Blog

>> EseményWikicica // Alfa 156 SW 2,0 JTS // 2011-12-11

Mindössze két napig lehettem felhőtlenül boldog.
Tegnap hazaértünk a szervizből.
Pityu problémáiról tudtam, azaz fel voltam világosítva, amiket a jellemzőknél taglaltam.
Következő időszakban várhatóan egy akkumulátorba kell beruháznom, de ezzel persze nincs is gond, vele jár.

Viszont....................................
Már a megtekintés napján, mikor először beültem a kormány mögé, megkérdeztem a tulajt, miért rezonál az egész ülés, ha alapjáraton jár az autó.
- Nem tudom, ez mindig ilyen volt, én csak azt tudom hol kell tankolni meg olajat utántölteni - jött a válasz.
- Rendben - válaszoltam -, de ez nem megszokott normális jelenség.
Szerviz észrevétele:
A motor hidegen nem rendesen dolgozik. De azt mondtam a szerelőnek, ez nem akkora probléma, hisz érdekes módon eddigi benzines autóimat is mindig járattam kicsit télen, pár percig, s aztán nem is volt gond.
Következő: motor alapjárati fordulatszáma 1000, a mutató sehova nem ugrál. Mégis, az egész autó remeg, rezonál, ha a kezemet a motorháztetőre teszem, ott érződik a legjobban. Számomra ez nagyon kellemetlen, ez egyáltalán nem megszokott a korábbi autójaimból.
Szerviz javaslata: vigyem vissza Pityut, még nem irattam át :-S
De ezt nem akarom, az autó teljesen szervizelve, megfelelő km-rel, éppen az elvárásaimnak megfelelő.
Másik lehetőség: vigyem el Pityut Alfa Romeo szervizbe, egy diagnosztikára, hátha találnak valamit. És ha nem?!

 
>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-12-11

Mostanában kicsit összefolynak a napok, szóval képtelen vagyok megmondani, hogy két vagy három napja vizsgázott az Alfa teherszállítóként. Az történt, hogy letámadtuk a budaörsi Ikeát, és ha már úgyis mentünk, a szerelmem munkatársának is elhoztunk egy lapra szerelt polcot. Pontosan ezért írom ezt a postot. A katalógus szerint 143 centi hosszú volt a csomag, amit az ortodox fizika szerint lehetetlen bepréselni egy 156-osba. Tetőcsomagtartóm, vonóhorgom, nagyobb autóm pedig nincs. A síalagút sem jöhetett szóba, mivel a csomag élére állítva úgy kétszer volt magasabb a nyílásnál. A hátsó ülésen is csak majdnem fért el: ha nekitoltam a jobb ajtónak, nem lehetett becsukni a balt. Mivel hajnali háromnegyed 4 van, és különben se olvassa ezt senki, inkább nem ecsetelem tovább, mekkora hőstett volt mégis bepakolni. Kibököm inkább a megoldást. A bal ajtón keresztül rátettem a doboz végét a jobboldali könyöklőre, aztán megpróbáltam rácsukni az ajtót - ismét sikertelenül, de már csak 1-2 centi hiányzott. Végül előre másztam, felemeltem a másik végét is, és szabályosan ráhúztam a bal ajtót is. Befért! Nem az ülésen hoztuk haza, hanem fölötte, de kicsire nem adunk, befért! Tanulság kettő van. Az egyik az, hogy 156-ossal is lehet bútort szállítani, a másik pedig az, hogy soha, de soha többé nem akarok bútort szállítani 156-ossal. :)

A cím innen van.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2011-12-10

Eljött az ideje egy újabb olajcserének Csörinél. Kipróbáljuk a Selenia Racing 10w60-at. Km-óra állas: 152097

