Blog

>> EgyébRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2011-12-11

Elindultunk, hogy megnézzük a karácsonyi vásárt Budapesten, de annyian voltak, hogy mi inkább felmentünk a Citadellához. Pazar a kilátás onnan fentről, ráadásul üres volt a parkoló, nem úgy, mint a Vörösmarty tér környékén!

>> SzervizZabbancs // Alfa 164 2.0 TS 8V // 2011-12-11

Cserélek rajta egy két dolgot. Bár nem éri meg költeni rá, de sajnálom szegénykét így kap egy kis törődést. Kuplung munkahenger, trafó, termosztát és olaj csere.
Küzd az életéért, nem adja fel a harcot, nagyon jó gép és nagyon szeretem, de sajnos tavasszal megy a süllyesztőbe, nem szabad költeni rá többet. Ezt a kis karbantartást megkapja még, remélem ezzel kibírja még velem a telet és a tavaszt.

 
>> SzervizSzabi6 // Alfa 147 1.9 JTD Progression // 2011-12-11

Termosztát csere. Most már 90 foknál beszögelve áll a mutató.

 
>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-12-11

Csak egy gyors összegzés.
Sikerült mindent annyira összerakni hogy lehessen indítani. Bár kicsit aggódtam, de minden rendben ment, elsőre indult, bár borzasztó szelephangja volt.

Természetesen ahogy melegedett ez el is csitult. Ezen kívül elsőre nem ment minden henger sem.
Dehát végül minden beindult.
Még néhány aprósággal küzdök (RPM szenzor, trafók, kábelek), ezért gurulni nem tudtam vele, még.

 
>> SzervizBiagio // Alfa 156 2.4 jtdM // 2011-12-11

Nehéz volt benyomni a kuplungot, és egyesbe rakni a sebváltót.

Tehát irány a szerelő . Alkatrészt én vittem, mert horror ára volt és én olcsóbbat szereztem (180 kuplung+kinyomó+lendkerék) Nem kellett volna. Szerelés után egyest jól tudtam kapcsolni, de pedálnyomás nehéz maradt, illetve alapjáraton fura morgás jött a motorból. Szerelőnek nem volt ötlete mi lehet. A kiszerelt kuplungom még jó állapotú volt. :(

Az volt a gyanúm, hogy felújítottat kaptam, mivel le kellett adni a régi cuccokat.

Alkatrészes adott másik lendkereket amit nem kis költséggel újra beraktak. Most megszűnt a morgás, de a nehéz kuplungpedálnyomás meg maradt.

Ez nagyon elkeserít, mert gyakorlatilag ez volt a fő ok a cserére, és egy rakás pénz kifizetése után majdnem ott vagyok ahol voltam. :(

Ha valakinek van ötlete, hogy mitől nehéz benyomni a pedált azt megköszönném. (a szerelő vszínüleg ténylegesen kicserélte)

 
>> EseményGery83 // Alfa 155 Q4 // 2011-12-11

Végeredményben akármekkora roncs ez, szeretem. Erre mindig rájövök. Még jó hogy nem adtam el... :)
(Most épp beszart a fordulatszámmérő...)

 
>> Egyébviking30 // Alfa 156 1.6 ts Progression // 2011-12-11

Lecseréltük az olajat(Selenia 20k for AR),és a direktszűrő is ki lett véve.Vissza ment az eredeti szűrőház egy új szűrővel.145250km.

 
>> Szervizimi156 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2011-12-11

Már az előző télen is észrevettem,hogy az igazán nagy hidegekben kicsit fáradtan forgatja meg a motort az önindító reggelente.Főleg ha egy-két napot állt az autó.Azt a telet még átvészelte,de most négy éves korára végképp felmondta a szolgálatot az akksi.
A gyári teljesítményűvel megegyező 74 Ah-s Bosch került a gépbe.Most nagyon fürgén hajt reggelente az indítómotor:-)!Remélem legalább négy évet ez is el fog menni.Bár az igazsághoz hozzá tartozik,hogy előtte a 156-os hat évet szolgált nálam és nem kellett benne akksit cserélni(!).

 
>> SzervizBlade // Alfa 147 GTA 3.2 V6 Q2 // 2011-09-14

A fokozottabb igénybevétel miatt mostanság ötezrenként tartunk karban:) Nem volt semmi extra, olajcsere, szűrők. És első helyzetjelző izzók cseréje.
Nagyobb igénybevétel ide vagy oda, a GTA olajfogyasztása továbbra is 0.0 :))
A szerviz továbbra is a Csöri művek, ami a legjobb szerviz :)

 
>> EseményBlade // Alfa 147 GTA 3.2 V6 Q2 // 2011-08-23

Ezt a blogot meg elfelejtettem megírni, de most pótolom:)
Ismét találkoztunk a Hungaroringen egy nyílt nap erejéig pár Alfás baráttal és elkötelezettel, akik pénzt és autót nem kímélve öregbítik az Alfa Romeot ott ahová igazán való a presztízse és történelme szerint, egy igazi versenypályán.
Nagyon meleg volt aznap, egész nap folyamatosan sütött a nap, egy felhő nem volt az égen, a nyár egyik legforróbb napja volt. A hőmérséklet kijelzők az Alfákban a 40 fok közelében jártak. A múltkori alkalommal részt vettem egy Wéber Gábor féle vezetéstechnikai tréningen az Euroringen, ami itt folytatódott a Hungaroringen. Ismételten nagyon hasznos volt és nagyon jól éreztem magam. Sok kört tettünk meg a pályán, és az időeredmények alapján megközelítőleg ~ hat tizeddel tudott jobbat menni Gábor, mint én. Rengeteg hasznos tudást sajátíthattam el ismét. Annyiban maradtunk, hogy lesz ennek még folytatása...:))
A legjobb időm aznap a 2.19.9-es köridő. Nagyon örülök neki hogy sikerült 2.20 alá bemenni, főleg hogy a GTA gyári állapotban van, és nincs rajta semmi módosítás. Csupán egy puhább első fékbetét garnitúra elől és a Yokohama A048-as gumik voltak felszerelve. Sikerült ismét elég konstans jó köröket teljesíteni, pár tizedmásodperces eltérésekkel.
Következtetésképpen, a GTA egyébként remekül bírta a nagy meleget, nem volt gond a hőháztartással és a fékekkel sem. Ez a 330-as gyári Brembo rendszer ismét hibátlanul a legkisebb fáradtság nélkül teljesített. Szóval a végkövetetetés: a GTA-val elérhető köridő 2.20 mp alatt van, ha optimálisabb a hőmérséklet, és pár hibámat sikerül kijavítanom, akkor 2.19 legeleje elérhető az autóval, esetleg a 2.18 vége is, amit egyszer mindenképpen szeretnék elérni:) Összehasonlításképpen a Toyota Celicákkal amik erősebbek, jobb felépitésűebbek, pályára épített futóművel és jobb hajtással rendelkeznek, nem mennek jobb köridőket...