Blog
Hála a magyar utak nagyszerű állapotának, egy híd dilatáción való áthajtás után eltört a bal első rugóm.
A szervizben azt javasolták, hogy legyenek cserélve a lengéscsillapítók is, mert nagyon el voltak korrodálva a rugótányérok.
Kayaba rugó és gyári lengéscsillapító került a kocsiba.
Kilométeróra állás: 247450 km
A mai napon sikerült bekötni végre a fedélzeti kamerát. Minden kábel a helyére került. 1 órás munka és szinte tökéletes végeredmény. Az eredeti gyári kábelt lecseréltem egy biztosítéktáblába köthető vezeték segítségével.





Generátor szíj 2 napig szivatott...
Nagyon könnyű szerelni, ja nem...
Kész lett.
Egy hét Brera után visszaülni nagy csalódás vagy inkább hiány érzet van bennem... Bár sokkal kényelmesebb a 159 számomra, a 2.4 dezsőkében nincs meg az az erő ami a 3.2-ben. A 3.2-vel simán ki tudtam rajtolni a gyorsforgalmi utakra míg a 2.4 erre nem képes a váltó áttétele miatt.1-es(40).
És hát ugye az a mutató is gyorsabban megy fel felé.
Valamint a hang... Bár itt szinte mindenki az 5HENGER 2.4 klek kllleeek kleeee-re gerjed, biztos bennem van a hiba hogy nem tetszik. Ellenben a 3.2 V6 olyan hangszíneken dalol ami megdobogtatja a szívem.
Azt azért leszögezném... a 3.2 is kevés ehez a tömeghez! A súly mindenhol jelenvan. Kigyorsításoknál, fékezésnél és sajnos a kanyarokban is érezhető, mindíg jenlenvan és korlátoz.
Győrőrű autok ezek, a Brera és a 159 óta nem gyártottak még egy olyan típust ami ennyire megfogott volna. Nekem a 159 jobban tetszik, a Brera viszont egy vadállat, egy igazi sportauto látszatát kelti bennem. De amint szabadjára engedném az összes lovat egyben egy hatalmas csalódás is.
Vezettem már erösebb autókat, és gyengébbeket is, gyorsabbat is de lassabbat is, és manőverezhetöbbet is szóval van viszonyítási alapom. Persze van aki más képp látja ezt, nem vagyunk egyformák, nekem ez a véleményem. Ezt csak olyan ember érti akiben szintén dobog a Cuore Sportivo...


Egy gyors töltést beiktattam, úgy tűnik a hűtő csere érett, csak a szerelőnek nincs ideje. Addig bepálni nem szeretnék. Ha addig bírja, ameddig időpontom lesz, már megérte. Figyelnem kell arra, hogy árnyékban parkoljak mindig. :-) mekkora hülyeség.
Hűtő, olaj, hátsó fék, szabadonfutó cseréje következik
Eladtuk Dörmikét az egyik ismerősünk el. Nála gondos kezekben kerül az autó.
Beépítésre került egy wiechers első felső merevitö illetve cseréltem pár műanyag elemet a motortérben melyek elfáradtak az elmúlt 17 évben.




Az autó régóta állt és a rajta lévő gumik ki voltak repedezve, pár nap után leeresztettek. Kapott négy használt, de jó állapotú gumit, ami nem ereszt és a felújítás alatt jó lesz. Ha elkészül, akkor terveim szerint kap négy új, jóminőségű papucsot :)
Régóta céges autót használok, ami sajnos nem Alfa Romeo. Szerettem volna egy "játék" autót, amit nem napi használatra, hanem élmény autózásra tudok használni. Az Alfa 75 gyerekkorom egyik kedvence volt. Hosszú tipródás után úgy döntöttem, hogy egy 3.0 V6 motoros Alfa 75 lenne az ideális számomra. Találtam egy felújítandó példányt, ami a következő 1-2 évre biztosan ellát feladatokkal :)
Megtörtént a szokásos olaj és szűrőcsere. Selenia 20K-t kapott a kicsike :-)
Nagyon kevés km-t mentem vele, mert többnyire csak munkábajáráshoz használom, de a legutóbbi csere óta eltelt másfél év.
Cserélnünk kellett egy Lambdaszondát is, mert az utóbbi időben megnőtt a fogyasztásom, meg elkezdett rángatni a kocsi. A régi szonda széthúzása után valamelyest javult a helyzet, de nem maradhatott így. Bosch került bele.
Km állás:187.997km











