Blog

>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD 105LE // 2021-02-20

Nemrégiben észre vettem, hogy kicsit nyúlik a fék. Átvizsgálás után a bal hátsó nyeregnél volt a bibi. Szegénykém el fáradt... Melóhelyen meg rendeltem az alkatrészeket hozzá és ki cseréltem.
Amit cseréltem: féknyereg, csuszka, porvédő gumi, fékolaj DOT 4
Csere menete: autó megemel, kerék le, kézifék kötél kiakaszt, 14-es kulccsal a fékcső a nyeregnél meglazít, féknyereg le 13-as dugó kulcs, csavarhúzóval a nyereg óvatosan leszed, fékcsövet megfogva a nyerget letekerve a régi nyerget leszedni majd az új nyerget gyorsan feltekerni. Ha ügyesek vagyunk és gyorsak akkor nem kell kitámasztani a fékpedált.
Mindent vissza rakni, csavarokat meghúzni, nyereg csúszkát bezsírozni, majd mindent szépen letakarítani. Jöhet a légtelenítés. Előtte kipumpáljuk a féket.
Van aki egyedül is meg tudja csinálni, de könnyebb ha ketten vagyunk.
Időben, ha minden adja magát akkor nyugi tempóban 1 óra mindennel együtt.
Költségek:
Féknyereg 43000ft
Porvédő, csuszka, új nyereg csavarok 900ft

>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2021-02-18

60kg súlyzóval felszerelkezve megjelentem a kecskeméti szakembernél. Anyósülésen a súlyzók, vezetőülésen én adtam az előírt terhelést. Szintezéskor nem szabadott levegőt sem vennem (!).
Utánfutás 1'20" mindkét oldalon, kerékdőlés -0'49", -0'50". Pompásan beleesik az előírt tartományba. Összetartás 0'13", 0'14".
A hátsó híd körül vannak még apróságok, amiket szeretnék orvosolni, de ezek inkább a precízkedés kategóriába esnek. Egyenesen stabilan fut. Jó lesz. Folyt. köv.

 

A szimeringcsere egyik legmacerásabb pontja volt a szelepszár körberagasztása szigetelő szalaggal hogy az ék helye ne tegye tönkre a tömítő élet. Ma miközben Giuliával hazafelé tartottam eszembe jutott egy gyorsabb megoldás. Egy zsugorcsövet lazán rámelegítettem a tartalék motor szelepszárára, hogy mozogjon rajta. A szelepszárra feldugva ugyan úgy véd mint a ragasztószalag, de pár másodperc felrakni és leszedni. Kár hogy már készen vagyok. Ettől függetlenül kipróbáltam, működik :-)
Aztán jött egy kis hengerfej tisztogatás és az "elcsomagolás" a polcra. A vezérmű tengelyeket majd a felrakás előtt teszem vissza, hogy ne álljon ki egy szelep se.

Levettem a hengerfej tömítést, kiszívtam egy fecskendővel a hűtővizet, majd leragasztottam a felületét hogy ne potyogjon bele semmi.

Végül visszaraktam a hűtőre a csövet ahol leeresztettem a folyadékot.

Eddig 28 munkaórám van a projektben.

 

Elkezdett kattogni a kuplung pedál egyik napról a másikra, majd arra lettem figyelmes, hogy nem jön teljesen vissza a pedál.
A kuplung pedál rugóra gondoltam, hogy eltörött, megnéztük, hát nem az okozta a hibát.
A főhenger végén lévő szilent kikopott és kiesett a helyéről, így kénytelen voltam a főhengert cseréltetni. TRW került bele.
Nekem továbbra sincs olyan érzetem a pedállal kapcsolatban, mint előtte, mintha most sem jönne fel teljsen a pedál, van talán 2 mm-es holtjátéka.

 

Fél év alatt belement ismét kicsit több, mint 10 ezer km, úgyhogy megejtettem a szokásos olajcserét, levegőszűrő cserét, az olaj a szokásos Selenia Wr diesel.
Km óra állása: 287082 km

 

Ma sikerült mindegyik szelepnél kicserélni a szimeringet.
Találtam egy szívószelepet is ahol valami nem stimmelt mert erősen kokszos volt. Itt is ereszthetett a szimering és ráégett a szelepre az olaj. Magán a szimeringen semmit se látni. (1.kép) Azt hogy a ráégett olaj a hengerből jön kizárnám, mert a "párja" tiszta volt.
Találtam egy darabkát a régi szimeringből is amit 2 éve cseréltek az első henger szelepei közt.
A többi kép a csere menete. Már amennyit enged a feltöltés...

