Blog
200000km
Olaj-olajszűrő csere. Légszűrő cserének indult, de tisztítás lett. Sport betét szűrő van benne. Korához/ a futott kilóméterekhez képest, nincs is szétrohadva az alja. Kapott 2db bontott BOGE első gátlót. 2db új lengőkart/ kutya csontot. Balos kormány összekötő gömbfejet. Futómű állítás is lesz még az idén. Gyúrni kell a féktárcsák/ betétek cseréjére, a komplett kipufogóra. ABS van, de mintha nem működne :) Hátsó gátlók cseréje is illik. A nagy műtét a vezérlés és gyertyák... környékén várható.
Meg ügye a popó/ rozsda.
Az eltelt 10 nap és 700km megtétele alapján: Jó kis kocsi ez :)
Remélem így is marad, s meghazudtolja a 2,0 16V TS ekkel fentálló ellenérzéseim:)








Mai nap 4 NGK gyertyát kaptunk, amik beépítésre kerültek.
A remegéssel kapcsolatban a szerelő tovább kutatott, s elvileg megtalálta a hibát.
A vezérmű-tengely rögzítő a vezérmű-tengelyre nem volt megfelelően visszahelyezve a vezérlés cseréjekor.
A motor most tényleg egyenletesebben jár, de még mindig érzem az ülésben egy apróbb remegést. Mivel a motortartó bakok cserélve voltak, nem hiszem hogy ez lehet, bár előbbi szerelési hibát tekintve elképzelhető, hogy ezt is rosszul csinálták meg.
Holnap még egy új termosztát kerül beszerelésre.




Ma lemostuk a kocsit Benivel.Raktam bele egy aksit, mindene működik.Kipakoltam a csomagtartót, átnéztem mindent.A váltó hidraulika szivattyúja valószínűleg cserés.Már nézegettem az alkatrész beszerzési forrásokat.
Adminnak üzenem ma igyekszem pótolni a profilképet!
Egyenlőre csak megvettem, majd hamarosan be fogom építem a fűtőpanelek, ugyan nem Alfáé, de legalább gyári nagy méretű.

Tegnap megérkeztek - egy ismerős által - az Automaxtól a téliköpenyeim. (Continental ContiWinter Contact TS830 205/55-16 91H). Gyártási idő egységesen: 2011. november első hete. Gyártási hely: Csehország.
Válaszottam vetélytársai, a Goodyear UGP8 és a Michelin Alpin A4 voltak.
Az érv, a gumik kiegyensúlyozott teljesítménye, és az emlékeimben még élesen élő Premium Contact 2 példás tapadása, és nem utolsó sorban a köpenyek ára volt.
Egy apró probléma azonban fellépet, melyen túltettem magam. Két gumi külső felülete fekete fényes, a másik kettőé pedig matt szürke. A kereskedő magyarázata erre az volt, hogy két helyen raktározták és az egyik helyen gumiápolóval befújták. Ezt nem feltétlenül hiszem el, de mivel a gumik a színüket leszámítva tökéletesen egyformák, és ezt a gyártó is visszaigazolta, ezért nincs okom rosszat feltételezni és ma fel is rakattam a Szabó Pali barátommal délután. Biztos ami biztos, az egyformákat egy tengelyre.
Köszönet érte! Cseh barátaink jó munkát végeztek és a felnik sincsenek rossz állapotban, hiszen a legkiegyensúlyozatlanabb kerékre is csak 30 g súly kellett felragasztani.
Szelepnek a Vaterán rendeltem rejtett szelepeket!
A gumik tapadnak ahogy kell, a peremvédők viszont hiányoznak! :(
Költségek:
Köpenyek: 119.600,-
Szállítás: 0,-Ft
Rejtett szelep: 3.490,-Ft
Szerelés: 4.400,-Ft
UPDATE: 2012.11.22.:
Profilmélység:
8,5 mm - középen mérve









Itt van!
Végül sajnos autómentővel jött.
...mert hogy szétszedték de megcsinálni már nem maradt pénz.Így vettem meg félig darabokban.A motor hajtókaros de nekikezdtek kiszedni.A csomagtartóban van a fél motortér.Utálom az ilyet.Holnap kipakolok, megnézem mi kell.A kuplungtárcsa biztosan cserés.A külső és a belső nagyon szép.Megvannak a kulcsok, szervízkönyv meg minden.
Asszony közölte, hogy ha menne, simán cserélné az e46-ját erre.Savanyú a szőlő! :)

Visszakaptam Pityut, egy új légtömegmérővel gazdagodva, s sok-sok papírpénzzel szegényedve.
Alapjárat: megfelelő
Remegés: maradt.
2011.12.14 8:00 - látogatás a szervizbe
Szelepfedél tömítés csere meg volt. Már jött az olaj rendesen szóval rá szántam magam. Sajna az első tömítés amit rendeltem nem volt jó, valószínűleg az alumínium szelepfedeleshez való. Szerelő cserélte pasztát is kapott.


A műszaki vizsga lejárta előtt (2011.12.03) felmértük, hogy mi az ami csere érett. Bal lengőkar, jobb szilent, stab., rudak, bal kormányösszekötő, jobb féltengely (erről már régóta tudtam, kanyarodáskor volt hangja rendesen). Mivel csak későbbi időpontot kaptam a szervizre, addig kénytelen voltam úgy használni az autót:) Addig Alexandro-tól sikerült elég jutányos áron beszereznem féltengelyt és mellé a már régóta tervben lévő hátsó ablaktörlőt és jobb e.ablak kapcsolót. 12.08-án került sor a javításra, de a berohadt csavarok miatt még másnap is csinálták. Sor került futóműállításra és a műszakira is. Persze zöldkártyán piros plakettet kaptam. Volt még közben 2 gumifékcső csere is, ami nem volt előre tervezve a költségekben. Így alakult a végösszeg: alkatrészek (20%-os kedvezménnyel)+ futóműállítás+ munkadíj+ műszaki vizsga+ Alexandro-tól kapott motyók= 70e ft. De már végre csönd van elől és nem kell égő fejjel kikanyarodni a parkolóból:)
Amit a közel jövőben cserélni kell: állítólag gyenge a hátsó fékem (szerintem még így is jó). De ami a legsürgősebb: kuplungmunkahenger csere. Már kezd szivárogni és levegősödik a rendszer. A munkahenger pont olyan, mint a sprintbe való. Abból már ki is szedtem, kb 6-8e km-t futhatott. De ebbe úgy bele van rohadva, hogy semmivel se tudom megmozdítani. Majd visszatérek rá, ha lesz több szabadidőm. Addig marad az "indítás előtti sebességbe teszem", hogy ne tegyek mást is tönkre.
Antenna tetőerősítő csere (beázás miatt).