Hazafele menet, Bécs alatt, az A21-en, Alland pihenő, este 8 óra. Gondoltuk pihenünk egyet. Amint beállt alapjáratra vmi irdatlan kerregés hallatszott a motortérből, olyan hangja volt, mint mikor nem sikerül teljesen sebességbe rakni.. Hirtelen sokminden átfutott az agyamon, de leginkább a szervópumpára gyanakodtam.. Aztán kiszállva: szervóolaj nem folyott el, szíjak OK. Kívülről meghallgatva, a lánc felől hallatszott néha a kerregés és csak alapjáraton, fordulaton nem, de semmi ingadozás, fulladozás. Rövid telefonos konzultáció után arra jutottam, h valószínúleg a láncfeszítő adta meg magát. Így nem maradt más, mint tréler.
Két órát vártunk a trélerre és marha nagy szerencse, h a benzinkútnál jött a probléma, nem pedig menet közben az autópályán, mert szétfagytunk volna.. :)
Hazaszállítottuk, természetesen ilyenkor száll le a köd is, rohadjon meg, de szerencsére hazaértünk, letámasztottuk a szerelőnél.
Azóta kiderült, h a klímakompresszor kuplungja szétesett és elkezdte "ledarálni" a házat..
Mivel most otthon maradt a kicsike, megbeszéltük, h amit megvettem azt tegyék bele: új szervópumpa, felújított nagynyomású szervócsövek.
Ezen kívül: a többi szervócső, gyertyák, kormánymű belső gumiharangok, külső kormányögömbfejek, stbilizástor belső szilentek, jobb oldalon a belső féltg csapágya, kézifékkötél, olajteknő tömítés.
Folyt. köv.

>> EseményBadAzz // Alfa 145 1.6 TS EdizioneLimitata // 2011-12-10

Meg vannak az uj gumik , irány a gumis.! Csak közbejött valami...:( Útban a mühelyhez vidáman haladtunk a föútvonalon amikor arra lettem figyelmes hogy egy balról kisívben kanyarodó suzuki ugy kanyarodik mint egy csuklósbusz és hirtelen farkasszemet néztünk vele. Sikerült annyira elkerülnöm az ütközést hogy "csak"a bal elsö sárvédömet húzta meg a tükrömet verte le és az oldalát karcolta meg egy 10 cm részen. Azonnal kipattanva az autóbol láttam hogy emberünk azzal a lendülettel megy tovább. Rendszámot lecsekkol ,gyors fordulás irány utánna! Párszáz méter után elékerültem lelassítottam elötte és megálltunk. Utólag belegondolva hülyeség volt. Emberünk menekült és majdnem megint nekemjött, most hátulról. Ekkor láttam ennek fele sem tréfa tisztes távolságbol követtem és elhülve néztem ahogy szembe a forgalommal , járdárol föl-le , gyalogosokat és más autókat majdnem összetörve nyomul. Nem sokat kellett várni egy jobbos kanyarnál fának hajtott. Ilyen részegen gyalog is meleg lett volna hazamenni nem hogy autóval. De azt kell mondjam szerencsésen usztuk meg! Most biztosító rendörség autószerelö....rohangászás idegeskedés. Többek között az ilyen köcsögök miatt halnak meg emberek az utakon Ku%&@ anyját!!!!

 
>> EseményBadAzz // Alfa 145 1.6 TS EdizioneLimitata // 2011-12-06

Kellettek az uj gumik nagyon. Sajnos a téli garnitura megint nem jött össze igy nyárit vettem. (ugysem járok sokat vele télen) De megigértem neki hogy jövöre lesz téli gumi is. Kumho KU-31 Ecsta-ra esett a választás ,egsz jó árban sikerült hozzájutnom. 195/55-R15

 
>> Tuning és extrakiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2011-11-26

Elkezdtem belső világításoknál az izzókat kicserélni. Elöl már fehér led világít, már csak hátulra kell. Viszont kikellene cserélnem középen az információs kijelzőm, hidegen látni mindent de melegen semmit csak halványan. Az üzemanyag szint jelző orámnál a led is néma. Meg vettem bele egy fehér dobókockát, csak a hangulat kedvéért :D

 
>> Szervizkiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2011-11-25

November 24én adták át a kocsi kulcsait, nagyon jól ment minden, muinkahelyem felé jöttem pestről és ha kicsit is jobban rajtahagytam a gázpedálon a lábam, hamar felszökött a mutató 100felé, észnél kell lenni, nehogy trafiba fuss. Semmi baj nem volt vele. Másnap volt 2 óra szabad időm, behoztam a műhelybe az autót, felemeltem, szép az alváza nem rohadt sehol, de azért a benzinszűrőt kicserélése volt az első.1 fokkal szebb volt az alapjárat, picit jobban is huzott. 2 lépésben a pollenszűrőt cseréltem ki. ahhoz nem nagyon nyúltak- tiszta kosz volt( olaj gőz ahogy lecsapódott, falevél.. szóval elég csúnya. kedvezménybe vettem egy aktívszeneset hozzá, belenyomtam fél tubus klímatísztítót és betettem a szűrőt. Ég és föld a különbség. Meg észrevettem h nem megy a hőfok mutató 60 felé, így azt is vettem és hétvégén ki is cseréltem otthon. Ki hitte volna h Behr termosztát volt benne, más kell bele. kicseréltem és jó lett utána, kevésbé volt füst szaga és kezdett elmúlni a fehér színnek. Két hét múltán az észrevétel az h szépen pamacsol, semmi füst, beindításnál semmi gőz...csak rá 2 percre :)Tavasszal esedékes az olajcsere és a gyertyacsere is.( volt egy érzésem h nem jo gyertya van benne, hiába megy mint a barom, de többet fogyaszt mint kellene és kicsit jobban benzin szaga van mint kellene lennie. Gyanúm beigazolódott mikor kivettem, szerintem használtat tettek bele, kb 1000ft darabja és egypólusú. Ami meg bele kell az kétpólusú NGK és 7500/db. Most laza 3-4 literrel többet eszik mint kellene. Mostmár kezdek megnyugodni h nincs semmi baja az autónak, csak apróbb dolgok vannak vele.

