Blog

>> EseménytheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2020-01-18

GT-nek és a 147-nek is lett végre garázsa.
Az alapot profi kőművesekre bíztam, a betont mixer hozta 6.5m3 ,C20, 6-os betonhalóval vasalva.

Az udvaron emelni kellett egy 30cm-t ez 12 teherautó földet ,és egy kamionnyi mészkövet jelentett.
Kapu elött 12 mèteren begyűrüztem az árkot teljesen ide is sok anyag kellett a befedèshez.

A garázs miatt 3 fát ki kellett vágni, és a kerítést elötte elbontani. Sok idő, munka, idegeskedés, szervezés, és pénz árán végre garázsban állnak a kocsik. A kapuk motorosan nyílnak. A kerítés egyelőre még ideiglenes, tavasszal jön az a project.

A garázs 7x6m Konstal Superline+ , +ajtóval +2db kapunyitó motorral szerelve.

 

Körforgalomból való kigyorsításnál, 4. fokozattól elmentek a lovak az autóból, olyan lett, mint egy szívó diesel.
Volt, hogy ment, volt, hogy nem.
Első körben a Map szenzort tisztitottuk meg, de nem oldotta meg a problémat, egyébkent ráfert, mert nagyon kokszos volt.
Jöhetett a diagnosztika, ami jelezte a légtömegmérő szakadást.
Pierburg légtömegmérőt vettem bele.
Csere után egy hibatörlés, és a lovak újból visszatértek.

 

Mivel ki volt szakadva a felső motortartó bak, cserélve lett (Birth).
Tavaly kaptam egy toronymerevítőt az autóhoz, most ez felszerelésre került.

 

2014 májusában volt féktárcsa és fékbetét csere az autón legutóbb, azóta kb 75 ezer km ment bele.
A féktárcsa még egy betétet simán elbír, úgyhogy a Brembo betéteket TRW-re cseréltettem.
A betétek egyenletesen voltak kopva, még pár ezer km-ert kibírt volna, de a csere mellett döntöttem.
Végre megszabadultam a sipoló Brembo betétektől így végre.
Amúgy tartós és jól fogó a Brembo, viszont melegbe, visít és sipol.
Hátul is TRW betét van Brembo max sport tárcsákkal, ott bevált, most elöl is ez a páros van már.

 

Most fél év alatt sikerült beletennem közel 10000 km-ert a nyári olajcsere óta, úgyhogy kapott ismét egy olajcserét az autó. Levegőszűrő is cserélve (Valeo).
Selenia 5w40 WR diesel, csak a szokásos.
Km óra állása: 266910 km

 
>> SzervizVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2020-01-17

Elérkezettaz újabb olajcsere ideje. Az olajszűrő MANN lett, pollenszűrő gyári utángyártott. Cserélni kellett még bal elöl a stabrúd pálcát, mert kissé kotyogott, illetve hátul, a jobb hátsó-hátsó lengőkart.

 
>> EgyébVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2020-01-18

Ideje volt már arra, hogy felkerüljön egy vonóhorog, már nem azért, mert annyit használnám, csak legyen, ha kell és ne kelljen autóért könyörögni. Diszkréten egy levehető került felrakásra, hogy az összképet ne csúfítsa el.

 
>> EseményZsolt155 // Alfa 155 2.5 V6 12V // 2019-12-30

Újabb 6 hónap pihenés. Addig kiderül a hogyan tovább. Remélem nem zsibbad el a lába a sok állásban. 🤔😁😁😁

 
>> SzervizG-MANN🍀 // Alfa Giulia 2.0 Veloce Q4 280 LE // 2020-01-17

Előírt gyári olaj (Selenia Digitek P.E. 0W-30), olajszűrő, pollenszűrő csere és új fűtő ventilátor garanciában (pici cicergő hangja volt). Légszűrő is cserélve.
Köszönöm Olaszautók Háza (Autóház Budaörs).

 
>> AutóápolásSTibi // Alfa 159 1.9 JTDm 8V // 2019-10-26

Nem voltak szépek, gondoltam lefényezem. Olvastam itt hogy nehézkes a leszedés ragacsos dzsuva van rajta gyárilag. Leszedtem (még egyszer nem állnék neki), a végeredménnyel nem vagyok tökéletesen elégedett, de bőven jobb lett mint volt. Látok rá esélyt hogy futok vele még egy kört, ezt a festéket könnyen le szedem már.
Csiszolás,Alapozás, fényezés, lakkozás volt a munkafolyamat.