A lényeg hogy kész a hengerfej, holnap visszatérhetek az eredeti projekthez. Jöhetnek kifelé a dugattyúk...

 

Miután újra megnéztem a tegnap belinkelt videót a hidrotőkékről elbizonytalanodtam és indulásként inkább újra szétszedtem a tegnap kipucolt kettőt. Jól tettem, mert a szelepet fordítva raktam vissza mindkettőbe.
Ma a visszafelé haladtam, a 3-as, majd a 2-es henger kipufogó oldalán:
- hidrotőke ki,
- szeleprugót összenyom,
- ékeket mágnessel ki,
- alátét, rugó, szimering, szelep ki,
- szelepet tisztít, visszarak,
- ék helyét szigszalaggal beteker,
- szimeringet felrak,
- ragasztó le,
- rugók, alátétek, ék vissza,
- hidrotőkét kitakarít,
- hidrotőkét vissza.
Kész is egy szelep. Ez kb. fél óra. Ma 4 szelep fért bele az időmbe.

Már csak 5 henger van hátra...

Kipróbáltam a "rossz" szimeringet egy másik szelepvezetőn is, túl könnyen megy rá és le is jön. Szóval nem az igazi.

Az olajprojekt indítása óta 854 fényképnél tartok, meg van pár videó is :-)

PHuBi szereléseiről összesen 9.975 db fényképem van.
A Pókkal együtt 17.247 db.

 
>> Szerviznorbi0409 // Alfa 159 SW TI 2.0 JTDm 170 // 2020-09-18

Elérkezett az olajcsere ideje.
Mivel üzemanyagszűrőt miden 2. olajcserénél cserélek így az most kimaradt, de ezen kívül mindenből újat kapott.🙂

 
>> SzervizHege // Alfa Brera/Spider Brera 2.0 JTD M 170 // 2021-02-06

Nem túl régen Gyulán voltam és egyik reggel mikor beindítottam az autót próbáltam ablakmosóval letörölni a hátsó ablakot. Ekkor vettem észre hogy a folyadék a bal első keréknél folyik és nem jut el az ablakik. Hazaérve levettem a haspajzsot és a dobbetétet. A hiba pont a kerék fölött a dobbetétben lévő hátsó ablakhoz tartozó cső csatlakozónál volt szét csúszva.
Ekkor mikor lekerült a haspajzs vettem észre, hogy olaj folyás van a részecskeszűrő mögött. Itt csatlakozik be a nívópálca csőve. Illetve ekkor vettem észre azt is hogy a kipufogó nyomásérzékelő csőve el van törve. Kormos volt a környéke. Szerencsére nem volt hibajelzés. Mivel a nívópálca tömítés cseréhez le kell venni a részecskeszűrőt ezért megrendeltem a javitó alkatrészek mellé a kipufogó tömítéseket.
A szerelés kb 2 óra volt. Könnyedén szét jött. Semmi probléma nem merült fel. Érdekes, hogy a nyomás érzékelő csővet módosították. Sikerült kicserélni mindent azóta teljesen száraz a motor. A költségem kb 15000 ft volt.

 

Délelőtt megjöttek az olajak. Maradt a Motul. Megvan a két cseréhez, olajszűrők már korábban megjöttek.
Ahhoz hogy ne álljon ki lefelé egy szelep se és az asztalra lehessen tenni a hengerfejet, ki kellett venni a szívó oldali vezérműtengelyt is. (2-3.kép)
Kerestem egy "célszerszámot" a szimering benyomásához. Egy 11-es dugókulcs képében rá is leltem, először az 1/4-es néztem ki, de a feles hosszabb, jobban használható. (4.kép)
A szelepet nagyon finom dörzsvászonnal megszabadítottam a koromtól és a helyére tettem. Alulról egy műanyag szivacs darabbal támasztottam meg. A szimering tömítő élét védendő egy darab ragasztószalaggal fedtem le az ékek helyét. Simán felment a helyére (5-7. kép).
A rugót összenyomva az ékek visszakerültek. Azt hittem nagyobb macera lesz, de a vékony csipeszt pont erre találták ki. (8.kép)
Most jött a hidrotőke, de erre találtam egy nagyon jó videót, inkább azt linkelem.

A négyes henger két kipufogó szelepe kész...
...már csak 14 van vissza.

Egy fontos dolog maradt még mára: sört bontani :-)