Blog
Pénteken (2011. 08.19.) kicseréltük a bal első felső lengőkart, most ott csend van (egy ideig).
2011.08.19-én egész napos fáradtságos és lelkiismeretes munkát követően "Csöri"-mester kicserélte a komplett vezérlést szíjakkal, görgőkkel együtt. Nagy köszönet érte!! Óra állás: 161.740,-km. Kapott a motor új, fémházas vízpumpát is. Még a gyári műanyag volt benne, meg is volt már repedve, sajnos, a 100 ezres szervíznél 2003-ban elfelejtették kicserélni... :-( Kicseréltük a jobb alsó lengőkart, orvosoltuk a "Q2"-diffi olajfolyását a féltengely szimmeringek cseréjével, ültettünk a futóművön elől 1 cm-t, hátul 2,5 cm-t + vagy 10-20 kilónyi cuccot (biztonsági övek, küszöbborítások, visszapillantó etc.) kipakoltunk a verdából. Jöhet a várva várt pályanap kedden!!!












A "Kalizsoli" cartárs által javasolt specialista tatai úti műhelyében 4 és fél órás munkát követően bekerült az autóba a "versenyszék" és a négypontos biztonsági öv. (-12,-kgs) Így a következő pályanapon már nem lesz fölösleges csúszkálás az ülésben illetve megszűnik a fárasztó "pankráció", a tornaóra jellegű térd, könyök és válltámasztás! :-)



Tegnap este leadtam az autót a szerelőnél. Egy pár dolgot összeírtunk, hogy mit kell megnézni és ha csere érett akkor kidobni a kocsiból.
Természetesen bekerülnek a kocsiba az Eibach gólyalábak, amik kalizsoli autójából kerültek ki. (60.000 HUF) Így utólag is megköszönöm neki, hogy elhozta nekem a szettet. Nagyon meglepett. Elég komoly örömet okozva nekem. :-) Köszi! - Elvileg magasabb lesz a kocsi hasa. De nem is ez a lényeg. A jobb hátulja nagyon érdekesen állt. Valószínű el volt fáradva a rugó. Ez az ültetés kb. hat éve vitte a kocsit. Most kuka lesz belőle. A különbséget biztos észre fogom venni, mert már kanyarokban nagyon sokszor riszált a kocsi. Az eleje se volt már a legjobb. Az utolsó mérésnél 51-51%-os volt a lengéscsillapító. Hát a határ az 50%. (azt mesélik)
Felkerülnek hátra a nagyobb nyergek. Természetesen betéttel és tárcsákkal. Ezek kaptak egy matt fekete...fénynek nem lehet nevezni...színt. knoXXX segített hátsó nyerget találni. (28.000 HUF) + fékcsövek és fék folyadék.
Bekerül előre felülre és alulra is a fekete toronymerevítők. SKULL kolléga gyártotta le. (15.000 HUF / 2 db) Azért teszteléskor ellenőrizzük, hogy záródni fog-e a géptető. Remélem nálam elfér nem úgy mint knoXXX-nak.
Régen volt, de bekerült a szürke konzol, amit Sityu küldött az autóhoz. (5.500 HUF)
A szelepfedél burkolat is kapott egy fekete színt. A piros betűk még hiányoznak róla. Csak ezután kerül vissza a helyére.
A kocsin ellenőrzésre kerül a héten a szerelő által, az a gyertyák, kézifék kötél, első futómű, lambda szonda és légtömegmérő. ABS visszajező jelzésének oka.
Egy kis apróság még. Dugtam én is a szivargyújtóba Belkin 12V, micro USB átalakító, töltőt. Ezt is knoXXX cartárs támogatásával. :-) (nem tudom mennyi volt már 2.000 HUF)
Elgondolkodik az ember, hogy mennyi jó ember található ezen a helyen. :-)
A folytatás a következő, ha visszakapom a gépet:
-autófóliázás, matt fekete fóliával. Karosszéria hibáinak javításával együtt 90.000-100.000-ből megvan. Ebbe benne van az anyag és a munkadíj. Tükrök és "B" oszlop is le lesz takarva.
-fóliázás előtt lesz egy szélvédő csere. Ez remélhetőleg ingyen a CASCO miatt.
-mivel sötétkék az autó a forgalmi szerint, emiatt (meg a következő műszaki miatt, ugyanis betelt a forgalmi) cserélni fogom a papírokat, amiben fekete szín lesz megadva. Ezzel egy időben elkezdem intézni a "B" típusú rendszámot is.
-kormány bőrözése és cseréje.
-első lámpák cseréje, mert már matt.
-ezen még gondolkodom, de a bőr üléseim egy kicsit megrogytak. Ez nagyon a végén van. Majd egyszer. Erre még nincs háttér.
Addig is két kép...a többit majd pótolom.


