Blog

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-02-19

Érdemes néhány szót ejteni a Spider eredeti hangrendszeréről is, mert nem mindennapi megoldás.
Az ajtókban a szokásos „kisovál” hangszórók foglalnak helyet. Az időjárás viszontagságai ellen a membrán elé tett szivaccsal védekeznek. Furcsa látvány. Nincs rossz hangjuk, de valami számomra ismeretlen megfontolásból úgy vannak beszerelve, hogy lyuk van körülötte. Akusztikai rövidzár. Nem igazán érthető, hogy egyáltalán hogyan tud mélyeket visszaadni. Mondjuk, maga az ajtó elég nagy, a beltere jó doboz.
A magas sugárzó a szokásos kondi hangváltón keresztül csatlakozik. A rádió első két csatornája hajtja.
A mély még érdekesebb, egy dupla tekercses, 2x4 ohmos, 16 centis hangszóró. A rádió hátsó hét csatornája van rákötve. Nálam épp - mivel nem az eredeti a rádió, és nincs benne hangváltó – széles sávban. Mivel a magas átvitele erősen csillapított, egész elfogadhatóan szól. Mögötte a légtérrel sincs nagy baj, mert a teljes csomagtartó az. Belül kárpitozva, tehát a csillapítás megvan.
A rendszer meglepően jól szól, de nyitott tetővel kevés, mint dobostortában a dobpergés.
Két fejlesztés adja magát:
1. A kisoválok helyett nagyot tenni és akusztikusan lezárni. Nagyságrendű javulást remélek a mély átvitelben.
2. A mélynyomót egy igazi sub-ra cserélni és mindezt megküldeni egy erősítőről.

A gondolatot tett követte és ma vettem egy Mac erősítőt.

 
>> Szervizzsazo // Alfa 147 Distinctive // 2012-11-14

Az Alfát 2012.01.24-én vettük , a hazaút elég kérdéses volt , mivel sebességbe alig lehetett tenni , a kuplung annyira rossz állapotban volt , de szerencsésen hazaértünk Budapestről Szolnokra . Másnap leesett a hó , így egy pár hétig kényszerpihenő volt , mivel nem volt hozzá téli gumi és a futómű is javításra szorult . Szóval elég rossz állapotba volt , de nem bántuk meg mert első látásra beleszerettünk . Mikor jobb idő lett elvittem a szerelő barátomhoz , aki egyből vezérlést , gyertyákat , olajat ,szűrőket cserélt , majd nem sokkal később a teljes kuplung ki lett cserélve . Egy napon reggel elmentünk vele dolgozni és délután mikor indultunk haza iszonyatos csikorgásba kezdett , és olyan érzésünk volt , hogy kiesik alólunk a kerék , a hátsó lengőkarok adták meg magukat , de hazaértünk vele, és még a szerelőhöz is el tudtam vele evickélni 30-al - 40-el 35Km-re egy megállással . Majd nyáron a műszaki következett , ahol a fékrendszer lett rendbe téve , tárcsák , betétek cserélve , de még mindig van mit csinálni rajta . Folyt . köv.....

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-02-21

Sikerült mindent a helyére tenni, szól a zene, csak az akku nem bírja. Sajna így 8 éves korára csere érett lett.

 
>> SzervizSissy // Alfa 156 2.4 JTD // 2012-10-02

Az évben igen sok mindent kapott a drága,most még a kerékcsapágyakat is cserélni kellett ,a kézifék bowden is megadta magát,a féltengely gumiharang is cserés volt,végül a hűtőt is csepegett ezért kapott egy újat :))) !! De még mindig kopog a bal eleje,ezért nemsokára arra is költeni kell !! :(((

 
>> Szervizdanniiy // Alfa 146 2.0 // 2012-11-07

Első féktárcsa fékbetét csere.

 
>> Szervizdanniiy // Alfa 146 2.0 // 2012-11-07

Váltó olaj csere gyárira. Sokkal könnyebben veszi a sebességet valami sűrű izé volt benne. 2l

 
>> EseményWikicica // Alfa Giulietta 1,6 JTDm Turismo // 2012-11-03

Egy csodálatos erdei szakaszon Németország belsejében, éjszakai sötétségben, egy kismotoros után 20-szal haladva megértük együtt Ufival a húszezredik km-t.

 
>> Autóápolásaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2012-10-25

Szerdán reggel elvittem a fényezőhöz a kocsit, hogy a múltkori karosszéria javítás nyomait elfedje. Szépre sikerült. (8000 Ft)
A jó időt kihasználva nekiláttam az alváz rendbetételének. Felületi korrózió jelent meg a gyárilag csupán festett felületeken. A hátsó futómű hossz-bekötőrúdjának "vályújában" pedig igen csúnya rozsda képződött a majd 9 év során.
A festett felületről könnyedén eltávolítottam a rozsdát csiszolókorong segítségével, majd alapozóval és akril festékkel lefújtam. Megfelelő védelmet nyújt, csak figyelmet kell szentelni az alsó mosásnak.
A bekötőrúd vályúja már nagyobb kihívás volt. Mivel zegzugos, a berakódott sár és a sós lé megtette a hatását. Hosszas csiszolással sikerült kiszednem a rozsda javát a fémből, majd kapott alapozót és alvázvédőt.
Pár napig büdös volt a kocsiban, de legalább nyugodt lehetek, a karosszéria téli felkészítése megtörtént.

 
>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2012-11-07

Az indítás utáni nyivákolás erősödött, már az autó bemelegedtével sem múlt el mindíg.
Mit mondjak, elég szar volt pl a temető parkolójában forgolódni egy marha hangosan nyivákoló autóval...

Mindegy, magad uram, ha szolgád nincsen elvén nekiálltam.
A főtengely végi hosszbordás szíj tárcsa pályafutása ért véget.

A csere végülis nem volt nagy mutatvány, a legkényelmetlenebb része a szíj visszafűzése volt.
Érdekes, hogy az új Dayco tárcsa kissé különbözik a régitől, ennek pl tényleg hosszbordás a palástja, nem sima mint a réginek.

Update:
Nem kéne különböznie a palástoknak... Az én tárcsámról HIÁNYZOTT a bordázott külsőrésze, így üzemelt ki tudja mióta... :S

Ezúton is köszönöm Tentacle cartárs segítségét!

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-02-20

Tegnap sikerült hozzájutnom egy MacAudio MP4000-es végfokhoz, így ma először annak a kissé kopott alsó lemezét csiszoltam le, majd lefújtam feketére.
Eredetileg a zárható rész belső oldalára szerettem volna tenni, de roppant körülményes lett volna fúrni, bekötni, beállítani így kívülre került. A díszfedelet így meg kellett fordítanom.
A gyári mélynyomó kivágásába keretestül helyet kapott ideiglenesen egy 20 cm-es koax. Egyenlőre ő játssza el a mélynyomó szerepét.
Két csatornáról mennek az ajtók kettő hídba megy a mélyre.
Elég nehéz volt hátravinni a vezetékeket, de sikerült miután kivettem az anyósülést. Középen mennek a drótok.
A rádiót érdekesen szerelték be az első képen látható toldóval. Gyakorlatilag megtoldották a drótokat...
Már csak vissza kell rakni mindent a helyére.