Blog
Nyakunkon a tavasz, nyakunkon az AlfaCity, és itt az ideje kicsit "kulisszatitkokról" is írni.
Idén a rendezvény körítését a nyolcvanas évek hangulata adja meg. Tudományos indoklása a következő; ez a 8. szezonnyitó alfás találkozó, és ha elé írsz egy 0-ást, és megfordítod, akkor 80 lesz belőle. És ez azért jó, mert most kiélhetjük minden gagyiba hajló ötletünket, mondván, hogy akkor ez volt a divat.
Idén harmadjára öltöztetjük harci cicomába a szervezők autóit. Ezt a szokást az a kezdeti szerény méretű matrica alapozta meg, mely mára a tagok számára is kérhető reklám matricává avanzsált.
A mostani dizájn már nem használja az eddigi Safety Car feliratot, mert már nem találtuk viccesnek, és valójában nem is azt a célt töltik be az autók. Tehát most csak a logo elemeiből építkezik a dizájn - rajtszám jellegű 08 és egy összecsukodó versenycsík, mely húsvéti tojáshoz hasonlóan becsomagolja az autót.
A nagy durranásnak a fluoreszkáló feliratot szántuk, ám a fólia nem hozta gyakorlatban azt a hatást, amit laboratóriumi tesztelése alatt - a városban nincs olyan kontraszt, mint egy irodában, ahol leoltod a villanyt és töksötét van.
Ezt leszámítva az idei cicoma sikerült a legjobban az eddigiek közül.




Ma nekidurálta magát a időjárás, kisütött végre a hegyen a nap, így én is nekiveselkedtem a tavaszi nagytakarításnak. A hagyományos és a Don forradalmi módszerét ötvözve, először bazira mosogatószeres vízzel (1:10) beáztatott, majd lecsöpögtetett, összenyomkorászott, atomhabos szivaccsal áttörölgettem az üléseket és az ajtókárpitokat, amiket papírtörlővel szárigattam. Aztán az első ülések kaptak még egy profi tisztítószeres kezelést is. Az egészet sűrű bőrápolószerrel koronáztam meg, a hátsó üléseknél elegendőnek tartottam az enyhébb, Don-féle erdal-os leápolást.
Az autó úgy ragyog belül, hogy sajnálok beleülni, és olyan illat van, mint egy jobbfajta bőrgyárban. :))))
Na jó, a padlókárpitok tisztításával nem vesződtem, majd kapnak egy alapos porszívózást a jövő héten Csabán, ahol elég közel tudok állni vmi áramforráshoz. Csak lassan, de biztosan!
Jön majd még egy puklijavítás reményeim szerint szintén a jövő héten, meg egy fullpolír. Adunk a puccnak rendesen, Esztergomra ragyogni fogunk! :)))


Megjött a GT-s kulcstartó és az Alfás Maci is :o) Lassan túl vagyunk az első 500 közös kilométeren. Múltkor kicsit hajtósabbra vettem az iramot a pályán, és egyszer csak elkezdett tiltakozni a "drága", fogta magát, és kidobta üresbe a sebváltót. Aztán kicsit később ezt megismételte... Ejj, ejj, ebből szervíz lesz. Normál esetben még nem találkoztam ilyennel, de nem szeretném, ha egy előzés közben viccelne meg ... :-|


2008.03.29.: katalizátorcsere az autómon. Bontóból sikerült vásárolni egy jó katalizátort, 35 000 ft. volt, jobbkormányos Alfából származik. Hát, elég sokáig tartott a szerelés a várhoz képest, mert a bontósok nem csavaroznak, hanem levágják a csavart. Így ki kellett fúrnunk a csavart, ami elég sok időt elvett mindkét oldalon. Közben a fúró mellé WD 40 sprayt fújtam. Amikor készen lett, kipróbáltam az autót, szépen működik az új katalizátor, nem érezhető foljtás, csak már sajnos, nincs meg az érces hangja az autómnak. Az üres csövet eltetttem magamnak. Hétfőn kiütöm a hibakódot (motorcontroll lámpa, két helyen világít a katalizátor hiánya miatt).
2008.03.27.: egy magas őz elém lépett hajnalban az erdőben, szerencse, hogy pont letértem a jó útról, és nagyon lassan mentem, de még így is elérte az autóm jobb oldali sárvédője az őz popsiját. Egy fél tenyérnyi horpadással úsztuk meg a kaosszérián, semmi másnak nem lett baja, alig hittem el, hogy csak ennyi történt. Nagyon masszív autó az Alfa. Az őz elszaladt. Fényezőhöz és lakatoshoz kel vinnem az autómat. Remélem, sikerül még műszaki előtt (2008.04.10- én jár le).



Az egész ott kezdődött, hogy két hete pénteken nem indult az autóm. Be lett bikázva, innentől kezdve nem volt gond vele. Aztán múlt pénteken 3 napnyi állás után megint nem indult. Itt már tudtam, hogy akksi csere lesz belőle. Aznap nem makacsolta meg magát többször. Majd hétfőn délután ismételten nem sikerült beindítani az autót. Akksi ki és fel lett téve töltőre. Másnap reggel töltőről le és vissza a helyére. Szépen indult is. 80 km megtétele után megálltam tankolni, de sajnos ismét cserben hagyott. Nagy nehezen sikerült találni olyan embert, aki adott egy kis áramot az akksijából. Csütörtökön rendeltem egy Exide X-Treme2 akkumulátort egy helyi autósboltban. 77 Ah-s, indítóárama 600 Amper. Másnap reggel itt is volt, ma pedig beszereltem a helyére. 2008 márciusi gyártás, 2 év garancia van rá. Haverommal megmértünk pár dolgot, töltés 14-14,05 V, indítózásnál 11 V-ra esik le a feszültség, üresjáratban 4 mA, bekapcsolt riasztónál 5 mA terhelés van.


Ma felkerültek a frissen szerzett alacsony kölcségvetésü görgöi a vasnak!Nejem,és a mazsolák miatt teljesen leharcolt vas,újra megdobbantotta a szivem!Az egyik,ha nem a legjobb formáju autó.


Ma gyönyörű napsütéses napunk volt, amit ideálisnak találtam az autó kitisztításához. Lemostam, kiporszívóztam és az üvegeket is át takarítottam a tiszta és biztonságos kilátásért. Speciális ápolószeres kendővel át töröltem a műszerfalat, a kormányt és a többi műanyag alkatrészt is. És végül a kasztnit is át kendőztem, hogy vakítóan ragyogjon:-))))




a mai napon volt egy kis szabadidőm. s mivel a múltkori akksi kivétel óta nem volt elérhető a CD-tár, ezét megpróbáltam a következőt: kivettem a CD-tokot, s majd ezt követően levettem a negatív sarut 10-15 másodpercre, s láss csodát a betárazást követően újra elérhetővé vált a rádió számára a CD-tár.