 
>> Szervizalfarosso // Alfa 156 sw 2.0 selespeed // 2011-12-10

6 év után úgy gondoltam,hogy elérkezett az idő,hogy valami megoldást keressek az első lökhárítómon fityegő kisméretű matricarendszám problémájának megoldására.Már meguntam kiugrálni,és csodálkozó arccal"hűamosóslevertegőzborotvávaltegnapésnemvettem"szöveget minden rendőri ellenőrzéskor,és csak a szerencsémnek köszönhetem,hogy komolyabb bírság nem lett belőle.Az utolsó számjegy nagy rész hiányzott,de ezt gyorshajtásnál valahogy tűéles logikával mindíg megfejtették,így már értelme sem volt.Valamint tavasszal megyek külföldre dolgozni,és a német rendőr az ilyenért csonkít...
Először megpróbáltam matricásokkal legyártatni.Az anyag,a technika,amivel csinálják tök más,nem beszélve arról,hogy közúti jelzés meghamisításáért itt is csonkítanak...
Összeszedtem a batyumat és beballagtam a helyi Okmányirodába.Egy nagyon kedves hölgy szinte azonnal fogadott,és felvázolta az előttem álló lehetőségeket.Én lemez rendszámban gondolkodtam,mert lehet,hogy nem szép,de végleges megoldást jelenthetne.A bibi vele a bürokrácia.Menjek be a Mozaikba,szemléztessem le,hogy tényleg sérült a rendszám,jöjjek vissza,és majd akkor.Utána bejegyzés a forgalmiba.Vagy vizsgánál irják rá a műszaki kísérő lapra...Ja
Marad a matrica.De ez a kis méret megszűnt,a jelenlegi D kategória akkora,mint a lemezrendszám,az ára 12.300ft
Legyen.Kiperkáltam a pénzt,a hölgy elkérte a telefonszámom,és hívni fog,ha elkészül,ígérete szerint 30 napon belül.
Vettem 400ft-ért egy rendszámtartó keretet,kimentem Apukámhoz Gyömrőre, ott a sufniban kerestem egy alumínium táblát,és izgatottan vártam a telefont...
Egy hét!!!!! múlva hív a hölgy,hogy megvan a rendszám,csak vigyem be a régit.Ok.Hőlégfújó,hajszárító,kiélezett spakli,oszt' neki!!
NEM LEHET EGYBEN LESZEDNI!!!!Az uv a hat év alatt annyira beleégette,hogy 3 rétegben,félkörömnyi darabokban jön le.Így nem lehet leadni.És kicsattan belőlem őskorszaki,barbár lényem...A műszer,ami mindenre gyógyír!FLEX!!!
Mire végzek egy hetyke kis téglalap alakú luk vigyorog rám a lökhárítómon,de a rendszám a kezemben....
Okmányiroda be,rendszám lead,új felvesz,tűz haza.
Az alumínium lemezen körberajzolom a rendszám formáját,a műszerrel méretre igazítom.A rendszámot ráragasztom.Felcsavarozom a rendszámtábla tartó tartóját,arra a rendszámtábla tartót,abba a rendszámot.Hua!
Nem látszik a luk,gyönyörű lett/persze önmagához mérten/
Ha cserélnem kell,törés,vagy bármi miatt,beviszem így kompletten.
És csonkítva sem leszek....

 
>> Tuning és extraMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2011-12-09

Kapott a szélvédő egy kis csíkot. + "Marklarosítottam" is. :)
S megállapodtam a fólia folytatásáról is. :)
Ideiglenes hátsó lökös is került rá.