Blog
Felkerültek a nyárigumik is és eljött az ideje a futóműállításnak. Csöriék megcsinálták.
Beálltam én is a sorba, látom többen a cartársak közül szintén hasznosan töltik az ünnepeket :) Hát ez van, eddig nem volt rá időm. Visszamentek a 215-ös Pirellik, kicsit hangosabb, kicsit magasabb a fogyi, meg jobban vezetik a nyomvályúk, de akkoris ez az igazi! A téliket felhajigáltam a garázs tetejére, kimentem egy próbakörre (ki tudja, a hosszú téli pihenő alatt nem-e kialakult egy sunyi szálszakadás :) , persze minden OK. Ennek örömére összedobtam egy gif-et :)


Ma (04.24.) végre az összes nyári gumi felkerült a helyére (tegnap a sötétség miatt csak egyik oldal lett kész...:), féknyergek szépen lefestve. :) Képek kedden, amikor is végre újra csatlakoztatni tudom a telefonom egy számítógéphez, addig még vár ránk egy gumis is, hogy azért átnézze a gumikat minden rendben van-e velük. (Bal elsőnek olyan gumit tettünk először fel, amiben a plusz súlyok elértek valamit, átcseréltük, de remélhetőleg ez lesz uccsó nyár a gumiknak és a felninek is...)
5.5 mm-es a futófelület minden gumin (2007.decemberiek), így jövőre szeretném őket lecserélni. Jót tett neki a keddi centírozás (04.26.), mert volt kis gond a súlyok helyével, nyár végig nem lesz gond, addig jók és szépek, aztán jövőre jön az új felni! :) Addig is a nagy utazás végeztével is kapott jó nagy takarítást (mosás, porszívózás...:)






Amit cseréltünk:
-motorolaj(Castrol Edge)+szűrő
-levegőszűrő
-pollenszűrő
-gázolajszűrő
-vezérműszíjj+görgői
-hosszbordás szíjj+görgői
-vízpumpa
-váltóolaj
Igaz az óra által jelzett kilóméterfutás még nem indokolta volna mindezen alkatrészek cseréjét,én nyugodtabb vagyok így:).Jövőre mindenképp cserések lettek volna ezek a cuccok.Egyébként a régi szíjjak teljesen jó állapotúnak tűntek,nem voltak megöregedve.Viszont a görgőknek már volt egy kis hangjuk.Most hallhatóan csendesebben jár a motor.A vízpumpa még biztosan a gyári volt,mert találtam rajta "07-01" jelzést.Más alkatrészeken nem találtam utalást a gyártás idejére,de valószínüleg még azok is a gyáriak voltak.
Idén nyáron úgyis vár egy-két többezer kilóméteres túra a gépre,így-talán-nyugodtan neki vághatok ezeknek.
Az alkatrészeket Erhard cartársnál szereztem be,a cserét ismét barátom műhelyében végeztük.
Km.ó. állás:81500

Hozott a nyuszi (na jó, nem...hanem Gábor barátom Svájcból:D ) 4db Pirelli PZero Nero gumit, 215/45 17-es méretben, vagy 6mm es mintával, baráti áron, csak Nekem! :))
A gumis fel is rakta gyorsan, miután a defekttűrő téli szettet leszenvedte a felniről.(megérdemelte az 5e ft-ot,ráadásul szombat délután,munkaidő után dolgozott:) )
Kemény, 3500km-ert használtam a téli gumikat...



Ma volt rá időm és kicseréltem a lengéscsillapítót a bal elején. Most csináltam ilyet először így cirka 3 órás mutatvány volt. Még hátsó rugók várnak cserére és végére is érek a műszaki rendberakásnak.
Pedig úgy vettem át az autót a hirdetés szerint, hogy "Frissen szervizelt" mikor az első képen jól látszik, hogy elszórta az összes olajat a lengéscsillapító, és nem hiszem, hogy az utóbbi 3e kilóméter alatt vált ilyenné...






Ma átvettem Cseko76 kollégától a régi autója szőnyegeit. Úgy gondolom jól mutat az én autómban is.
Ez úton is nagy köszönet érte :)))




Vicc az egész, meg az össze csíra, amelyik szakembernek vallja magát. :-) Csak nevetni tudok.
Kezdtük azzal, hogy a kocsival nem tudtam beállni, mert le van ültetve. OK legyen az én hibám. Ezért be kellett tolatnom a falu végéből...
Elejét nézegette, amikor a hátuljával mentem oda, hogy azzal foglalkozzon...mindegy. Szilent baja van elől. Pfff tudjuk mindig az a baja, ha új a lengőkar akkor is. Hatalmas érdeklődéssel fogadtam, hogy mi a baja a hátuljának, amikor az elejét vizslatta az inas. Közben kiderült, hogy egy picit puklis a jobb első gumim fala. Ez cserés lesz. Nah térjünk át a hátuljára...pffff ezt itt nem lehet állítani sehogy....óhe te csicska...és jött a dumával, hogy az olasz autónak szép a belseje, a japán megbízható, a német, pedig német. Na hagyjuk a fenébe az egészet. 2000-re könnyebb lett a nadrágom a nagy semmiért és sajnálják. Köszi puszi.
