Blog
Na! Fel lettek újítva a hátsó lengéscsillapítók. Szerencsére jó állapotban voltak, ezért egész olcsón megúsztam. Az elsőt kiszereltem kb. 10 perc alatt, de ahogyan lenni szokott, minden szerelésben kell lennie szívásnak, a második alsó csavarja nagyon nehezen adta meg magát. Talán azért, mert tele volt a csavar menete gyári alvázvédővel vagy valami hasonló trutyival. Beszereléssel is volt kicsi cumi. A futómű olyan, hogy nem lehet mind a két rugóösszehúzót feltenni a rugóra mert nem fér el, ezért csak egy összehúzó tartotta a rugót. Az egyik oldalon persze kidudorodott. Ígyhát félig a sárvédőben kellett paszírozni a rugókat, hogy a helyáre menjen. Lébnyeg, hogy sikerűlt és szépen leűlt. AZ más kérdés, hogy a piros autót piros emelővel emelgettem, és piros bakra tettem...

a tegnapi akkumulátor kivételt követően nem működik, illetve a cd-tár mükszik, mert betárazza a lemezeket, csak a rádió nem érzékeli a tárat.
a műsorforrások keresése során a cd-ről a tunerre vált, átlépve a cd-tár helyét.

Végre befejeződött az elektromos ablak beszerelése hátulra. Idő hiányába elég soká tartott, meg igyekeztem mindent a gyári állapotba állítani. Teljes kábelkötegeket és csatlakozókat cseréltem, a relék is a gyári helyre kerültek. Rá kellett jönnöm, hogy az angol autóból való kábelkötegek nem jók az európai autókhoz, csak kis átalakítás után. Erre majdnem ráment a központi záram, de sikerült.
Hát ma bebizonyította az öreg kormos, hogy nőnemű. Minden sz_r rájött egyszerre. Reggel lapos balhátsó kerékkel fogadott ("jajj ma neee, fáj a fejem"). Na mondom nesze algopirin, rátettem a gyönyörű mankókereket, irány a gumis. Ingyé' szelepcsere, aztán go tovább, volt dolgom bőven. Kicsit gyengének is éreztem az autót ("jajj ne má' fáradt vagyok!"), úgyhogy kicsit meghúzattam, hátha...ébresztő aranyom! Na hát ami nem megy, ne eröltessük, node váltani csak kéne. De ez most azt se szerette ("ne piszkálj kérlek, mindíg siettetsz"). A kupplung már régóta nincs a topon, de most kifejezetten szarul működött és karcosan vette az összes sebességet de hát így járt, bébi úgy is betolom :-)
Na erre még a futóműből is elkezdett határozottan hallani a szilent (?) kopogása ("mondom hagyjáááál má' "). Eddig persze nem, vagy épphogy éreztem, hogy majd eljön az ideje. Na most pikk pakk úgydöntött, hogy eljött. Hát rosszban voltunk ma...
Ma megvolt a műszki a Fiat-ban! Plussz 2 év...
már egy hete,hogy elvittem az alfát a szerelőhöz!elég lassan döcög a projekt,mindig csak ígérget,hogy ekkor meg akkor hívjam,de nem kecsegtet semmi jóval! asszem kezd elfogyni a türelmem!
Körülbelül két hete elkezdett szarakodni az autó. A hibajelenség a következő volt: bizonyos esetekben nem aludt el a code felirat, ha ráadtam a gyújtást, és természetesen nem indult az autó sem. Ezt eddig úgy oldottam meg, hogy kivettem a kulcsot vártam 30 másodpercet majd újra gyújtást adtam, ez vasárnapig működött is, de akkor végleg megmakacsolta magát. A jelzés nem akart kialudni sehogyan sem. Persze a család meg a kocsiban és türelmetlenek, hogy induljunk már.... :-(
Elő vettem a kézikönyvet, de a manuális indításhoz nem volt nálam a code kártya. Gondoltam hazamegyek érte,vissza jövök és majd megpróbálom újra, közben tekergettem a kulcsot vagy 50-szer ráadtam a gyújtást, és egyszer látom elalszik a lámpa, azonnal indítottam és irány haza :-) kb. 20 percig tartott az egész.
Otthon megpróbáltam Peti16V módszerét, levettem az aku sarut kb. 5 percre, majd vissza, azóta újra megfelelően működik. Remélem ez megoldotta a problémát, azóta mindenesetre megtanultam a code kártyán szereplő számokat, hátha szükség lesz rá később. ;-)
Ma a Hungexpon voltunk. Kevés Alfa volt kiállítva (egy darab összesen), és nem volt túl jó idő... Amúgy nem volt rossz a rendezvény, de gyorsan végig lehetett rajta menni...