Végre sikerült szerezni egy másik MAP szenzort.De még mindig szívat a kicsike mert nem teljesen ok valami.
Egyik délelőtt csörög a telefonom, nem ismerős számmal.
- Hálóóó?
- Szia én a M Laci vagyok, én voltam nálad a Bobcattal földmunkázni
- Szia... (Ez meg mi a bánatot akar)
- Figyeljcsak, neked volt egy öreg Alfa GTV-d asz udvarban, ugye?
- Igen... (Vazze, erre honnan emlékszik?)
- Na, itt dolgozom tőled egy pár utcányira, ahol épp a méhtelepre akarnak egyet elvinni... Adom a tulajt....
Délután elmentem megnéztem, oda volt készítve mellé a nagyflex, korongok, hidegvágó, kalapács... télleg épp készültek összenyesni a vasba...
Szóval így lett némi apróért egy donor gétévéjem ami eddig három utcányira lakott :D
Idén új helyszínen lett megtartva ez a találkozó, amit én személy szerint nagyon sajnálok, mert a régi helyszín szerintem jobb, de ismerem az okokat, így emiatt nem is panaszkodom. A szokásos családias hangulatban telt a nap, fagyi, üccsi, pizza, minden volt. Tesztvezetésre elvittem az új Fiat Freemont-ot, és ismét mentem a Mi.Toval.
A tombolán pedig csakúgy mint tavaly, idén is nyertem Alfa Romeo emblémát, igaz, most csak egyet. :-)

Gyors atvizsgalas eredmenye vezermuszij es gorgo csere, de egyebkent egeszen jo allapotban van az auto.
Kipufogo csere jovore lesz esedekes.
Eddig igeretesnek tunik a hely, meglatjuk hogyan dolgoznak.
4300 volt az atvizsgalas, de a gyors kiszolgalas nekem 5000et ert.
A téli-nyári gumicsere után elmaradt a futóműbeállítás, így ezt most a nyaralás előtt bepótoltam. A beállítást az Autóház Budaörsnél végezték.
Jobbra húzott az autó, illetve múltkor belementem egy nagyobb kátyúba is, jó volt, hogy átnézték. Az adatokból látszik, hogy főleg a kerékösszetartáson kellett állítani, de most minden rendben van. Picit most is jobbra húz, de sokkal hosszabb idő után kezd el kitérni, mint előtte.
Cserélték a rendszámtábla világítás izzóit is, mert az egyik kiégett.
Köszönöm Horváth Lacinak a segítséget!

(0813-17) sződ-nevelek - M3 kivezető (shell, hozee) - poroszló (tiszapart) - hortobágy (kilátó, kaja, állatkórház, kilenclyukú, lovaskocsizás) - debrecen (cora) - hajdúszoboszló (apartman) - nyíregyháza (sóstó zoo) - debrecen (cora) - hajdúszoboszló (kocsimosás, bogrács, strand) - debrecen (nagytemplom, calico jack, békás tó, kékség) - hajdúszoboszló (minigolf, teve) - hortobágy (állatpark) - eger (agip) - szalajkavölgy (fátyol vízesés, ősember barlang, kaja) - M3 bevezető (shell) - sződ-nevelek
mindösszesen 840km, ~8,70 l-es átlagfogyasztással











