Blog
Ez az év nem úgy alakul az autó szempontjából, ahogy terveztem. Házbővítés, felújítás van folyamatban január óta, minden más fontosabb, mint ő. A másik felnik sem kerültek fel, alig mozgok vele. És most még ez is... Több, mint 2 hónapja nem volt beindítva, valószínűleg az akku is lemerült. De hát őt csak én vezethetem, én meg motorbaleset miatt kényszerpihenőn vagyok vele együtt. Megígértem neki, ha a lábadozáson túl leszek, rendbe szedem. Kéne polírozni is...

Videót is csináltam róla belinkelem ide a YouTube videóm linkjét a teljes felújításról és a beszerelés menetéről!
Ti pedálokat kapott Bella
Nagyon tetszettek a Ti pedálok mindig is. Sajnos Bellát nem Ti pedálokkal szerelték így amióta megvettem 2 éve vadászom hozzá.
Nagyon ritkán lehet találni és vagy csak újan de olyan méreg drágán hogy annyiért többször teli fényezni is lehetne egy autót kis túlzással, vagy használtan de rossz állapotban illetve vagy csak az automata verziót.
Ismerősöm 5 éve keres Ti pedált szóval ennyire ritka 😅
2 év keresgélés után sikerült a lehetetlen, szép állapotú használt manuális verziójú Ti pedált találnom Bellának.
A pedálok egy 159 SW 3.2 V6 JTS Ti verzióról származnak.
A fékpedál kicsit meg volt kopva így teljesen felújítottam őket.
Élőben megszólalnak olyan szépek lettek 😍😍
Videót is csináltam a beszerelésről 😁🍀
Before és after képeket is tettem fel azért 😁😉🍀









Bella soha nem látott telet köszönhetően annak, hogy olasz autó volt. Rozsda nincs rajta sehol és nem is akarom, hogy legyen így ezt tartom én is. Hóban, esőben fagyban nem is megyek vele olyankor pihen a garázsban. Csak ha jó idő van akkor van mozgatva.
Teljesen hobby autó Bella ezért hogy az új akkumulátor a sok állásban ne merüljön le beszereztem egy akkumulátor töltőt neki.
Többiekre hallgatva a fórumon a Lidlben kaphatót vettem meg. Elég ritkán van nekik így figyelni kellett az újságot mikor kapható.
Teljesen jól teszi a dolgát.


Sógoréknál járva ránéztem az ottani benzinárakra és bekanyarodtam a kútra. Ha forintosítom a 1,249Euro/liter árat kb. annyi lesz mint itthon, DE ott nincs etanol hiszti (biznisz), így a normális E95 csak 5% etanolt tartalmaz amíg a miénk 10%-ot és az 5%-os itthon "feláras". Szóval adok neki egy esélyt hogy a túra előtt szokja a "normális" benzint :-)
Km óra állás: 85.468 km
Együtt megtett út: 29.968 km
Együtt töltött idő: 1.415 nap
Tankolt üzemanyag: 2.392,61 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,79 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,16 Ft/km
Napi átlagos futás: 21,18 km/nap
Összes költség: 164,87 Ft/ km
Első futómű felújítás.
Alső-felső lengőkarokat kellett cserélni, +futóműállítás.
Elrepedt a kiegyenlítő tartály visszafolyó csöve, cserélni kellett.
Klímatisztítás+ pollenszűrő csere.
190.100km
Minden visszakerült a helyére, majd indítás.
Mondhatni pöcc-röf :-)
Már csak 11-et kell aludni és indulunk észak Olaszországba :-)
update 2021.06.25.
A hosszbordás feszítőjén érdekes nyomokat láttam bütykölés közben. Mintha megcsúszott volna rajta a szíj. A szíjon nem láttam semmit. A feszítő görgője szépen fut, nem hinném hogy beállt volna néha.
Az ördög viszont sose alszik, úgyhogy rendeltem egy új feszítőt és szíjat. Hogy felkerül-e a "2021 Nagy Túra" előtt azt majd a rendelkezésre álló idő és a tesztút tapasztalatai döntik el.
update 2021.06.26.
Mentünk egy majd 200 km-es karikát. Minden rendben lévőnek tűnik, olaj nem fogyott :-)




A footrest és a pedálok színe ( illetve a rajta lévő gagyi fólia, mint az összes gtanak ennek is) megkopott. Póló cartars segített. Egy srác aki szalcsiszolással is foglalkozik felújította őket. Képeken sajnos nem nagyon jön vissza, de szebb lett mint az új. A belső térben már nem sokminden maradt amit fel kéne újítani. 😎




Ebben a nagy meleg már épp itt volt az ideje. Nyomáspróba, feltöltés, ellenőrzés.
Minden rendben szépen teszi a dolgát. 6 fokot tud a rendszer, pont elég is.
Egy ideje észre vettem, hogy hidegen és melegen is ingadozik az alapjárat. Hétfőn klíma töltésnél mikor beindítottuk a kocsit egyszer csak leállt a kocsi. Megjelent a befecskendező ikon és nem lehetett beindínat. WarbiGyuri tanácsára
körbenéztem a nagynyomásúnál és kiderült hogy a szeleppe van gond. Tegnap rendeltem egy új szelepet és délután ki is cseréltem. Azt hittem könnyű dolog lesz hiszen csak két csavar tartja és a csatlakozó.
Nos itt kezdődött a sz.pó roller 😁
Az alsó csavar egy torx 30-as volt ami szépen ki is jött. A felső (még szerencse, hogy nem alul volt) pedig egy 6 lap fejű csavar amit sikerűlt úgy betekerni, hogy a szelep oldala felé állt meg a csavar éle. A kettő közt kb 0,5mm hely maradt. Semmilyen szerszámmal se fértem oda bárhigyan is igyekeztem. Így hát kellet gyártanomegy spéci szerszámot hozzá. De még így se nagyon fértem hozzá mert felül útban volt pár cső. Így sok gondolkodás meg töprengés után levettem a csöveket tartó konzolt és így már tudtam pont annyit tekerni rajta hogy ki lehessen csavarni kézzel.
Így a 30 perces munkából 3-om órás meló lett.
Most jelenleg tünetmenetes, szépen ketyeg és mint ha kicsit dinamikusabb is lenne.
1 db Bosch nyomástartó szelep






0
577