Blog
Elvittem megtankolni, lemosni. Otthon betolattam vele a helyére és szokásosan áttöröltem üvegtisztítós mikroszálas törlővel. Hihetetlen ahogy kinéz utána. A szalonban álltak így tükrösen csillogva az autók. Lendületet is kaptam, kitakarítottam belül is. Sőt, az egyetlen feltűnő beltéri esztétikai hibáját is megjavítottam, kicseréltem a középső légbefúvót. Kaptam, grátisz :-)





Ceréltem a főtengely szíjtárcsát(Swag) a hosszbordás szíjat(Dayco)a görgőket(BTA)a hosszbordás feszítőt(Hutchinson)


Ma elhoztam a verdát 8 hét várakozás után.(svájci import)179600km
Tegnap Erhardnál beszereztem a szükséges zsírokat a csuklókhoz.
A héten valamikor megjöttek az önzáró anyák is az összeszereléshez.
Ma kiszedtem és szétszedtem a bal féltengelyt.
Érdekes hogy a belső csukló ezen az oldalon is akad. A külső nem.
Valószínűleg a külsők mennek vissza, míg a belsők cserések lesznek.
A csuklókban lévő zsír állaga itt is nagyon híg. A külső meg helyenként mintha ki lenne kristályosodva. Szóval lejárt az idejük.
A látható rész itt is kapott egy kék festést.
Molly-t egyre jobban érdekli az autószerelés :-)









Amikor először megláttam az autót, azt gondltam ki az ördög volt képes a tökéletes állapotú fedelet ezért szétfúrni. Miért?! Egy 156-ot optikailag tuningolni? Minek? De hát nagyon megkímélt autóba botlottam, ezért elhoztam. Még egy kicsit meg is tetszett, meg eredeti fenyezés mániás vagyok, így maradt a szpojler.
Találtam Érden Petiéknél egy 98%-os színkódos fedelet. Polírozom a télen, de feltettem már.
Hát.. ilyennek kell lennie egy 156-nak. Nincs mese. A szín tökéletes, úgyhogy 130 mikron és nincs szpojler többé. Botond fiam miatt, akinek tetszett, eldobozoltam a régit.

Komplett bezerlés
Bordasszíj
Kuplung munkahenger
Alsó hűtőcső
Akku tartó, alsó kereszttartó, hűtőventilátor ház szinterezés
Motor, valtó olaj cseréje
Üregvédelem
Alváz vaxolás
Hátsó hosszlengőkar
Új motorvédő

A mai nappal elhagytam a 146-osok táborát. Részben szomorú és boldog is vagyok. Jó helyre került az autó, azt hiszem rendes gazdija lesz, szerelem volt neki első látásra a kocsim. Ezek után hamarosan másik típusban találkozhattok velem ami természetesen Alfa lesz, nemsokára kiteszem az új autóm :)
Azt nem zárójelben megjegyzem, hogy eddigi legjobb autóm ez a kis Ti volt

A bal oldali ülés külső kéder része a ki és beszállástól egy kicsit megkopott. Elvittem Takács Gabi gépjármű kárpitos barátomhoz, aki nagy precizitással és elképesztő ügyességgel teljesen újjávarázsolta. Nagyon szépen köszönöm Gabi a profi munkádat! Ha már lúd akkor legyen kövér, a könyöklőt is profihoz méltó módon átbőrözte.






Hátsó ablaktörlő csere
Leadtam szervízbe a kocsit, amik cserélve lettek:
- Bal felső lengőkar,
- Jobb hátsó rugó,
- Összes stabilizátor pálca,
- Olaj és szűrők (Selénia WR Pure Energy 5W-30).
Sajnos egy előre nem látható hiba miatt (eltört az olajszűrőház fedele) az egy napos szervíz egy hetes lett.
Kopogások, nyikorgások megszűntek a futóműben. Elsőre a Selénia sokkal jobbnak tűnik, mint a Mobil1, ami eddig a kocsiban volt.
Kilométeróra állás: 240900 km