapcsolók fejlesztése (kapcsolók vannak)
- töltéshez gyors csatlakozó beszerelés (C-TEK ellendarab kell)
- jobbos biztonsági öv patent cseréje (patent ebay-en megrendelve)
- belső világítás nem működik (LED van benne, kiégett?)
- ablalkosó cső cseréje a lapátokon (thx HaNGya)

A nappali menetfény beszereléséről még nem tettem le, csak még nem találtam megfelelőt.

 
>> EseményFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2019-10-23

A jeles napon megtartottuk az évadzáró spider találkozót Zselé főszervezőnkel és Piritu totóval ( ezt kihagytam).7 órakkor indultunk Kristóffal már leengedett tetővel, M7 tali a pesti brigáddal és irány a Huszár étterem.Pont egyszerre érkeztünk a többiekkel jól kijött.Ismerkedès az ismeretlenekkel beszélgetés reggeli egy kis mustra és a szlalom.Kellemes társaság és jó hangulat alakult ki.Elindultunk a közös kocsikázásra melynek a felén defektet kaptam amit a társak segítségével megoldottam és mankó kerékre cseréltem.A tervezett utat már befejeztem de Tihanyból a Csöpi kvíz után már hazaindultam a korlátozott sebességem miatt.Szép nap volt egy jó hangulatú spideres társaságban.Megtett táv kb 480 km.

 

Meggyengültek a gázrugók, cseréltem elöl és hátul is.

Első- hátsó ablaktörlő lapátok cseréje.